1965 ohjauksesta

Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Avatar
Salmja1
Aktiivi
Viestit: 49
Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
Auto: 1965 HT 289 GT
Paikkakunta: Helsinki

1965 ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja Salmja1 »

Heitän tännekin saman pohdinnan kuin tuonne FB:kuin

Kevättä ja uutta kautta kohti mennään ja neuvoja kaipaan. Edellisessä katsastuksessa virkamies sanoi, että museokatsastettavan auton (1965) pitäisi olla siinä alkuperäisessä kunnossa. Tämä tarkoittaa omalla kohdallani sitä, että ohjaustehostimen pitäisi olla kunnossa. Jatkuvien vuotojen takia tehostin kuitenkin poistettiin (hihna otettiin irti). Kysymys kuuluukin, että mitenköhän katsastaja suhtautuu museoautossa uuteen tehostettuun ohjaukseen (borgeson tms.)?
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 1965 ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Nimimerkki Ville K, voi varmaan kommentoida, museokatsurina!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

1965 ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kuten facen puolellakin tuli ilmi, voit vaihtaa tehostamattoman osat ja näin poistaa tuon tehostimen ongelman, tai korjata vian ja jatkaa tehostetulla. Muita vaihtoehtoja ei oikein ole. Borgeson ei ole alkuperäistä vastaava.

Ps. Hienoa että löysit myös tänne foorumille, täältä nämä vinkit eivät katoa samaan tahtiin :peukku:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: 1965 ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Vaikkei oma autoni olekaan museokunnossa tilasin uuden ohjausboxin täältä:

http://www.chockostangclassicmustang.co ... vices.html

Voin suositella lämpimästi, ottavat vaihdossa myös vanhan ja kunnostavat uutta vastaavaksi. Jenkkiroorumeilla myös kehuvat tuota putiikkia vuolaasti. Monet tuolla sanovat että unohtaa Borgeson ja kunnostuttaa vain alkuperäinen Chockolla.
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 1965 ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Kuten jo vastasinkin facessa, jos autossa on jokin varuste, sen pitää myös toimia. Toimimaton ohjaustehostin on jo normaalikatsastuksessakin hylkäysperuste. Ohjaus ei toimi enää oikein kun öljynpaine ei ole tiukkaamassa kaikkia välyksiä pois. Nimimerkki Micow:lla on omakohtaisia kokemuksia asiasta.

Lukeeko museotarkastustodistuksessa että onko ohjaus tehostettu? Jos lukee niin silloinhan auto ei vastaa enää todistusta jos ohjaus muutetaan tehostamattomaksi (Siis kaikki osat vaihdetaan. Tämä ei tarkoita vain hihnan pois ottoa!)

Jos tätä ei lue todistuksessa niin asiaa kannattaa kysyä museoajoneuvotarkastajilta. Katsastuksessa mennään heidän kirjoittaman todistuksen mukaan.

-Kimmo
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
Salmja1
Aktiivi
Viestit: 49
Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
Auto: 1965 HT 289 GT
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1965 ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja Salmja1 »

Näistä tiedoista jälleen apua. Kiitokset. Täytyy tuo alkuperäinen tehostaja nyt kuntoon laittaa kunhan kiesi ensin maalauksesta valmistuu 👍🏻
Vastaa Viestiin