#FMOCFIN Slalom Cup 2017 säännöt + #FMOCFIN Slalom Cup team säännöt
Säännöt on luonut ja hyväksynyt käyttöön slalom työryhmä sekä FMOC hallitus. Sääntöjen tulkinnassa ylin valta on slalom työryhmällä.
1. Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.
2. Auton on oltava Mustang tai sen kanssa samalla alustalla oleva Ford (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muu takavetoinen Ford, Mercury tai Lincoln poislukien luokitus-speciaalit. Saa osallistua myös Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla.
3. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti. Kartturin kyydissä olo sallittu. Mikäli autosta löytyy turvavyöt, ovat ne oltava kiinni. Ei kypärä pakkoa, mutta sitä suositellaan.
4. Cupissa ajetaan yleiskilpailu ja lisäksi kuudessa luokassa.
LK.1) 1964 - 1973 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 - 2004 lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
LK.6) Lady Cup
5. Tuloksiin lasketaan neljä parasta sijoitusta viidestä osakilpailusta.
6. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään keilailusta johtuneet virhesekunnit. Pääsääntöisesti keilan kaato 2s ja keilan ajo väärältä puolelta 5s, ratamestarit voivat muuttaa tuota radan luonteen mukaan.
7. Pistetys on seuraava
Sijoitus 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Lähtijöitä luokassa 5 ja yli --> 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1 1 1 1 1
4. --> 9 8 7 6
3. --> 8 7 6
2. --> 7 6
1. --> 1. (yhdistetään ylempään luokkaan ja saa sieltä sen luokanmukaisen sijoituksen mukaiset pisteet.)
Osallistumisesta osakilpailuun saa vähintään 1. pisteen.
Kauden slalom mestari ratkaistaan sillä, kuka kerää eniten pisteitä luokista riippumatta. 4 kilpailua lasketaan mukaan.
Pisteiden mennessä tasan, ratkaistaan paremmuusjärjestys seuraavasti: Kauden aikana vähemmän virhepisteitä saanut kuljettaja voittaa. Jos edelleen pisteet tasan ratkaisee voiton keskinäinen paremmuus kauden aikana eniten kuljettajia ajaneen osakilpailun tulosten mukaan.
8. Auto on automaattisesti performance ryhmässä, ellei sitä katsasteta stock-ryhmään sääntöjen kohdan 9 mukaisesti. Takautuvasti ei pääse vakioksi.
9.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset.
B. rengaskoko: Max rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15"
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi
D. etujouset ovat 620lbs
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla
F. ohjauksessa on quick steering kit
G. Näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet.
H. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.
Moottori / vaihteisto ovat vapaat myös vakio-ryhmässä
Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
B. K-palkin muutokset kielletty
C. Vain alkuperäisen malliset tukivarret sallittu
D. camber/caster plate kielletty.
E. jarrut sn95 GT speksin mukaan.
F. madallusjouset /coil-over kielletty.
G. apurunkojen yhdistäjät (ym. muutokset) kuuluvat performance –ryhmään.
H. Moottori on vapaa.
I. Ei metalli puslia.
J. 1999 – 2004 ilman lukkoperää olevat vakiot
LK.5
1999 – Super saloon (S197)
Kaikki V8 / lukkoperän omaavat autot modifiointi tasoon katsomatta.
Lk6.
Lady Cup.
Kaikki samassa luokassa, joissa kuljettajana nainen. Sijoittuu myös autokohtaisessa luokassa. Yleisen pisteisiin lasketaan vain lady luokan pisteet.
#FMOCFIN slalom cup team säännöt
Joukkue koostuu kolmesta kuljettajasta. Joukkueen kuljettajat oltava kerhon jäseniä ja ajettava sääntöjen mukaisella kalustolla. Jokaisen kuljettajan henkilökohtaiset pisteet luokassaan kartuttavat teamin pistesaldoa. 12 parasta osakilpailutulosta per tiimi lasketaan mukaan loppupisteisiin. Team pisteet eivät vaikuta henkilökohtaisiin cup pisteisiin.
Kauden ilmoittautumismaksu per team on 60€. Ilmoittautuminen team sarjaan suoritettava ennen ensimmäistä osakilpailua tuloslaskentaan: mika@kuormalavat.com. Liitteenä kuitti maksetusta sarjamaksusta. Viestiin teamin nimi sekä siinä ajavat kuljettajat (3kpl)
Maksu tilille: Ford Mustang Owners’ Club of Finland r.y. FI46 8000 1900 5558 56
Kauden lopussa, palkintogaalassa palkitaan nopein team kiertopalkinnolla sekä palautetaan osallistumismaksut takaisin kolmelle nopeimmalle teamille seuraavasti:
#1. 1/2 kaikista ilmoittautumismaksuista.
#2. 1/4 kaikista ilmoittautumismaksuista.
#3. 1/8 kaikista ilmoittautumismaksuista.
Loppusumma ilmoittautumismaksuista käytetään sarjan kehittämiseen slalomtyöryhmän parhaaksi katsomallaan tavalla.
10. Renkaat on oltava katulailliset, slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)
PAITSI HUOM !! Slalom osakilpailu Ford Nationals, rengastus on kaikissa luokissa vapaa.
11. Kuljettaja voi kilpailla useammassa ryhmässä mutta vain kaksi ensimmäistä vetoa otetaan tuloksiin. Ryhmätuloksiin sijoitus laitetaan paremman ajan ryhmään.
#FMOCFIN Slalom Cup 2017 säännöt + #FMOCFIN team säännöt
Valvoja: Ville K
- svt1finland
- Addikti
- Viestit: 237
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 22:48
- Auto: '66 Shelby Cobra CSX 4000
'67 Shelby G.T.500
'96 Mustang Cobra SVT
'07 Shelby GT500
'12 Shelby GT350 - Paikkakunta: Teisko
- Viesti:
#FMOCFIN Slalom Cup 2017 säännöt + #FMOCFIN team säännöt
:::::
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com