kiekkamittari häiriö

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

kiekkamittari häiriö

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

mistähän fox koppasen kiekkamittari ottaa sigunaalinsa kun pätkiip auton kans yht aikaa siis kun moottori hiukan pätkiip niin vaikuttaa kiekkamittariin.
:cry:
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Puolan miinusjohdosta.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Mikäs sitten mun 95' GTS:n kierroslukumittarissa on? Kone käy muuten normaalisti, mutta aina välillä kierrokset tippuu 1000rpm alaspäin...Ei vaikuta moottorin käymiseen. :cry: Tarkastin jo mittariston takaa, että jos liitin olisi ollut huonosti kiinni. Pieni rako siellä näkyi, joten painoin sen takaisin paikoilleen. Sen jälkeen päätin lähteä pienelle ajelulle ja katsoa samalla jos nyt kierroslukumittari toimisi kunnolla, mutta kas kummaa, sama vika ilmeni vieläkin. Kun vähän kopauttaa pleksilasiin kierrosten pudotessa 1000rpm niin palaa takaisin siihen normaaliin asentoon. Voisiko vika olla mittarin viisarissa?...Huonosti kiinni? :cry: Kun ostin auton niin takakontista löytyi valkoiset mittariston pohjat...tosin puuttui nopeus- ja kierroslukumittarin valkoiset pohjat! Joskus olleet kiinni auton mittaristossa ja sen jälkeen vaihdettu takaisin normaaleiksi huolimattomasti? Auttakaa!...KATSASTUS 30.6.

SORI, ETTÄ HÄIRITSEN TOPIIKKIA!!!
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

djcombo kirjoitti: Joskus olleet kiinni auton mittaristossa ja sen jälkeen vaihdettu takaisin normaaleiksi huolimattomasti? Auttakaa!...KATSASTUS 30.6.
Kokeiles laittaa virrat paalle "sytytys asentoon" trippimittarin nappi pohjassa (nappi pohjaan, kaanto avaimesta). Mittariston pitaisi menna silloin testimoodiin, jolloin viisarit menee laidasta laitaan. Kun painelet trippimittarin nappia, saat erilaisia maagisia lukuja matkamittarin nayttoon. Eri moodit kiertavat lapi ja takaisin alkuun, kun jatkat napin painelua. Kierratat eri moodeja lapi kunnes nakyy rpm naytossa. Sitten ajelet ja katsot, tippuuko digitaalinen luku samalla kun analooginen mittari varahtaa. Tuolla pitaisi saada haarukoitua ainakin, saako mittaristo vaaran arvon vai onko se mittarin neula jotenkin rikki (kaamissa vikaa?).

Toimii ainakin 99 ja uudemmissa. Voi olla etta '95 mittaristo on erilainen, mutta epailisin olevan sama.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

musse67 kirjoitti:Puolan miinusjohdosta.
ok tattista vaan eli pitääp lähtee sieltä vikaa etsiin .... josko pätkiminen loppuis joku päivä.
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

djcombo kirjoitti:KATSASTUS 30.6.

SORI, ETTÄ HÄIRITSEN TOPIIKKIA!!!
Kierroslukumittarin EI tarvitse toimia katsastuksessa.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Foxy Lady kirjoitti:Kierroslukumittarin EI tarvitse toimia katsastuksessa.
Ai ei vai! :shock: Niin mä vähän ajattelinkin, kun ei joissain eurooppalaisissa autoissa edes ole kierroslukumittaria.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

veekoo kirjoitti:Kokeiles laittaa virrat paalle "sytytys asentoon" trippimittarin nappi pohjassa (nappi pohjaan, kaanto avaimesta). Mittariston pitaisi menna silloin testimoodiin, jolloin viisarit menee laidasta laitaan. Kun painelet trippimittarin nappia, saat erilaisia maagisia lukuja matkamittarin nayttoon. Eri moodit kiertavat lapi ja takaisin alkuun, kun jatkat napin painelua. Kierratat eri moodeja lapi kunnes nakyy rpm naytossa. Sitten ajelet ja katsot, tippuuko digitaalinen luku samalla kun analooginen mittari varahtaa. Tuolla pitaisi saada haarukoitua ainakin, saako mittaristo vaaran arvon vai onko se mittarin neula jotenkin rikki (kaamissa vikaa?).

Toimii ainakin 99 ja uudemmissa. Voi olla etta '95 mittaristo on erilainen, mutta epailisin olevan sama.
Kokeilin painaa nappulaa...Kierroslukumittarin viisari kylläkin nousee ylöspäin, mutta vain hetkeksi. Sitten taas tipahtaa alas. Mitäs tässä seuraavaksi kokeilisi?...Mittariston vaihtoa vai pleksilasi irti ja koittaa painaa vähän viisaria kiinni jos vaikka olisi irti??? :(
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

djcombo kirjoitti: Kokeilin painaa nappulaa...Kierroslukumittarin viisari kylläkin nousee ylöspäin, mutta vain hetkeksi. Sitten taas tipahtaa alas. Mitäs tässä seuraavaksi kokeilisi?...Mittariston vaihtoa vai pleksilasi irti ja koittaa painaa vähän viisaria kiinni jos vaikka olisi irti??? :(
Joops. Sorry, tarttee olla 99 tai uudempi. Liittyy ajotietokoneen versioon:
http://www.mustangworld.com/ourpics/News/99hec.htm

Jos se viisari tipahtelee, niin eikos sen sitten pitaisi jaada nayttamaan liian vahan tai irrota kohta kokonaan? En tieda, onko noille uudemmille instrumenttiklustereille korjaajia olemassakaan vai osaisiko joku fiksata.. Tietty pura-kokoa harjoituksen aikana voi se huono liitos alkaa toimimaan, jolta tuo minusta kuulostaa.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Meni mullakin Autometerin kallis kiekkamittari rikki, kun paukuttelin rattia irti, mittari oli kiinni rattitangossa. Nyt näyttää n.500 r/min liian vähän.
Motonetista ostin tuning-mittarin mutta ei sitä jaksanut katella päivää pitempään. Hukkaan meni siinäkin 29 €uroa.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Täytyy kokeilla irrottaa pleksilasi ja kattoo koko mittaristo läpi. Kiitos avusta. :D
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Jos mittariston takaosa on samantyylinen kuin Sierrassa (juotettu), niin kannattaa käydä PIENELLÄ tinakolvilla kaikki juotokset läpi. (Lähes) Kaikissa Sierroissa korjaantuu kierroslukumittari moisella toimenpiteellä
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

musse67 kirjoitti:Puolan miinusjohdosta.
ei ole vikaa vikaa vikaa vikaa puolassa eikä puolan johtoa tarvii vaihtaa............... :shock: elikkäs mitäs sitten sytkä moduulin vaihto ????
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

GT9008 kirjoitti:ei ole vikaa vikaa vikaa vikaa puolassa eikä puolan johtoa tarvii vaihtaa............... :shock: elikkäs mitäs sitten sytkä moduulin vaihto ????
Sama johto mikä tulee kiekkamittarille, menee myös sinne sytkämoduulille, senhän vois koittaa vaihtaa.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

djcombo kirjoitti:Mikäs sitten mun 95' GTS:n kierroslukumittarissa on? Kone käy muuten normaalisti, mutta aina välillä kierrokset tippuu 1000rpm alaspäin...Ei vaikuta moottorin käymiseen. :cry: Tarkastin jo mittariston takaa, että jos liitin olisi ollut huonosti kiinni. Pieni rako siellä näkyi, joten painoin sen takaisin paikoilleen. Sen jälkeen päätin lähteä pienelle ajelulle ja katsoa samalla jos nyt kierroslukumittari toimisi kunnolla, mutta kas kummaa, sama vika ilmeni vieläkin. Kun vähän kopauttaa pleksilasiin kierrosten pudotessa 1000rpm niin palaa takaisin siihen normaaliin asentoon. Voisiko vika olla mittarin viisarissa?...Huonosti kiinni? :cry:
Sama vika on kierroslukumittarissa edelleen, joten jatketaan samaa topiikkia, eikä kirjoitella turhaan uutta.

APUA/NEUVOJA KAIVATAAN!!!
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Vastaa Viestiin