
Ei kulje tasaisesti
Ei kulje tasaisesti
Mikähän mahtaa olla vikana, kun Musse (64½ 260+C4) pitää pientä nypytystä tasakaasulla ajettaessa. Suuremmilla nopeuksilla sitä ei huomaa, vain alle 70 km/h nopeudessa. Niin kauan, kun ryyppy on päällä, kulku on normaalia. Kaasari on muuten tutkittu (2-kurkkuinen), mutta suuttimia en ole vielä pidellyt. Olisiko vika sittenkin sähköpuolella? Ajoituslampun kanssa on sytytys laitettu kohdalleen, mutta voisko olla, että damperin ajoitusmerkki olisi pielessä? Kaikki koneessa on alkuperäistä eikä sitä liene koskaan avattu. 

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 14:16
Tämä nyt ei varmaan kovin yleispätevä vinkki ole mutta omassa oli myös aaltoilua tasaisessa ajossa.. parikin asiaa vaikutti. Kone imi laatikosta öljyä kun laatikon modulaattorissa oli pieni reikä, ja toinen oli että sytkän alipaine ennakkosäätö oli jumissa. Noiden korjaamisella tuntui että nypytys hävisi 90%.
Ja yleisesti, kaasari ja sytkä taitaa yleisimpi vikoja olla jos tuollaista ilmenee. Jotain kakkaa kaasarissa, esim. tyhjäkäynti puolella, joka vaikuttaa rauhallisessa ajossa jos kiekat on vaan tarpeeksi alhaalla. Sytkä voi olla sitten rajoilla, eli jos ennakkoa tulee huomattavan vähän tai aavistus liikaa niin saattaapi pätkiä. Alipaine vuotokin voi tulla kyseeseen mutta luulisi oireilevan jo tyhjäkäynnillä.
Ja yleisesti, kaasari ja sytkä taitaa yleisimpi vikoja olla jos tuollaista ilmenee. Jotain kakkaa kaasarissa, esim. tyhjäkäynti puolella, joka vaikuttaa rauhallisessa ajossa jos kiekat on vaan tarpeeksi alhaalla. Sytkä voi olla sitten rajoilla, eli jos ennakkoa tulee huomattavan vähän tai aavistus liikaa niin saattaapi pätkiä. Alipaine vuotokin voi tulla kyseeseen mutta luulisi oireilevan jo tyhjäkäynnillä.
Virranjakajassa väljää jossain? Yks mikä omassa aiheutti tuommosta oli yksinkertaisesti liian kuluneet kärjet, jota ei silmämääräisesti voinut havaita.
Kantapään kautta opittua: Syksyllä (hölmönä) just ennen seisontaa vaihdetut tulpat, seuraavana kesänä vähän kilometrejä, seuraavana keväänä auto käy miten sattuu ja vikaa haetaan niin maan perusteellisesti. Viimesenä hommana tulpan vaihto ja vot ku auto käy kuin ennenkin. Tuommosia oireita aiheutti tulpat, vaikka ei edes olleet paljon ajetut, nimittäin kahden talven seisonta teki tulpille tosi huonoa kun ei ole tuossa nykybensassa niitä lyijyn suojaavia ominaisuuksia.
Alipainevuoto jossain? esim. vaikka just Foxyn mainitsemassa alipainemodulaattorissa tai sen putkessa, se modun ja rautaputken välinen kumipätkä alkaa jossain vaiheessa haurastumaan, kiitos pakoputken lämpöjen.
Kantapään kautta opittua: Syksyllä (hölmönä) just ennen seisontaa vaihdetut tulpat, seuraavana kesänä vähän kilometrejä, seuraavana keväänä auto käy miten sattuu ja vikaa haetaan niin maan perusteellisesti. Viimesenä hommana tulpan vaihto ja vot ku auto käy kuin ennenkin. Tuommosia oireita aiheutti tulpat, vaikka ei edes olleet paljon ajetut, nimittäin kahden talven seisonta teki tulpille tosi huonoa kun ei ole tuossa nykybensassa niitä lyijyn suojaavia ominaisuuksia.
Alipainevuoto jossain? esim. vaikka just Foxyn mainitsemassa alipainemodulaattorissa tai sen putkessa, se modun ja rautaputken välinen kumipätkä alkaa jossain vaiheessa haurastumaan, kiitos pakoputken lämpöjen.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Veikkailen samaa kuin Janne, klassiset viat tulpat, tulpanjohdot, kärjet ja konkka lisäksi ilmansuodatin. Nämähän kuuluivat aikoinaan jokavuotisiin vaihtorutiineihin. Ajan saatossa myös alipaine vuodot mahdollisia. Kaasarin säädöt eivät yleensä muutu mihinkään, ainoastaan läppäakseli väljistyy ja aikettaa alipainevuotoa.janne260 kirjoitti:Virranjakajassa väljää jossain? Yks mikä omassa aiheutti tuommosta oli yksinkertaisesti liian kuluneet kärjet, jota ei silmämääräisesti voinut havaita.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Ei kulje tasaisesti
jotenkin tulisi ekana mieleen että kone käy tosi laihalla jos kerran ryyppy päällä kulkee hyvin. Elikkä imuvuotoja? Saa "raakaa" ilmaa jostain (jakajan alipainesäädin, vaihteiston modulaattori).64puolikas kirjoitti: Niin kauan, kun ryyppy on päällä, kulku on normaalia.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vihdoin ehdin tähän ongelmaan paneutua. Alipainevuotoja en löytänyt, kaasarin säätäminen ei ainakaan parantanut asiaa, joten loppujen lopuksi käänsin sitä virranjakajaa, joka kyllä piti olla asteen tarkkuudella kohdallaan. Käynti muuttui heti tasaisemmaksi ja ajossa parannus oli huomattava. Nyt menee tasaisesti (ja aurauksen säädön jälkeen myös suoraan). Kaikkea sitä tulee kärsittyä laiskuuttaan ja tietämättömyyttään... Huono puoli tässä on se, että nyt Musse on niin mukava ajettava, että museovakuutuksen 30 päivää tuntuu liian vähältä, kun tekisi mieli hevostella jatkuvasti. 

Mun puolestani saa naapurit tai kuka tahansa laskea ajopäiviä, minä en ole se, joka ryssii tämän museoajoneuvovakuutushomman. Pidän ajoistani ajopäiväkirjaa ja huolehdin myös siitä, että sallitut päivät eivät ylity. Toivottavasti en vaikuta huumorintajuttomalta virkamieheltä, mutta kyseinen vakuutusetu on harrastajalle niin arvokas asia, etten lähtisi sillä pelleilemään. Mutta ne 29 päivää kyllä käytän kesäajeluihin, yhden säästän joulukirkossa käyntiin, jos sattuu olemaan mukava keli. 

Asiaa, suomalaiskansallisella meiningillä, hevosella Joulukirkkoon. Vaan entäs se reki, vällythän on kuitenkin kabiinissa mukana.?64puolikas kirjoitti:Mutta ne 29 päivää kyllä käytän kesäajeluihin, yhden säästän joulukirkossa käyntiin, jos sattuu olemaan mukava keli.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Tuossa tuli rotasta korjattua parit vakuumivuodot ja tasainen ajo muuttui tasaisemmaksi, muttei kuitenkaan taysin. Ennenkuin kayn hakemassa uudet tulpanjohdot, niin onko toi konkka se radio noise supressor -juttu? Viimeksi sahkoja pidellessa jatin sen laittamatta, kun nykyjenkkakoneissa sen pitaisi olla sisaanrakennettu..? Konkka siis on, mutta 5cm johtoa puuttuu valista..Mexico65 kirjoitti:Veikkailen samaa kuin Janne, klassiset viat tulpat, tulpanjohdot, kärjet ja konkka lisäksi ilmansuodatin.janne260 kirjoitti:Virranjakajassa väljää jossain? Yks mikä omassa aiheutti tuommosta oli yksinkertaisesti liian kuluneet kärjet, jota ei silmämääräisesti voinut havaita.

Eipä taida olla vaan se noise supressor on laturin radioon aiheuttaman vinkuna äänen torjuntaan ja sijaitsee laturin perässä.
Perinteinen kärjellisen sytytyksen tarvitsema kondensaattori on virranjakajan sisällä. Ilman sitä kunnon kipinää ei tule.
Perinteinen kärjellisen sytytyksen tarvitsema kondensaattori on virranjakajan sisällä. Ilman sitä kunnon kipinää ei tule.
Viimeksi muokannut JaKki, 14 Touko 2006, 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Tulpanjohdot vaihdettu, mutta viela pykii. Katsoin lampulla perusennakon 15deg, mutta paljon yli 2000 rpm ei kiertanyt ropottamatta. Noilla jengoilla ennakko pyyhki 20-25 tienoolla eli ihan ok. Seuraavaksi tulpat ja tune-uppiin. Omat karvaiset kadet ei oikein pysty parempaan, varsinkin kun ei ole kaveria lisakasiksi.
Tietty voisi kamppiksen tyttokaverin taas houkutella auttamaan (katevampi naissa hommissa kuin kamppis), mutta siita voi tulla hellasaroa.. 
http://www.iki.fi/karaila/musti/70/motti/motti45.jpg


http://www.iki.fi/karaila/musti/70/motti/motti45.jpg