302cid Piranha-Caprista
Valvoja: Ville K
302cid Piranha-Caprista
En löytäny sopivaa kategoriaa ko. tekstille, niin laitoin tähän yleiseen sarjaan.
Eli: Bongasin tänään sattumalta netistä mielenkiintoisen kuvan komiasta Piranha-Caprin kopiosta. Onkohan tuossa 302 pellin alla? Ainakin yhdessä suomenkilpisessä mkI Caprissa on, mutta minkäköhänlainen byrokratiahelvetti on tänäpänä saada veekasi Caprin keulalle, kun ei nuita Suomeen luokittelemattomia Piranha-Capreja oo tehty, ku Etelä-Afrikan markkinoille 70-luvun alussa?
Voiko sitä 90-luvulla 302 tekniikalla leimattua Suomi-Capria pitää ns. ennakkotapauksena?
Eli: Bongasin tänään sattumalta netistä mielenkiintoisen kuvan komiasta Piranha-Caprin kopiosta. Onkohan tuossa 302 pellin alla? Ainakin yhdessä suomenkilpisessä mkI Caprissa on, mutta minkäköhänlainen byrokratiahelvetti on tänäpänä saada veekasi Caprin keulalle, kun ei nuita Suomeen luokittelemattomia Piranha-Capreja oo tehty, ku Etelä-Afrikan markkinoille 70-luvun alussa?
Voiko sitä 90-luvulla 302 tekniikalla leimattua Suomi-Capria pitää ns. ennakkotapauksena?
Re: 302cid Piranha-Caprista
Karin Perana look/replica oli aiemmin remmiahdetulla 3000cc Essex V6:lla. Nykyistä tekniikkaa en tiedä.
Minä hain ja sain poikkeusluvan 5.0efi V8:lle -77 mk2 Capriin muutama vuosi sitten. Ihan jonkun verran sai kaikelaista dokumenttia, todistusta ja perustelua silloiseen Trafiin toimittaa. Mutta ei ne enää sitten keksineet mitään syytä olla myöntämättä.
Eli on mahdollista, mutta ei toki mikään läpihuutojuttu.
Aihiona kaikenkaikkiaan aika kutkuttava V8 swappiin. Kevyt, ajettava ja ihan mukavasti tilaa konehuoneessa.
Minä hain ja sain poikkeusluvan 5.0efi V8:lle -77 mk2 Capriin muutama vuosi sitten. Ihan jonkun verran sai kaikelaista dokumenttia, todistusta ja perustelua silloiseen Trafiin toimittaa. Mutta ei ne enää sitten keksineet mitään syytä olla myöntämättä.
Eli on mahdollista, mutta ei toki mikään läpihuutojuttu.
Aihiona kaikenkaikkiaan aika kutkuttava V8 swappiin. Kevyt, ajettava ja ihan mukavasti tilaa konehuoneessa.
Mach1 -71
Re: 302cid Piranha-Caprista
The name Perana is a deliberate misspelling, as Piranha already had been protected.
https://en.wikipedia.org/wiki/Basil_Green_Motors
https://en.wikipedia.org/wiki/Basil_Green_Motors
Re: 302cid Piranha-Caprista
Tuota kullan väristä tuli aikoinaan kuolattua ihan urakalla lehdestä ja 2000-luvun alkupuolella ihan livenäkin pukeilla ollessa. Lehtijutussa on aika reippaasti bullshittiä mm. alustan ja jarrujen osalta. Ihan perus 3000 kamat sieltä löytyy niin poikkeusluvasta, kuin paikaltaankin. Ei mitään sen racempaa. Se oli itselle vähän pettymys.
Mutta hieno auto, vaikka onkin aika eri tarkoitukseen tehty, kuin alkuperäinen Perana (mm. ht-muutos, automaatti). Ja ilmeisesti tarkoitus olikin sekoittaa sopivasti Peranaa ja RS:ia, kuin yrittää olla suoraan Perana-replica.
Nykyisin hopean värinen ja ilmeisesti ihan aktiivisessa käytössä. Tämähän oli myös Virittäjät-ohjelmassa, jossa myös oli Satama-kaudella Harri Salon todella hieno Hooters-Capri. Kannattaa muuten etsiä youtubesta Cortina cowboys lyhytelokuvat.
Kyllä näistä rata-Peranoista kärki kastuu:
Mutta hieno auto, vaikka onkin aika eri tarkoitukseen tehty, kuin alkuperäinen Perana (mm. ht-muutos, automaatti). Ja ilmeisesti tarkoitus olikin sekoittaa sopivasti Peranaa ja RS:ia, kuin yrittää olla suoraan Perana-replica.
Nykyisin hopean värinen ja ilmeisesti ihan aktiivisessa käytössä. Tämähän oli myös Virittäjät-ohjelmassa, jossa myös oli Satama-kaudella Harri Salon todella hieno Hooters-Capri. Kannattaa muuten etsiä youtubesta Cortina cowboys lyhytelokuvat.
Kyllä näistä rata-Peranoista kärki kastuu:
Mach1 -71
Re: 302cid Piranha-Caprista
Mk1 Capri on oikeasti aika pieni auto. Alla kuva minun ex-3000GT:stä. Tuohon kun junttaa 400hv V8:n, niin potentiaalia nopeaan autoon kyllä löytyy.
Mach1 -71
Re: 302cid Piranha-Caprista
Juu, Harri on tuttu tyyppi Roadsport A -luokasta.
Nuo kuvat on Ahvenistolta 2013 ja 2014.
