Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Make67 »

porttari kirjoitti:Tuo viinahan käyttäytyy juuri niin, että se tarvitsee koneen tiettyyn lämpötilaan, ennenkuin toiminta on sitä mitä täytyykin. Jotenkin oikeassa työskentely lämpötilassa viina alkaa palamaan paremmin ( lie liittyy höyrystymiseen).
Oisko tietoa, minkälainen lämpötila koneessa on oltava optimitoimivuutta silmälläpitäen viinan kanssa? Ja mistä lämpötilamittaus pitäisi ottaa jotta se olisi ns. "oikeaa" lämpöä mittaava kun viinaa(E85) koneessa poltetaan?
No, meni taas officsi.... :sorry13:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja porttari »

Vähän aihesta ohi, tai kuinka sen nyt ajattelee, mutta nyt tuli omassa penkissä numeraaliset cfm pohjat 289/302 kansiin. Hevosvoimiksi muutettuna liki 430hp, joka olisi vastaavasti rapakon takana päälle 500 että heilahtaa :mrgreen: . Jostain syystä tuo oma aparaatti näyttää järjestään huomattavasti pienempiä lukuja, mitä jopa täysín vastaavat laitteet kotimaassa.

Pakovirtaus vs, imu tuotti lähemmäs 90% hyötysuhteen ja oli muutenkin tosi siistin kuuloinen mittauksessa. Ja ehkä nämä nyt sitten pelaisi hyvin 5L kellarin päällä. Täytyy koittaa seuraavista saada vielä paremmat kokonaisuutena, mutta ponnistellaan nyt näitä ensin vähän pienemmässä mosassa ja hutkitaan vasta sitten.
Anti -Histamiini 65
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja mave »

Tuli motti dynossa käytetettyä tekemäni 331 moottori.
Tuotti kivasti reipas 480hv hinnat alkaen trick flow 170 kansilla ja kannet oli suoraan paketista ilman hyväilyjä.
Dyno oli racerplacen, eli hevoset oli niitä huuhaa heppoja..
Samalla reseptillä tehty 351 mosa tuotti 458hv ja meni vartilla 11.4s/194km harvalla välityksellä ja 2000rpm stall speedillä (paino 1350kg) eli tehot on riittävän linjassa ;)
331 ja 351 mosissa oli tosiaan samat nokat, kannet, pakosarjat, kaasari, puristukset yms
Tästä vertailusta myöhemmin juttua amerikan rauta lehdessä.
Dynokäppyröistä tuli hyvin erinlaiset..
351 oli 4.040 porauksella ja isku 3.500" sit "302"oli 3.25" iskulla ja 4.030" porauksella..302 pohjasessa oli pyörivät massat pienemmät ja Laakerikaulat pienemmät.. hyvin erityyppiset tuli mosista. Molemmat helvatun mageita ja tosiian kohtuu tehokkaita ja nopeita.

Juho Yijälä-Räty
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja porttari »

Työnalla olivat 289/302 kannet. Molemmat liki samanlaisia lähtökohdiltaan.
Anti -Histamiini 65
Avatar
manuel
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 21:51

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja manuel »

Hei! mulla on -68 302 alakerta ja päälle on lyöty 4,2 -81 saastekannet. Mitkä ois sopivat kannet? kiinnostaisi noi kevyemmät alukannet mutta kannattaakohan niistä maksaa koska ei mitään ihme tehoja kruisailuuni tarvita kun toi autokin on pieni pappamalli niin kuin kuskikin jo! edelin imari ja 500cfm kaasari + peltisarjat on jo omasta takaa hankittu. Antakaa tietäjät vähän vinkkiä. Kiitos jo etukäteen.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja starsky »

manuel kirjoitti: 05 Kesä 2017, 09:08 Hei! mulla on -68 302 alakerta ja päälle on lyöty 4,2 -81 saastekannet. Mitkä ois sopivat kannet? kiinnostaisi noi kevyemmät alukannet mutta kannattaakohan niistä maksaa koska ei mitään ihme tehoja kruisailuuni tarvita kun toi autokin on pieni pappamalli niin kuin kuskikin jo! edelin imari ja 500cfm kaasari + peltisarjat on jo omasta takaa hankittu. Antakaa tietäjät vähän vinkkiä. Kiitos jo etukäteen.
Kerro vähän lisää minkälaista ongelmaa noissa nykyisissä on? Savuttaako/onko remppa menossa tai alkamassa/joudutko ajelemaan lisäaineistuksella (venttiilin istukat eivät ole terästä)? Kuitenkin jos ongelmia ei ole tällä hetkellä, niin ajat vaan auringonlaskua kohti noilla niin kauan kuin pelaavat ok. Cruisauskäyttöön pelaavat varmasti ihan parhaiten juuri tuollaisenaan (jos siis mitään teknisiä ongelmia ei tällä hetkellä ole).
Avatar
manuel
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 21:51

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja manuel »

Aikanaan katsoin että bloki on -68 ja tottakai oletin et kannetkin ois jotkut muut kuin auton orkkikset. konehuone oli täynnä epämääräisiä puutikulla tukittuja alipaineletkuja yms. joten ajattelin päästä hässäköistä eroon ja saavani helposti lisää puhtia vaihtamalla imarin ja 4bbl .Kävi vaan se että kun olikin saastekannet pienillä aukoilla niin kulutus nousi vaan.Kyllä ajaa voi hyvin mutta kiihdyttäessä on vähän ongelmia.Kyllähän pieni tehonlisäys kiinnostaisi ja voisi toi yhtälöki paremmin toimia isommilla aukoilla. Mulla on vähän öljyvuotoja eikä paikkaa ole löytynyt vielä joten ens talvena vois vaikka jotain tehdä. tietysti myös vanhan 2bbl ja imarin vois asentaa takaisinkin...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

255:n kannet on ne ihan kauhean kamalimmat pikkulohkon kannet = MIKÄ TAHANSA 289/302 -rautakansikin on huisa päivitys tuohon pakettiin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
manuel
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 21:51

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja manuel »

juu tosi ahtaat aukot ja kuiteskin -81 niin eivät varmaan parhaassa iskussa enään.normi rautakansilla varmasti saisin ne tehot jota tuohon kevyeeseen koppaan tarvittaisiin, mut painonsäästö aina kiinnostaa. ja jos nokkaa lähtee vaihtaa niin sit pitäis jo varmaan koko paska käydä vähintäään läpi.bloki on laitettu LA fordilla muistaakseni n. vuonna-90 autoon joten kuinka tuore se on ollut silloin ei varmasti voi tietää.Mut ajossa toimii ja vähän huohottaa.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja starsky »

manuel kirjoitti: 05 Kesä 2017, 09:08 kiinnostaisi noi kevyemmät alukannet mutta kannattaakohan niistä maksaa koska ei mitään ihme tehoja kruisailuuni tarvita kun toi autokin on pieni pappamalli niin kuin kuskikin jo!
->
manuel kirjoitti: 05 Kesä 2017, 12:44 normi rautakansilla varmasti saisin ne tehot jota tuohon kevyeeseen koppaan tarvittaisiin, mut painonsäästö aina kiinnostaa.
Eli loppujen lopuksi siis tehoja kuitenkin tarvitsisi lisää nykyiseen verrattuna, vaikka ensimmäisestä tekstistä sai erilaisen kuvan tarpeesta?

Suosittelen itse pysähtymään ja tarkkaan miettimään mitä moottorilta haluaa. Kuutiotilavuus, nokka, kannet, imusarja, pakosarja, polttoaineensyöttötapa (kaasutin/ruisku), vaihteisto, perävälitys ja auton omapaino muodostavat kokonaisuuden.

Valukansien ja imusarjan painoero yhteensä on noin 30 kg.

Suosittelisin jäseneksi liittymistä, niin aukeaisi jäsenalueiden projektisivut ja voisi ehkä saada lisää vinkkejä ja suuntaviivoja mihin haluaa tähdätä.
Avatar
manuel
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 21:51

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja manuel »

Juu siis en tarvitse mitään tehokonetta. Se noin 200hp mitä normi 302 löytyy niin riittäisi vallan hyvin mulle koska kilpuria en tarvitse. Se varmaan löytyy rautakansilla mutta se n.30kg kevennys myös kiinnostaa. En harrastele kovin vakavissani. Sitä tässä juuri mietin miten tästä tilanteesta etenisin. Kiitoksia neuvoista!
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Siirrä akku takakonttiin niin saat jo hieman lisää painonsäästöä keulaan vaikka rautakannet jättäisitkin. Oishan se kiva aina sanoo et mulla on alukannet mut eipä siitä katukäyössä paljon muuta hyötyä ole. Tämä siis minun oma mielipiteeni, aattelin vähän kovempaankin kiusaukseen vielä rautakansilla mennä ihan vaan säästääkseni rahaa. Siis jos joskus saisin sen moottorin hommattua...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
manuel
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 21:51

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja manuel »

Ok. Akku on siirretty jo paksin pohjalle.Joskus vuosia sitten laittelin alustaa kondikseesn ja poppikoneneita yms.Nyt on monta kesää vähän ajeltu.Tehojen puolesta hyvät rautakannet sopivat kyllä.Halusin vain kuulla asiallisia kokemukseen perustuneita mielipiteitä. Pitää katsella mikä on alu vs rautakansien hintaero. Menee toi 302 alakerta vain hukkaan noilla saastekansilla ja kun jostain tulee öljyä niin joutuu todennäköisesti kannet irroittamaan jokatapauksessa. Vasta talvella meinasin käydä asialle jotain tekemään. Ajellaan nyt kesä jos kosla pysyy kasassa!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Pieni on keppi strokerille...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Bigger isn't always better!
Vastaa Viestiin