todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

ac5 kirjoitti:Elikäs pyöristä vain 433hv/631nm,nyt kun kaikki ei vielä kohillaan.
Tuntuu aika pieneltä toi moottori/pyörä teho ero,olen kuvitellut että olis
paljon isompi ero :?: Ahtoja 12psi tossa 5200rpm:ssa missä lähtee seokset laihalle.
Mikäs nokka-akseli ja löytyykö koneesta alukannet ?

T: utelias :wink:
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja ac5 »

roush 200:t alut
compin 276H-R14 rullanokka
0.544/0.560 nostot
220/224 asteet (0,05)
114 haritus
käyttö alue 2000-6000rpm
katukäytössä toimii ok
Avatar
Pervert
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Pervert »

ac5 kirjoitti:roush 200:t alut
compin 276H-R14 rullanokka
0.544/0.560 nostot
220/224 asteet (0,05)
114 haritus
käyttö alue 2000-6000rpm
katukäytössä toimii ok
Mielenkiintoista.., mikäs ahdin sieltä löytyy? :wink:
Avatar
JJM-3
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 23:57
Paikkakunta: Lahti

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja JJM-3 »

Missähän päin olisi lähin penkki - Suomen Chicagon suunnalta katsottuna, johon kiesinsä saisi työnnettyä? Yllättävää kyllä, mutta kiinnostaisi tietää minkämoisia lukuja Mustiin tehdyt viritykset näyttäisivät. Ja vielä... Mitähän tuommoinen mittailu mahtaa kustantaa?
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Amateur kirjoitti:Missähän päin olisi lähin penkki - Suomen Chicagon suunnalta katsottuna, johon kiesinsä saisi työnnettyä? Yllättävää kyllä, mutta kiinnostaisi tietää minkämoisia lukuja Mustiin tehdyt viritykset näyttäisivät. Ja vielä... Mitähän tuommoinen mittailu mahtaa kustantaa?
Missä on suomen Chigago?
Kuva
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Amateur kirjoitti:Missähän päin olisi lähin penkki - Suomen Chicagon suunnalta katsottuna, johon kiesinsä saisi työnnettyä? Yllättävää kyllä, mutta kiinnostaisi tietää minkämoisia lukuja Mustiin tehdyt viritykset näyttäisivät. Ja vielä... Mitähän tuommoinen mittailu mahtaa kustantaa?
Öhh.. Lahteako tarkoitat ?
Siellä on ainakin pari dynoa, sori, yhteystiedoista ei hajuakaan, ja toinen noista antaa kuuleman mukaan jopa 60 heppaa ylimäärästä.

Mutta jos roadtrippi kiinnostaa niin tervetuloa tänneppäin, tuossa on Valkeakoskella Harisen Seppo joka kyllä hommansa osaa.
http://www.hestec.fi Ottaa rullilla käynnistä jotain 70 - 100 egen välillä.

- Sami Partanen .
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

ac5 kirjoitti:roush 200:t alut
compin 276H-R14 rullanokka
0.544/0.560 nostot
220/224 asteet (0,05)
114 haritus
käyttö alue 2000-6000rpm
katukäytössä toimii ok
Ok, kiitos tiedosta.

BTW. Onko ollut tolla tekniikalla mitään lämpöongelmia?
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja ac5 »

ei.
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

Ex-Pro Stock prätkäkuski Jappe Malisen penkissä(Tuning World) Foxista
211KW/5180rpm ja 470Nm/3840rpm. :roll:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

http://429mustangcougarinfo.50megs.com/new_page_39.htm

Hieno kertomus 429 scj mustangin penkityksestä.

http://www.mustangmonthly.com/howto/20309/

Sadly, the first pull on the Dynojet using Third gear saw us hovering at 229 hp. That’s down 18 ponies from the 247 posted in 1999. To say that Bob looked as though someone had shot his dog was an understatement. Wayne Schweikert (owner of the dyno), however, warned us that a Third gear pull would be about 10 ponies under where the car really was. So we moved up to Fourth gear and promptly picked up 11 hp.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kuva

Tämä akselilta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

Tere :D :D :D


Käytiin jäälin autosäädössä dynottamassa.

Vääntöä 1200 Rpm/500Nm 3650 Rpm/563Nm,tasainen vääntökäyrä.

3-vaihteella voi lähtä liikkeelle,ja 4 ajaa 30 km/h nykimättä/rykimättä.

Nokka ajoitettu vääntöpuolelle,mukava ajaa pitkää matkaa ja noin muutenkin.

Takapyöräteho 297 Hp/4580 Rpm.

Koneella ajettu 4700 km ,että eiköhän vielä vähän lipostu.

Ja ihan loppuun asti ei rääkätty.

Eli teho/vääntö noin sen ajan mukaiset alavääntö parempi,mutta huippuvääntö hivenen heikompi. 335 sae ilmoitettu todellinen noin 410 sae ,eli noin about nuo nykyhevoset.

Tv Esa&Minna
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

Komiat on Esan ja Minnan kärmehen lukemat! Ei ne ihan turhia ole nuo puheet Fe:n väännöstä, kyllä kelpaa kumia polttaa melekein tyhjäkäynnillä.... ;) terveiset etelä-pohojammaalta! Kari
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jep, kyllä tuolla väännöllä kummi käristyy tai maisema vaihtuu. Kyllä tuosta lisäpotkuakin saa melkoisesti, mutta ehkä tässä tapauksessa mr-kuntoisuus vie voiton.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Tervehdys, armaat V8 veljeskunnan Ford V8-ritariveljet !
Ajattelin omalta osaltani myös hieman hämmentää tätä iso/pikkulohko debattia.En ole Fairmont Futuraani penkissä käyttänyt mutta varttimailin loppunopeuden( 202 kmh) ja auton painon perusteella( 1520 kg viivalla) takapyöristä löytyy 510 ajettavaa katuhevosta. Tämä tarkoittanee tollasta 550-560 vauhtipyörähevosta manuaalilla ja 9" perällä. Vähän harmittaa kun en viime kesänä( 2005 siis) saanut autolle kunnon varttimailiaikaa , kun olin siihen sitä varten vaihtanut Super Victor imusarjan ja 830 Mighty Demonin. Takapuolituntumalla tehoa tuli nimittäin lisää.Niin, kesäkuun Alastaron V8 päivillä Motorsportin alukardaani meni poikki ja ennen elokuun kisaa ykkössylinterin kiertokangen laakeri pyörähti kun rajoitin nostettiin illaksi 8000 rpm;ään. No, onneksi mitään muuta kuin se laakeri ei hajonnut ja moottori on taas ensi kesäksi kasassa.
Olen nyt kuitenkin päättänyt että tällä kaarettomalla ja turvavarusteettomalla autolla on on edesvastuutonta ajaa yli 550 hv tehoilla.Näin ollen moottorin vääntöaluetta siirretään ensi kesäksi hieman alaspäin.Taitaa olla niin että 11,05/202 jää auton parhaaksi varttimailiajaksi.No , menihän se kyllä siinä konstruktiossa mihin sen aion ensi kesäksi palauttaa 11,5/ 201 Porissa lentokenttäradalla 1,85 sek 60 ft ajalla joten ei kai siitä ihan mopoa kuitenkaan tule...kai sen 1 kmh pudotuksen varttimailin loppunopeudessa sietää..
Moottorihan on siis 351 W stroker( 393 cid).AFR 185 ja 205 kansia on kokeiltu. 5 -vaihteinen Tremec TKO ja 9" Detroit Locker 4.11 välityksellä.
Autossa on kaikki alkuperäiset luxuryt tallella kuten sähköikkunat, sähköpenkki, kattoluukku, tilttiratti, upea pornonpunainen sisustus sekä stereot.Kaikki äänieristeet tallella eikä millään tavalla kevennetty.
Ja ihmettelen itsekin kulutusta: mun ajotyylillä 15-20 litraa ! Siis sadalla.
Noilla huippu AFR kansilla ja manuaalilaatikolla on iso merkitys kulutukseen.
Huippunopeutta laite kerää tällä 4.11 välityksellä 270 kmh...enemmänkin menisi mutta kun moottori kiertää silloin jo 7000 viitosella, tän se ottaa kyllä vaikka ylämäkeen auto täynnä porukkaa.Suljetulla radalla tietysti.
Asiahan on niin periaatteessa että mitä isompi sen parempi...ööö niin kukas tässä kompensoikaan ja mitä....
Se miksi tässä maassa ei ole juurikaan ollut tilavuutensa mukaan eli lujaa kulkevia isolohkoja johtuu muutamasta seikasta ( ei tärkeysjärjestyksessä):
- konehuoneet ovat ahtaita eikä sinne mahdu kunnon peltisarjoja
- Ford pikkulohkot ovat 5.0 Mustangin siivittäminä valtaisassa suosiossa amerikassa josta tämä buumi on levinnyt jopa tänne meillekin.Pikkulohkoihin saa kaikenlaisia osia ja hinta on käytännössä sama kuin sbc osissa.
-isolohkoja on vähän ja harva on ollut niiden kanssa tekemisissä
- isolohkot ovat kalliita virittää
- isolohkoihin ei ole saatavissa sellaista määrää hyviä viritysosia kuin pikkulohkoihin
- isolohko on painava ja usein sen kanssa on käytetty tehonsyöjälaatikkoa, C6:sta ( jopa 70 hv tehohukka)
- isolohko on korkea joten kovin kummoiset imusarjat eivät mahdu konepeltien alle
- isolohkot jäävät kadulla katurenkailla sutimaan suuren väännön ja atupainoisuuden takia näin pikkulohkojen maine on "kovempi"

Mielestäni asia on selkeästi niin että kun halutaan äärimmäistä , nk. general purpose katusuorituskykyä ,jossa raakaa tehoa pystytään myös oikeasti käyttämään kadulla,on paras vaihtoehto isolohkon tilavuus pikkulohkon kuorissa eli stroker. 351 W:stähän saa vakiolohkoon rakennettua noin 430 kuutiotuumaisen ja jälkiasennuslohkolla noin 454 cid.
Olis muuten aika houkuttelevaa rakentaa joku noin 430 cid Cleveland viimeisintä tekniikkaa edustavilla canted valve kansilla...mutta kyllä 460 vakiolohkoon tehty 545:kin kyllä kuullostaa vähän perkkeleen mielenkiintoiselta..
Vastaa Viestiin