Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa
Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa
Mustang -66 ohjaustehostin ei toimi kunnolla.
Kun kääntää vasemmalle niin ohjaus
toimii kevyesti mutta kun kääntää oikealle niin tehostin ei kevennä lainkaan.
Ajattelin, että kyse on tehostin viasta mutta kun hankin uuden tehostimen niin vika ei hävinnyt.
ns. työsylinteri pohjassa on kuiva eikä ole syytänyt öljyä ainakaan ulospäin.
Öljynä käytin F-typen automaattilaatikon öljyä. Ohjaustehostin ei pidä minkäänlaista
kolinaa tai narinaa. Oletteko törmänneet samanlaiseen ongelmaan?
yst. terv.
Mauri
Kun kääntää vasemmalle niin ohjaus
toimii kevyesti mutta kun kääntää oikealle niin tehostin ei kevennä lainkaan.
Ajattelin, että kyse on tehostin viasta mutta kun hankin uuden tehostimen niin vika ei hävinnyt.
ns. työsylinteri pohjassa on kuiva eikä ole syytänyt öljyä ainakaan ulospäin.
Öljynä käytin F-typen automaattilaatikon öljyä. Ohjaustehostin ei pidä minkäänlaista
kolinaa tai narinaa. Oletteko törmänneet samanlaiseen ongelmaan?
yst. terv.
Mauri
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa
No eihän se pumppu tiedä kumpaan suuntaan pyöriä käännetään, eli vikaa todennäkösesti alapäässä.
Tai ainakin ymmärsin että pumpun vaihdoit, mutta simpukan päähän et kattonut sen tarkemmin?
Tai ainakin ymmärsin että pumpun vaihdoit, mutta simpukan päähän et kattonut sen tarkemmin?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa
No en ihan täysin samaan ongelmaan, mutta omassa kääntyi paremmin vasemmalle ja huonommin oikealle.
Nyt kääntyy yhtä huonosti kumpaankin suuntaan, kun "otin löysät pois", eli väljät osat vaihtui parempiin ja työnsin rasvaa jokaiseen rasvanippaan minkä löysin (oli jo tarvetta!). Tuntui kuitenkin että vaikutti myös tehostukseen.
Mutta jos englanti taipuu, niin tämä kuulostaa samalta:
http://www.allfordmustangs.com/forums/c ... oblem.html
Eli voipi olla venttiilin säätö pielessä..
Nyt kääntyy yhtä huonosti kumpaankin suuntaan, kun "otin löysät pois", eli väljät osat vaihtui parempiin ja työnsin rasvaa jokaiseen rasvanippaan minkä löysin (oli jo tarvetta!). Tuntui kuitenkin että vaikutti myös tehostukseen.
Mutta jos englanti taipuu, niin tämä kuulostaa samalta:
http://www.allfordmustangs.com/forums/c ... oblem.html
Eli voipi olla venttiilin säätö pielessä..
Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa
Terve,
Vävy katsoi netistä että voipi olla että kun ohjaustehostimelta menee 2 letkua (oliko mötikän nimi ohjausyksikkö) siis ohjausyksikköön ja sieltä jälleen kaksi letkua tuohon ns. työsulinteriin niin vika korjautuisi jos vaihtaisi nuo kaksi viimeisen letkun paikkaa keskenään. Kävin juuri tekemässä tämän ja pitää huomenna kokeilla toimiko tuo korjaus. Ilmoittelen asian kun ohjaus ilmattu ja testattu.
terv.
Mauri
Vävy katsoi netistä että voipi olla että kun ohjaustehostimelta menee 2 letkua (oliko mötikän nimi ohjausyksikkö) siis ohjausyksikköön ja sieltä jälleen kaksi letkua tuohon ns. työsulinteriin niin vika korjautuisi jos vaihtaisi nuo kaksi viimeisen letkun paikkaa keskenään. Kävin juuri tekemässä tämän ja pitää huomenna kokeilla toimiko tuo korjaus. Ilmoittelen asian kun ohjaus ilmattu ja testattu.
terv.
Mauri
Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa
Terve,
Ei ollut hyvä idea vaihtaa noita letkujen paikkoja keskenään. Kun laitoin auton käyntiin niin ohjaus kääntyi tosi voimalla vasempaan, hyvä ettei kädet jääneet ratin puolan väliin. Vaihdoin letkut takaisin normaaleihin paikkoihin.
Muuten tuon osan nimi on Control Valve. Pitää talven aikana ottaa osa irti ja tutkia sen sielunmaisemaa. Näyttää muuten olevan aika kallis osa. (yli 600 euroa).
Vihjeitä otetaan mielellään vastaan jos jollakin on tietoa ongelman ratkaisusta
terv.
Mauri
Ei ollut hyvä idea vaihtaa noita letkujen paikkoja keskenään. Kun laitoin auton käyntiin niin ohjaus kääntyi tosi voimalla vasempaan, hyvä ettei kädet jääneet ratin puolan väliin. Vaihdoin letkut takaisin normaaleihin paikkoihin.
Muuten tuon osan nimi on Control Valve. Pitää talven aikana ottaa osa irti ja tutkia sen sielunmaisemaa. Näyttää muuten olevan aika kallis osa. (yli 600 euroa).
Vihjeitä otetaan mielellään vastaan jos jollakin on tietoa ongelman ratkaisusta
terv.
Mauri
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Ohjaustehostin ei toimi kunnolla vm-66 Mustangissa
Voisko olla sellainen, että control valven venttiilin kara ei ole ihan keskellä? Eli toiseen suuntaan käännettäessä venttiili avaa kunnolla ja toiseen vain osittain. Säätö(vai olikohan) on siinä päässä kupin alla, joka on parilla pultilla kiinni. Se kyllä saattaisi aiheuttaa sen, että yrittää kääntää itsestään toiseen suuntaan. En ole ihan varma, että oliko siellä myös keskitys jouset. Näin voisi myös ajatella, että onko toinen jousi poikki eikä palauta ihan keskelle. En osaa sanoa miten kara säädetään keskelle. Mutteri siellä kupin alla on jolla säätö tapahtuu mutta missä se sitten on keskellä. Jonkun vauhtiputkan varaosasivuilta varmaan löytyy kuva mistä näkee mitä on sisällä. Olisko sitten vaan kokeiltava missä on hyvä. 
Itse tuli kanssa purettua tuo valve systeemi ja yritin saada välyksiä pois, mutta ei onnistunut. Mulla ei siis ollut samanlaista vikaa. Nyt on sitten hammastanko autossa,

Itse tuli kanssa purettua tuo valve systeemi ja yritin saada välyksiä pois, mutta ei onnistunut. Mulla ei siis ollut samanlaista vikaa. Nyt on sitten hammastanko autossa,
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20