Tietoa mustangeista
Valvoja: Ville K
-
- Tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 08 Joulu 2016, 17:57
Tietoa mustangeista
Autoprojektia olen aloittamassa. Mustangilla mennään. Lähes pariinkymmeneen vuoteen ei ole tullut autoa rakennettua, kun on näprännyt vain kaksipyöräisiä, mutta nyt on aika.
Tarvitsisin perustietoa mustangeista. 64-66.
Onko olemassa sellaisesta hyvää "pura, entisöi ja kasaa" opasta? Jossa olisi käyty vaihe vaiheelta läpi se, miten työ kannattaa suorittaa. Tarkoitus olisi saada aikaan sellaista lopputulosta, joka kestäisi myös käyttöä.
Mitkä ovat todellisia painoja autolle, moottoreille ja vaihdelaatikoille? Alkuperäinen tekniikka ei ole vaihtoehto. Se, mitä laitetaan tilalle on vielä hakusessa. Jos on tiedossa (erittäin?) siisti kori ja sisusta paskalla tai rikkinäisellä tekniikalla, niin sellainen kiinnostaa.
Tarvitsisin perustietoa mustangeista. 64-66.
Onko olemassa sellaisesta hyvää "pura, entisöi ja kasaa" opasta? Jossa olisi käyty vaihe vaiheelta läpi se, miten työ kannattaa suorittaa. Tarkoitus olisi saada aikaan sellaista lopputulosta, joka kestäisi myös käyttöä.
Mitkä ovat todellisia painoja autolle, moottoreille ja vaihdelaatikoille? Alkuperäinen tekniikka ei ole vaihtoehto. Se, mitä laitetaan tilalle on vielä hakusessa. Jos on tiedossa (erittäin?) siisti kori ja sisusta paskalla tai rikkinäisellä tekniikalla, niin sellainen kiinnostaa.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tietoa mustangeista
Tervetuloa mukavan porukan ja harrastuksen pariin.
Meillä on jäsenillä projektikuvauksia jonkin verran ja noissa näkyy työvaiheitakin aika paljon kuvattu. Projektipuoli näkyy vain jäsenille.
Myös kaikille avoimilla alueilla on kuvauksia ja kertomuksia yksittäisistä työvaiheista. Kannattaa käyttää useampi ilta foorumia lueskellessa. Foorumin hakutoimintoihin kannattaa perehtyä. "painoja"-hakusanalla löytyy useita viestiketjuja ja esim. ketjussa 302:sen ja T5:sen painot löytyy infoa, mutta lohkoja, kansia, laatikoita yms. löytyy sellainen kombosetti, että kattavaa painolistaa ei ole mahdollista kokonaisuuksista listata - pitää haeskella eri komponenttien painoja ja koostaa kokonaispaino näistä. Rautakansien vaihto alukansiin pikkulohkossa tuo esim. noin 20 kg massaa alas keulalta.
Minkälaisen käyttöön olet autoa rakentelemassa? Museointi ei ole ilmeisesti tähtäimessä.
Meillä on jäsenillä projektikuvauksia jonkin verran ja noissa näkyy työvaiheitakin aika paljon kuvattu. Projektipuoli näkyy vain jäsenille.
Myös kaikille avoimilla alueilla on kuvauksia ja kertomuksia yksittäisistä työvaiheista. Kannattaa käyttää useampi ilta foorumia lueskellessa. Foorumin hakutoimintoihin kannattaa perehtyä. "painoja"-hakusanalla löytyy useita viestiketjuja ja esim. ketjussa 302:sen ja T5:sen painot löytyy infoa, mutta lohkoja, kansia, laatikoita yms. löytyy sellainen kombosetti, että kattavaa painolistaa ei ole mahdollista kokonaisuuksista listata - pitää haeskella eri komponenttien painoja ja koostaa kokonaispaino näistä. Rautakansien vaihto alukansiin pikkulohkossa tuo esim. noin 20 kg massaa alas keulalta.
Minkälaisen käyttöön olet autoa rakentelemassa? Museointi ei ole ilmeisesti tähtäimessä.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Tietoa mustangeista
Ja perinteistä painettua lähdetietoa kannattaa tutkia Alfamer.fi. Siellä monenlaisia entisöinti- ja kunnostus oppaita.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
-
- Tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 08 Joulu 2016, 17:57
Re: Tietoa mustangeista
Juu. Entisöinti ei ole vaihtoehto. Tarkoitus olisi saada aikaan huoleton käyttöpeli, jolla olisi ennen käyttöä hieman näyttöä. Ulkoa alkuperäinen ja sisältäkin soveltuvin osin alkuperäinen. Tekniikka taas tätä päivää. Suoraruiskutusturboa, muuttuvaa nokkakulmaa ym. Ei mitään ohjusta, mutta saisihan se olla mutkien lisäksi suoralla tielläkin vähintään yhtä ripeä, mitä oem v8.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tietoa mustangeista
No eikös tuo ole entisöintiä? 
Koriin ja sisustaan löytyy kyllä täältä foorumilta paljon asiaa, ei siihen välttämättä kirjaa tarvita. Jaksaa vaan kahlata tuota tekniikka-osiota läpi.

Koriin ja sisustaan löytyy kyllä täältä foorumilta paljon asiaa, ei siihen välttämättä kirjaa tarvita. Jaksaa vaan kahlata tuota tekniikka-osiota läpi.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Tietoa mustangeista
Saattaa olla että, pelkällä tekniikka vaihdolla et saa huoletonta käyttöpeliä. Periaatteessa vanha tekniikka 289 V8 OK, mutta kori ei ole ihan tätä päivää jäykkyydeltään eikä alusta sellaisenaan vastaa nyky normeja. Aikakauden suorituskykyyn pääsee varmaan jo 1.6 litraisella TSI koneella, mutta oletan I6 konetta joko Saksasta tai Japanista.
Tekniikka vaihtoehdolle löytyy myös V8 mahdollisuus.
2016 Winner: Ford 5.2L DOHC V-8
2016 Wards 10 Best Engines
http://wardsauto.com/10-best-engines/20 ... l-dohc-v-8
Tekniikka vaihtoehdolle löytyy myös V8 mahdollisuus.
2016 Winner: Ford 5.2L DOHC V-8
2016 Wards 10 Best Engines
http://wardsauto.com/10-best-engines/20 ... l-dohc-v-8
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.