Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Mieli tekisi hankkia 2006 avo-GT:hen nykyisten 18" (255/45R18) valssien tilalle uudet isommat kumit ja vanteet. Autoon on ensi viikolla tulossa Eibachin Pro-Kit -jouset (madallus edessä 25mm, takana 30mm). Pikaisen haun perusteella on löytänyt keskustelua, jossa olisi puitu ja verrattua kokemuksia 19" ja 20" välillä (erityisesti madalletulla alustalla 18":iin verrattuna). Itsellä lähinnä kiinnostaa ajomukavuus; toki ulkonäkö merkkaa myös, mutta en kovinkaan välittäisi ajella hirveällä kivireellä.
Alustavasti olen pohtinut uudeksi mahdolliseksi rengaskooksi (vanteiden ET ~35mm):
- 19": 245/45R19 (eteen, ehkä myös taakse) ja 275/40R19 (taakse)
- 20": 255/35R20 (eteen ja taakse).
- Kokemuksia muista rengaskoista, esim. 245/40R20, jolloin renkaan halkaisija sama kuin 19":lla?
Alustavasti olen pohtinut uudeksi mahdolliseksi rengaskooksi (vanteiden ET ~35mm):
- 19": 245/45R19 (eteen, ehkä myös taakse) ja 275/40R19 (taakse)
- 20": 255/35R20 (eteen ja taakse).
- Kokemuksia muista rengaskoista, esim. 245/40R20, jolloin renkaan halkaisija sama kuin 19":lla?
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Mitä on Eibachin prokitin kaverina vaimentamassa iskuja?
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Toistaiseksi mennään vakiovaimentimilla; edessä on suht uudehkot (merkkiä X), joten en ainakaan nyt kehtaa vielä vaihtaa iskareita.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Alkuperäiset iskarit madalluksella ja isoilla vanteilla ei kyllä lupaa hyvää ajo-ominaisuuksille. Vanteen halkaisijan kasvaessa lisääntyy jousittamaton massa merkittävästi ja alkuperäiset vaimentajat joutuvat työhön mistä en niiden usko kovin hyvin suoriutuvan. Sanoisin että ajomukavuus kärsii. Nuo Eibachit kaipaa kaverikseen Bilsteinejä. Vähintään Koneja.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
No toistaiseksi mennään tällä setupilla eteenpäin, mutta toki viimeistään iskareiden vaihdon yhteydessä tulee ne päivitettyä "sopivimpiin". Oli setup mikä tahansa niin tuskin tulee enää vanteita päivitettyä toiseen kertaan eli siinä mielessä olisi hienoa kuulla kokemuksia 19" vs 20" ennen hankintaa.NoNeed4Boost kirjoitti: ↑23 Huhti 2019, 23:29 Alkuperäiset iskarit madalluksella ja isoilla vanteilla ei kyllä lupaa hyvää ajo-ominaisuuksille. Vanteen halkaisijan kasvaessa lisääntyy jousittamaton massa merkittävästi ja alkuperäiset vaimentajat joutuvat työhön mistä en niiden usko kovin hyvin suoriutuvan. Sanoisin että ajomukavuus kärsii. Nuo Eibachit kaipaa kaverikseen Bilsteinejä. Vähintään Koneja.

- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
2012 Boss 302 alkuperäinen rengaskoko on 255/40R19 edessä ja 285/35R19 takana.
Tämä lienee tehtaan mielestä ideaali koko S197:n ainakin vauhdikkaampaan ajoon.
Radalla ja sileällä pinnalla hienot mutta Suomen "mällipaikatuilla" teillä vetelee paljon johtuen renkaiden eri leveyksistä (ainakin luulisin niin). Haetko näyttävyyttä vai?
Ja suositus laittaa iskari-osasto kuntoon olisi mun mielestä etusijalla.
T. Vesa
Tämä lienee tehtaan mielestä ideaali koko S197:n ainakin vauhdikkaampaan ajoon.
Radalla ja sileällä pinnalla hienot mutta Suomen "mällipaikatuilla" teillä vetelee paljon johtuen renkaiden eri leveyksistä (ainakin luulisin niin). Haetko näyttävyyttä vai?
Ja suositus laittaa iskari-osasto kuntoon olisi mun mielestä etusijalla.
T. Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Mulla on tossa Grabberissa 20" Shelby wheelsit 265/35 Nitto 555 renkailla, Roush madallusjouset Tokico iskarein. Menee kyllä ihan vetelemättä tai ainakin vielä viime kesänä meni. Nyt on tiet ainakin täällä kaakonkulmalla ihan järkyttävässä kunnossa, joten saa nähdä miten menee.
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Joo, lähinnä hakusessa hienoista näyttävyyttä ajomukavuudesta liikaa tinkimättä. Hieman olen kallistumassa 19" puoleen, koska tulee ajettua myös tuolla Koillismaan suunnalla, jossa tiet nyt sattuu olemaan perseestä.CFR-759 kirjoitti: ↑24 Huhti 2019, 13:29 2012 Boss 302 alkuperäinen rengaskoko on 255/40R19 edessä ja 285/35R19 takana.
Tämä lienee tehtaan mielestä ideaali koko S197:n ainakin vauhdikkaampaan ajoon.
Radalla ja sileällä pinnalla hienot mutta Suomen "mällipaikatuilla" teillä vetelee paljon johtuen renkaiden eri leveyksistä (ainakin luulisin niin). Haetko näyttävyyttä vai?
Ja suositus laittaa iskari-osasto kuntoon olisi mun mielestä etusijalla.
T. Vesa
Vannesettien hinnoissa 19"ja 20" ei juuri eroa ole, joten se ei vaikuta valintaan.
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Paljos tuon Roushin sarjan madallus on? Lähinnä mietin, että "jonkin sortin suositus" 20":lle on vissiin 255/35, mutta sulla on hieman korkeammalla profiililla. Eroa toki ei juuri halkaisijassa ole, joten ei liene ongelmia kaarissa olevan tilan suhteen.jaro55 kirjoitti: ↑24 Huhti 2019, 19:21 Mulla on tossa Grabberissa 20" Shelby wheelsit 265/35 Nitto 555 renkailla, Roush madallusjouset Tokico iskarein. Menee kyllä ihan vetelemättä tai ainakin vielä viime kesänä meni. Nyt on tiet ainakin täällä kaakonkulmalla ihan järkyttävässä kunnossa, joten saa nähdä miten menee.
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Taisi olla edessä 1" ja takana 1,25", ei ongelmia tilan suhteen.

Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Mikäs on muuten paras offset-vanteille, jos 1) vanne on 8,5" leveä ja 2) halutaan rengas mahdollisimman lähelle (taka)kaaren reunaa ilman ongelmia?
Mitä itse kattelin netistä niin ET35 edessä ja takana näyttäisi olevan aika yleinen -ainakin American muscle ja cj pony -parts vaikuttaisi myyvän ko. settejä.
Mitä itse kattelin netistä niin ET35 edessä ja takana näyttäisi olevan aika yleinen -ainakin American muscle ja cj pony -parts vaikuttaisi myyvän ko. settejä.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Optimi Offset/ET takana 8.5 leveälle vanteelle on +20.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Ponymme alusta ja ajo-ominaisuudet on rakennettu melko hyväksi. Kokemuksesta voin sanoa että 18" vanteilla 255 leveät Nokialaiset olivat katastrofi. Syynä tähän on Nokian Kakkojen eikun Hakkojen huono laatu ja Kekkoslovakian kurapaikkaukset. Pony haki koko ajan vasemmalle ja oikealle.
Nyt alla on Michelin Primacy 4: 235/50R18, 101Y. Kyllä toimii. Noille kurapaikkausille ei tosin voi mitään, kun täytyy mennä "asfaltin" pintaa pitkin.
J&T Porist
Nyt alla on Michelin Primacy 4: 235/50R18, 101Y. Kyllä toimii. Noille kurapaikkausille ei tosin voi mitään, kun täytyy mennä "asfaltin" pintaa pitkin.
J&T Porist
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
Omassa S197 2007 Saleenissa alkuperäiset 20" vanteet, edessä renkaina 275/35/20, takana 295/40/20. Ei minkäänlaista vetelyä, ei ylimääräisiä pompotuksia yms. Eikä ota kiinni mihinkään. Toki, alusta on hierottu Saleenin toimesta kohdilleen viimeisen päälle kunnon jousilla, iskareilla + muilla alustapalikoilla.
305 rengas pitäis mennä taakse vielä ottamatta kiinni mihinkään. Renkaina edessä omassa Fulda, takana Continental. Ja vanteiden leveydet edessä 9", takana 10".
Ja tämä oli Saleenin suositus rengastukseen tiukempaankin kanttaukseen eli radalle. Mutta mainiosti noilla ajelee ihan jokapäiväisessäkin ajoissa.
305 rengas pitäis mennä taakse vielä ottamatta kiinni mihinkään. Renkaina edessä omassa Fulda, takana Continental. Ja vanteiden leveydet edessä 9", takana 10".
Ja tämä oli Saleenin suositus rengastukseen tiukempaankin kanttaukseen eli radalle. Mutta mainiosti noilla ajelee ihan jokapäiväisessäkin ajoissa.

- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)
[space][/space]
Hieman nälkä alkaa kasvaa syödessä ja katso on kääntynyt kohti 20" vanteita. Olen katsellut Barzetta Americoita eteen 8.5x20 ET35 255/35r20 ja taakse 10x20 ET45 285/35R20. Ei luulisi olevan takarenkaiden ja kaarien kanssa ongelmia, jos sinullakin on takana huomattavasti korkeammalla profiililla ja ET:ssä vain 5mm ero.arrakis kirjoitti: ↑01 Touko 2019, 14:37 Omassa S197 2007 Saleenissa alkuperäiset 20" vanteet, edessä renkaina 275/35/20, takana 295/40/20. Ei minkäänlaista vetelyä, ei ylimääräisiä pompotuksia yms. Eikä ota kiinni mihinkään. Toki, alusta on hierottu Saleenin toimesta kohdilleen viimeisen päälle kunnon jousilla, iskareilla + muilla alustapalikoilla.
305 rengas pitäis mennä taakse vielä ottamatta kiinni mihinkään. Renkaina edessä omassa Fulda, takana Continental. Ja vanteiden leveydet edessä 9", takana 10".
Ja tämä oli Saleenin suositus rengastukseen tiukempaankin kanttaukseen eli radalle. Mutta mainiosti noilla ajelee ihan jokapäiväisessäkin ajoissa.![]()