Tuo on totta, mutta silti sitä vaaditaan. Eikä kukaan sitä silti käytäROKI kirjoitti:Toisaalta tuolla seisontajarrulla ei tee mitään automaatti vaihteisessa kattilassa.
Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Ei riittäneet omat taidot rakennella muualle. Tunneli on melko kapeakin ja jos sen kahvan olisi halunnut penkin viereen, niin pientä peltipuuhastelua olisi pitänyt harrastaa. Toteutuskuvia vaihtoehtoisesta sijoituksesta olisi ihan mielenkiintoinen nähdä - omaan ei muutoksia kahvan sijoituksen suhteen ole tulossa, kun näyttää ja tuntuu ihan hyvältä.ROKI kirjoitti:Minkä ihmeen takia tuo käkkärikahva pitää tunkea tuohon keskelle tunnelia. Sen kun saa nätisti ja toimivasti penkin ja tunnelin väliin, ei tule törsöttämään rumasti keskelle tunnelia.
Kyllä minulla tulee käytettyä mäkeen pysäköidessäFirebolt kirjoitti:Tuo on totta, mutta silti sitä vaaditaan. Eikä kukaan sitä silti käytäROKI kirjoitti:Toisaalta tuolla seisontajarrulla ei tee mitään automaatti vaihteisessa kattilassa.

Käyttökokemuksista yhden vähän ehjemmän ajokauden jälkeen voi todeta, että toimii hyvin. Katsastuksenkaan ei tarvinnut tehdä mitään kommervenkkejä (ei kahvalle eikä noille SN-95 takajarruillekaan).
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Tottahan seon jokaisen omamieltymys mitä ja miten autojaan haluaa rakentaa. Ei siihen tarvitte kenenkään ulkopuolisen lupaa, sori että taas sotkeuduin juttuihinne.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Samaa porukkaahan tässä ollaan - ei ole "meidän" tai "teidän" juttuja. Foorumi on minusta aika tärkeä tiedonhankkimispaikka kerholaisille ja on hyvä tuoda esiin, että asioita voidaan tehdä myös eri tavalla.Sinulla on Roki erittäin paljon rakenteluhommista kokemusta ja sitä tarvitaan kerholaisten keskuudessa.ROKI kirjoitti:Tottahan seon jokaisen omamieltymys mitä ja miten autojaan haluaa rakentaa. Ei siihen tarvitte kenenkään ulkopuolisen lupaa, sori että taas sotkeuduin juttuihinne.
Toki jos itse ei tykkää esteettisesti ratkaisusta tai ei vaan muuten miellytä, niin sitä ei välttämättä kannata ehkä liian provosoivasti kommentoida. Minua ei hetkauta, mutta joku muu voi vetää herneen nenään

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Mulle tulee kans tohon tunneliin, tosin yläpuolelle, kabiiniin. Alapuolella on ahdasta ja penkin ja kardaanin väliin ei mahdu. Laitan vaikka pari kuvaa, kun saan tehtyä. Toteutus on samaa luokkaa kuin JYKillä, jolle kiitos vinnkki-kuvista. Meikäläinen kun ei ole metalli- tai automies niin joutuu turaamaan ja tulee mitä sattuu
!!

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Taas on turattu ja hyvää yritetty, tuli kuitenkin mitä tuli, mutta tuntuis toimivan. Kahvan kiinnitykseen käytin kulmikkaita U-pultteja eli vahvistuksena ne on pareittain yhdessä, tunnelin puolelta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Näihin käkärihommiin harraste-ajoneuvoissa voi olla hyviä esim. VAG:n tai Bemarin uudemmat "sähkösatulat" (jotka ovat Huonoja! ympärivuotisessa käytössä).
Nehän ei vaatisi kuin katkaisijan kabiiniin ja tietenkin hommata ne jarrut romutetusta autosta (uudet Todella kalliita). Onhan kerholaisista jotkin asentanut
muistaakseni esim. Audin takajarruja omaan earlyyn. Tämä tällainen pöllö ajatus mahdollisuuksista käsijarrun osalta.
Itse toki -65:ssa on wanha vakio sateenvarjokahva jota pitää katsastuksessa sanoa että "revi niin paljon kuin jaksat" , kyllä se sitten pitää.
Vesa
Nehän ei vaatisi kuin katkaisijan kabiiniin ja tietenkin hommata ne jarrut romutetusta autosta (uudet Todella kalliita). Onhan kerholaisista jotkin asentanut
muistaakseni esim. Audin takajarruja omaan earlyyn. Tämä tällainen pöllö ajatus mahdollisuuksista käsijarrun osalta.
Itse toki -65:ssa on wanha vakio sateenvarjokahva jota pitää katsastuksessa sanoa että "revi niin paljon kuin jaksat" , kyllä se sitten pitää.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Sinnehän se tuli laitettua tein kulmiin säädöt ja nostin sen tunnelissa täysin ylös.Aika fiksun oloinen paketti ja sai yksin tuhrattua paikalleen.Nuo vaijerit kannattais varmaan juottaa jollain ennen pätkimistä eipä käynyt mielessä vasta kun oli poikkasut 

Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Mul on -65:sessa ihan oma sateenvarjokahva, omat vaijerit ja audin satulat, toimii ihan täysin eikä tartte väkivaltaa käyttäessä. Tosin ainoo et driftata tolla systeemillä ei voi, mut siihen ei tota autoo oo rakennettukkaa. Ja normi vetäsyllä puree niin paljo et ei lähe etee eikä taakke päi ku päälle 2500 kierroksel et huomaa kyl jos jäi käsijarru päälle.CFR-759 kirjoitti: ↑15 Tammi 2016, 22:35 Näihin käkärihommiin harraste-ajoneuvoissa voi olla hyviä esim. VAG:n tai Bemarin uudemmat "sähkösatulat" (jotka ovat Huonoja! ympärivuotisessa käytössä).
Nehän ei vaatisi kuin katkaisijan kabiiniin ja tietenkin hommata ne jarrut romutetusta autosta (uudet Todella kalliita). Onhan kerholaisista jotkin asentanut
muistaakseni esim. Audin takajarruja omaan earlyyn. Tämä tällainen pöllö ajatus mahdollisuuksista käsijarrun osalta.
Itse toki -65:ssa on wanha vakio sateenvarjokahva jota pitää katsastuksessa sanoa että "revi niin paljon kuin jaksat" , kyllä se sitten pitää.
Vesa