Kutosen pätkivä käynti?
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Kutosen pätkivä käynti?
Oireet alkoivat Juupajoelta kotiin ajellessani:
Moottori pätkii (nykii) ajoittan terävästi pienillä kierroksilla ja pintakaasulla.
Tyhjäkäynti on tasainen ja veto normaali kuormituksella nopeuden ollessa >45 mls/h. Kiihtyvyys tuntuu myös normaalilta.
Ideoita? Alipaine, sytytys,polttoaineensaanti?
Jakaja on Load-o-matic Pertronixilla. Sytytysennakko 12-ast.
Kaasutin on uusi 1V Holley korvauskaasutin.
Moottori pätkii (nykii) ajoittan terävästi pienillä kierroksilla ja pintakaasulla.
Tyhjäkäynti on tasainen ja veto normaali kuormituksella nopeuden ollessa >45 mls/h. Kiihtyvyys tuntuu myös normaalilta.
Ideoita? Alipaine, sytytys,polttoaineensaanti?
Jakaja on Load-o-matic Pertronixilla. Sytytysennakko 12-ast.
Kaasutin on uusi 1V Holley korvauskaasutin.
Long shot: hieman liian pieni suutin kaasarissa.
Perustuu seosmittarin ahkeraan tuijotteluun muutaman kuukauden ajalta. Seokset menevät sitä laihemmalle mitä kuumemmaksi kelit menevät, ja ainakin mulla eroa seoksissa 15 astetta viileämpiin keleihin on nyt varsin paljon. Eli josko menisi liian laihalle? Jos ei ole suurempia suuttimia lähettyvillä niin raportoippa poistuuko ongelma vaikka n. 18 asteessa ajellessa (onnistunee näin helteiden aikaan vaikka yömyöhällä).
Toinen mitä voisi ajatella on liikaa perusennakkoa, mutta siinäkin 12 astetta tuntuu varsin vähäiseltä.
Ja paljon muita mahdollisuuksia...
Perustuu seosmittarin ahkeraan tuijotteluun muutaman kuukauden ajalta. Seokset menevät sitä laihemmalle mitä kuumemmaksi kelit menevät, ja ainakin mulla eroa seoksissa 15 astetta viileämpiin keleihin on nyt varsin paljon. Eli josko menisi liian laihalle? Jos ei ole suurempia suuttimia lähettyvillä niin raportoippa poistuuko ongelma vaikka n. 18 asteessa ajellessa (onnistunee näin helteiden aikaan vaikka yömyöhällä).
Toinen mitä voisi ajatella on liikaa perusennakkoa, mutta siinäkin 12 astetta tuntuu varsin vähäiseltä.
Ja paljon muita mahdollisuuksia...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Kiitos vinkistä. Nykiminen tosiaan alkoi sattumoisin helteiden kanssa.
Täytyy ruveta tutkimaan asiaa. Uusia suuttimiakin pitäisi olla kokeiltavaksi....
Huomenna vaihdan hikoilevan bensapumpun uuteen ja tsekkaan tulpat.
Nykimisen aiheutti tulppien kunto. Ongelma poistu kun vaihdoin vanhat NGK:t Motorcrafteihin. Tulppien kärjet olivat suht valkoiset ja niissä oli kalkkimainen pinta. Voi olla että seos on liian laiha. Täytyy seurata tilannetta...
Täytyy ruveta tutkimaan asiaa. Uusia suuttimiakin pitäisi olla kokeiltavaksi....
Huomenna vaihdan hikoilevan bensapumpun uuteen ja tsekkaan tulpat.
Nykimisen aiheutti tulppien kunto. Ongelma poistu kun vaihdoin vanhat NGK:t Motorcrafteihin. Tulppien kärjet olivat suht valkoiset ja niissä oli kalkkimainen pinta. Voi olla että seos on liian laiha. Täytyy seurata tilannetta...
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Uudet tulpat meni Kalajoen reissulla (1000km tasaista maantieajoa).Kuvassa 6.sylinterin tulppa joka on pahimman näköinen. Keramiikkaosissa on kaikissa musta läikkä. Ja kuten kuvassa huonosti näkyy toinen puoli on suht normaalin värinen.
http://i19.photobucket.com/albums/b171/ ... r/plug.jpg
Luulisi sen mustan töhnänä olevan öljyä, mutta kun sitä ei kulu nimeksikään
Lisäksi missään aikaisemmin omistamissani öljypolttimissa ei ole öljykarsta tukkinut tulppia.
Puhdistin tulpat ja vaihdoin Holley 1940:n pääsuuttimen 66=>70 kokeillakseni laihan seoksen mahdollisuutta.
PS. Pirullinen värkki tuo vain alipainesäätöinen jakaja/kaasuttimen
SCV yhdistelmä. Kuormituksen ennakosta ei varmaan ole mitään takuuta.
http://i19.photobucket.com/albums/b171/ ... r/plug.jpg
Luulisi sen mustan töhnänä olevan öljyä, mutta kun sitä ei kulu nimeksikään

Puhdistin tulpat ja vaihdoin Holley 1940:n pääsuuttimen 66=>70 kokeillakseni laihan seoksen mahdollisuutta.
PS. Pirullinen värkki tuo vain alipainesäätöinen jakaja/kaasuttimen
SCV yhdistelmä. Kuormituksen ennakosta ei varmaan ole mitään takuuta.
Mikä sulla on kärkiväli tulpassa? Näyttää kuvan perusteella varsin pieneltä...kirjan mukaan oikea on 0.032-0.036".
Mulla oli noissa Holley 1946:ssa pääsuutin juurikin kokoa 70-71.
PS. tiedän erään paikan jossa olisi keskipakolimpuilla + alipainekellolla varustettu jakaja ihan jouten...
Mulla oli noissa Holley 1946:ssa pääsuutin juurikin kokoa 70-71.
PS. tiedän erään paikan jossa olisi keskipakolimpuilla + alipainekellolla varustettu jakaja ihan jouten...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****