Jäähdytysjärjestelmän täyttö

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Aku_81
Aina äänessä
Viesti:

Jäähdytysjärjestelmän täyttö

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Tulipahan vaan mieleen kun tuli jäähdyttimen vaihto tehtyä eikä vielä kerenny nesteitä laittamaan niin onko systeemi itsensä ilmaava vai ei? Mites termostaatti, kummin päin se pitäisi oikeastaan laittaa, gatesin termarin pakkaus näytti että se jousipuoli koneeseen kun se oli toisinpäin irrotettaessa. Jäi yllättäen haynesin manuaali kämpille kun ite on "maalla".
Go tell Alice....
Arto65FB
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

En ole koskaan erityisemmin ilmaillut. Vettä ja nestettä sisään ja käyntiin ja syylarin korkki auki, sitä mukaa kun neste syylarissa hupenee, lisään vettä.

Kyllä mulla on ainakin jousi koneeseen päin, siinähän se jousta käyttävä lämpölaajenemisosa on.
JaniC
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Mä taas ilmaan aina. Kurotat kädellä sinne syylarin alapuolella olevaan paksuun letkuun (muistaakseni edestä katsottuna oikealla alareunassa) koneen käydessä ja korkki aukinaisena. Pumppaat/puristelet letkua, kunnes ei enää tule ilmakuplia syylarin täyttöreiästä. Sitten suljet korkin ja VOLAA!...Ilmattu on. :wink: Termarin jousi tosiaan kuuluu olla mielestäni koneeseen päin. Niin on myös mulla 95' GTS:ssä. :o

Jani
Vastaa Viestiin