säh.bensapumpusta

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

säh.bensapumpusta

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Tankissa 190l/h normaali pumppu+linjassa 240l/h korkeapaine pumppu.
Voisko olla ettei koneelle tulekkaan kuin n.200l/h tässä tapauksessa :?:
Olen ymmätänyt ettei nämä b-pumput oikeastaan ime.Työntäviä malleja.

Jos tankkiin 255l/h korkeapaine,riittäiskö yksistään.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

ei kokemuksia :cry: pähkäilyjä :?: täytyykö taas kokeilla itse tämäkin :evil:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ei taida olla kokemuksia suomenniemellä näissä musti ympyröissä.
Koska minulla on kaasari kone niin tulen hyvin toimeen mekaanisella pumpulla.
Noista sähkö- ja mekaanisista pumpuista on joskus ollut jotain keskustelua näillä palstoilla.

Mutta jos ongelmia poltoaineen paineen suhteen niin eikai siinä muukaan auta kuin ISOmpaa kehiin ja kokeilemaan. Onhan se vähän noloa jos kone heittää laihalle liian alhaisen paineen vuoksi ja joutuu nostamaan.

Olihan pa. linjat riittävän suuret esim. 10mm sisähalkaisia riittä jo pitkälle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Laitoin yv:nä, mutta laitetaan vielä tännekin, että muutkin asiasta kiinnostuneet voivat lukea.

Walbron pumppujen kohdalla sanovat seuraavaa tankissa olevasta pumpusta: "The 340 and the 342 are both 255 HPs, The 307 and the 341 start to drop off flow at about 60 psig. All the pumps are rated to flow 255 L/Hr at 43.5 psid at 13.5 Volts." Pitäisi riittää jopa 600hp asti. Luulisi ainakin 500hp irtoavan tuolla yhdellä 255 HP in-tank versiolla.

Itsellänihän sellainen on tallissa ja laitan sen ensiviikolla kiinni, mutta ei ole vielä pelkoa päästä sinne 500hp asti kokeilemaan.

Paremmaksi vaihtoehdoksi sanovat Aeromotiven ulkoista pumppua a-1000, jonka pitäsi riittää jopa 750hp. Tai sitten "combo of a 190 in-tank and 255 T-REX inline and made just over 600rwhp and 700rwtq" eli tankissa tuo 190lph ja linjaan 255lph kiinni. Tai varmistuksena 255 in-tank ja 255 linjaan niin kyllä riittää bensaa :lol: .
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

tota 13.5v ei kai ilman erillistä poxia saa pumpulle :?: ainakin itsellä 12,7v
tulee akulle.
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

ac5 kirjoitti:tota 13.5v ei kai ilman erillistä poxia saa pumpulle :?: ainakin itsellä 12,7v
tulee akulle.
Eikös tuo ole hieman vähän latausjännitteelle, eikös oikea akkujen latausjännite ole nykyään 14.4V ja vanhoissa musseissa taitaa se jännitteensäädin olla asetettu 13.8V jolla ei sit nykyaikaista akkua ladatakkaan täyteen? Eli olisko aika katsoa onko liikaa sähkölaitteita ja laturi ei selviä kunnialla?
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

joo sama pää kesät talvet :oops: kyl se14.3v puskee.oisko sahajauhot
kastuneet yläkerrassa :lol: se 12.7v näyttää majailevan akussa ihan itekseen.
Vastaa Viestiin