Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
lincoln
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Marras 2016, 09:40
Auto: Mustang -66,
Cadillac -60

Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa

Viesti Kirjoittaja lincoln »

Mustang -66 ohjaustehostin ei toimi kunnolla.
Kun kääntää vasemmalle niin ohjaus
toimii kevyesti mutta kun kääntää oikealle niin tehostin ei kevennä lainkaan.
Ajattelin, että kyse on tehostin viasta mutta kun hankin uuden tehostimen niin vika ei hävinnyt.
ns. työsylinteri pohjassa on kuiva eikä ole syytänyt öljyä ainakaan ulospäin.
Öljynä käytin F-typen automaattilaatikon öljyä. Ohjaustehostin ei pidä minkäänlaista
kolinaa tai narinaa. Oletteko törmänneet samanlaiseen ongelmaan?

yst. terv.
Mauri
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

No eihän se pumppu tiedä kumpaan suuntaan pyöriä käännetään, eli vikaa todennäkösesti alapäässä.

Tai ainakin ymmärsin että pumpun vaihdoit, mutta simpukan päähän et kattonut sen tarkemmin?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
jyge
Webmaster
Viestit: 593
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa

Viesti Kirjoittaja jyge »

No en ihan täysin samaan ongelmaan, mutta omassa kääntyi paremmin vasemmalle ja huonommin oikealle.
Nyt kääntyy yhtä huonosti kumpaankin suuntaan, kun "otin löysät pois", eli väljät osat vaihtui parempiin ja työnsin rasvaa jokaiseen rasvanippaan minkä löysin (oli jo tarvetta!). Tuntui kuitenkin että vaikutti myös tehostukseen.

Mutta jos englanti taipuu, niin tämä kuulostaa samalta:
http://www.allfordmustangs.com/forums/c ... oblem.html
Eli voipi olla venttiilin säätö pielessä..
lincoln
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Marras 2016, 09:40
Auto: Mustang -66,
Cadillac -60

Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa

Viesti Kirjoittaja lincoln »

Terve,

Vävy katsoi netistä että voipi olla että kun ohjaustehostimelta menee 2 letkua (oliko mötikän nimi ohjausyksikkö) siis ohjausyksikköön ja sieltä jälleen kaksi letkua tuohon ns. työsulinteriin niin vika korjautuisi jos vaihtaisi nuo kaksi viimeisen letkun paikkaa keskenään. Kävin juuri tekemässä tämän ja pitää huomenna kokeilla toimiko tuo korjaus. Ilmoittelen asian kun ohjaus ilmattu ja testattu.

terv.
Mauri
lincoln
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Marras 2016, 09:40
Auto: Mustang -66,
Cadillac -60

Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa

Viesti Kirjoittaja lincoln »

Terve,

Ei ollut hyvä idea vaihtaa noita letkujen paikkoja keskenään. Kun laitoin auton käyntiin niin ohjaus kääntyi tosi voimalla vasempaan, hyvä ettei kädet jääneet ratin puolan väliin. Vaihdoin letkut takaisin normaaleihin paikkoihin.
Muuten tuon osan nimi on Control Valve. Pitää talven aikana ottaa osa irti ja tutkia sen sielunmaisemaa. Näyttää muuten olevan aika kallis osa. (yli 600 euroa).
Vihjeitä otetaan mielellään vastaan jos jollakin on tietoa ongelman ratkaisusta

terv.
Mauri
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Voisko olla sellainen, että control valven venttiilin kara ei ole ihan keskellä? Eli toiseen suuntaan käännettäessä venttiili avaa kunnolla ja toiseen vain osittain. Säätö(vai olikohan) on siinä päässä kupin alla, joka on parilla pultilla kiinni. Se kyllä saattaisi aiheuttaa sen, että yrittää kääntää itsestään toiseen suuntaan. En ole ihan varma, että oliko siellä myös keskitys jouset. Näin voisi myös ajatella, että onko toinen jousi poikki eikä palauta ihan keskelle. En osaa sanoa miten kara säädetään keskelle. Mutteri siellä kupin alla on jolla säätö tapahtuu mutta missä se sitten on keskellä. Jonkun vauhtiputkan varaosasivuilta varmaan löytyy kuva mistä näkee mitä on sisällä. Olisko sitten vaan kokeiltava missä on hyvä. :roll:
Itse tuli kanssa purettua tuo valve systeemi ja yritin saada välyksiä pois, mutta ei onnistunut. Mulla ei siis ollut samanlaista vikaa. Nyt on sitten hammastanko autossa,
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Vastaa Viestiin