BENSANHINTA
Valvoja: Ville K
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Toissapäivän pistin Suburbanin tankkiin D-kortilla 115 litraa dieseliä... mitähän mahtaa olla litrahinta laskussa ens viikolla??
Onnex mussessa polttoainetta senverran tankissa että katsastukseen pääsee...se kun on muutenkin koko vehje jo loman tarpeessa(n. 6000km tänä kesänä). On tota remonttia ja UpGrade:a tiedossa

Onnex mussessa polttoainetta senverran tankissa että katsastukseen pääsee...se kun on muutenkin koko vehje jo loman tarpeessa(n. 6000km tänä kesänä). On tota remonttia ja UpGrade:a tiedossa

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Hintoja nostellaan heti kun on joku tekosyy mikä uppoaa härmäläisiin tunnollisiin veronmaksajiin. Ja kansahan maksaa kiltisti ja vielä lähimmältä Nesteen asemalta, missä on pitäjän kallein bensa.
Sitten nämä yhtiöt(roistot) kehtaavat vielä purnata kun tulee hintakilpailua, "tappiolla pitää myydä", mutta kun katsoo kuinka joka nurkkaan pystytellään kylmäasemia, niin kyllähän tuon bensanmyynniin on pakko olla todella tuottoisaa liiketoimintaa.
ps. en ole kommunisti. politiikasta en ymmärrä mitään
Sitten nämä yhtiöt(roistot) kehtaavat vielä purnata kun tulee hintakilpailua, "tappiolla pitää myydä", mutta kun katsoo kuinka joka nurkkaan pystytellään kylmäasemia, niin kyllähän tuon bensanmyynniin on pakko olla todella tuottoisaa liiketoimintaa.
ps. en ole kommunisti. politiikasta en ymmärrä mitään

Viimeksi muokannut Tahavo, 03 Syys 2005, 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Öljyn hintaa pumpataan ihan turhaan. CNN uutisissa haastateltiin juuri jonkun öljyjätin tiedottajaa ja hän sanoi, että vaikka me (USA) saataisiin kaikki maailman öljy, ei meidän jalostuskapasiteetti riittäisi sen jalostamiseen. JOTEN miksi hinta nousee? Suomessa kyllä hintaa nostetaan heti jos joku ituhippi kalaharin autiomaassa räjäyttää öljyputken, hinnan lasku tapahtuu vain kovin hitaasti. Ilmeisesti öljy-yritykset ostavat varastot aina täyteen juuri silloin kun öljynhinta on huipussaan ja lopultakin lasku jää vain puoleen korotuksesta. Sota-aikaa valtiohan jäädyttää jonkun tuotteen hinnan ja se pysyy siinä, eikös bensalle voisi tehdä samalla lailla nyt? 1,479€/litra oli paras hinta mikä tuli vastaan viime yönä matkalla kuusamosta Jyväskylään.
Kuten Janne sanoi, niin kuljetusyritykset ovat hätää kärsimässä. Tuskin ihmiset tajuavat sitä, että kallis polttoaine vaikuttaa suoraan kuljetuskustannuksiin ja tämä aiheuttaa kovaa painetta nostaa rahdin hintaa. Noussut rahdin hinta lisätään tuotteiden hintaan. Joku sanoi, että ei väliä koska harrastustahan tämä on, mutta kun kustannukset eivät jää pelkkään polttoaineeseen, kaikki mikä pitää kuljettaa niin tulevat myös kallistumaan, kuten elintarvikkeet, saippuat, kalja, viina, vaatteet yms. Tosiasia on että kallis polttoaine nostaa kaikkien tuotteiden hintoja, ei heti, mutta pienellä viiveellä.
15 sentin nousu on 90 penniä, siis melkein markka. 1 markka lisää hintaa ja kukaan ei sano mitään. Tyytyväisinä vaan hyssytellään. Kyllä mua vaan suoraan sanottuna vituttaa työntää 1,50 € ( 9 markkaa / litra) automaattiin jokaisesta bensalitrasta. Jos tankkaus menisi isolohkoiseen mustangiini, niin eihän se niin pahasti söisi, mutta kun 1,3 litrainenkin kuluttaa 6 litraa satasella ja toinen 1,8 litrainen 6,5 litraa satasella (matka-ajoa). Mielestäni alkoholi verotus tulisi nostaa takaisin tai korkeammaksi ja bensaverotusta alaspäin. Näin kallis polttoaine ei ole kenenkään etu.
Kuten Janne sanoi, niin kuljetusyritykset ovat hätää kärsimässä. Tuskin ihmiset tajuavat sitä, että kallis polttoaine vaikuttaa suoraan kuljetuskustannuksiin ja tämä aiheuttaa kovaa painetta nostaa rahdin hintaa. Noussut rahdin hinta lisätään tuotteiden hintaan. Joku sanoi, että ei väliä koska harrastustahan tämä on, mutta kun kustannukset eivät jää pelkkään polttoaineeseen, kaikki mikä pitää kuljettaa niin tulevat myös kallistumaan, kuten elintarvikkeet, saippuat, kalja, viina, vaatteet yms. Tosiasia on että kallis polttoaine nostaa kaikkien tuotteiden hintoja, ei heti, mutta pienellä viiveellä.
15 sentin nousu on 90 penniä, siis melkein markka. 1 markka lisää hintaa ja kukaan ei sano mitään. Tyytyväisinä vaan hyssytellään. Kyllä mua vaan suoraan sanottuna vituttaa työntää 1,50 € ( 9 markkaa / litra) automaattiin jokaisesta bensalitrasta. Jos tankkaus menisi isolohkoiseen mustangiini, niin eihän se niin pahasti söisi, mutta kun 1,3 litrainenkin kuluttaa 6 litraa satasella ja toinen 1,8 litrainen 6,5 litraa satasella (matka-ajoa). Mielestäni alkoholi verotus tulisi nostaa takaisin tai korkeammaksi ja bensaverotusta alaspäin. Näin kallis polttoaine ei ole kenenkään etu.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Kummallisinta tässä on se, että ainakaan mun tietääkseni Suomeen ei osteta yhtään öljyä Yhdysvalloista, sen enempää kuin bensiiniäkään. Öljy tulee pääasiassa Veli Venäläiseltä, jotain Norjasta. Suomesta kyllä myydään bensaa Jenkkeihin, niillä kun ei tuo rikittömän menoveden valmistus oikein ota onnistuakseen. Mutta niin ne vain Jenkkilän urpojen pöllöilyt ainakin meillä kostautuu... 

-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-