S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Vuoden 2007 Ponyn ajo-ominaisuuksia on paranettu näillä:
FORD RACING BOSS 302 STRUT TOWER BRACE
FORD RACING GT 500 REAR LOWER CONTROL ARMS
FORD RACING GT 500 A-ARMS BRACE
SHELBY REAR SHOCK TOWER BRACE
KONI SPORT SHOCKS
ja jokainen osa on ollut niihin sijoitetun taalan eli euron arvoinen.
On nyt ajo-ominaisuuksiltaan ihan eri Pony.
FORD RACING BOSS 302 STRUT TOWER BRACE
FORD RACING GT 500 REAR LOWER CONTROL ARMS
FORD RACING GT 500 A-ARMS BRACE
SHELBY REAR SHOCK TOWER BRACE
KONI SPORT SHOCKS
ja jokainen osa on ollut niihin sijoitetun taalan eli euron arvoinen.
On nyt ajo-ominaisuuksiltaan ihan eri Pony.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Vaikuttaa mukavanlaiselta sekoitukselta performance palikoita
Mites jouset? Eivät varmaan ole normi korkuiset. Ilmeisesti ensi kesänä radallekin kun olet panostanut "jousitornien" välisiin tukiin? Merkittävin noista varmasti on tuo a-arms brace.


If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Ponyssa on paikoillaan alkuperäiset jouset. Jousien jäykkyyttä ja korkeutta kyllä mietittiin ja päädyttiin ajamaan näillä.
Yllättävän hyvät ovat nyt kun muut palikat ovat kunnossa. Koska Pony on ympärivuotisessa käytössä, tuo hieman korkeampi look
on toimiva. No maku- ja ajotuntuma-asioitahan nuo ovat. Kaiken kaikkiaan on kyllä mukava nurkissa ja parhaimmillaan mutkaisella
kylätiellä kun saa antaa kaasua eli ruiskua lisää.
Yllättävän hyvät ovat nyt kun muut palikat ovat kunnossa. Koska Pony on ympärivuotisessa käytössä, tuo hieman korkeampi look
on toimiva. No maku- ja ajotuntuma-asioitahan nuo ovat. Kaiken kaikkiaan on kyllä mukava nurkissa ja parhaimmillaan mutkaisella
kylätiellä kun saa antaa kaasua eli ruiskua lisää.
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Nyt on alkuperäiset vanteetkin käytetty maalarilla.
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Perjantaisen kesälomapäivän vietin Pony jarrut huoltamalla. Vasemman etujarrusatulan pultti oli jumissa. Suojakumissa oli pieni reikä. Jakoavaimella ja leukapihdeillä pultti irtosi. Pieni hionta ja rasvaus tilapäisenä toimenpiteenä. Uusi pultti saapuu vasta ensi viikolla. Todella helpot on nuo Ponyn jarrut huoltaa. Halusin hifistellä ja poistin jarrulevyjen reunoista ruostekannaksen. Takajarruissa noin 5 mm leveä ja etujarruissa 2 mm leveä. Samalla maalasin jarrulevyjen keskiosat. Kelpaa mennä konttorille syyniin. Myös jarrusatulat sai hieman messinkiharjaa. Nyt pysähtyy niinkuin pitää.
-Pony fever for ever-
-Pony fever for ever-
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
No niin, taas on jatkettu siitä mihin Ford lopetti.
Takapään parantelua on tehty seuraavasti:
Panhard-tangon puslat ja
Takavakaajatangon puslat
vaihdettu Energy Suspensionin uretaanipusliin
Ylätukivarren pusla vaihdettu Ford Racingin puslaan ja
pohjaanlyöntikumit on nyt mallia Ford Racing.
Kyllä on nyt paljon vakaampi Pony.
Etupään puslat on vuorossa myöhemmin.
Miksi Ford on asentanut Gt-malliin noita löysiä kumipuslia?
Takapään parantelua on tehty seuraavasti:
Panhard-tangon puslat ja
Takavakaajatangon puslat
vaihdettu Energy Suspensionin uretaanipusliin
Ylätukivarren pusla vaihdettu Ford Racingin puslaan ja
pohjaanlyöntikumit on nyt mallia Ford Racing.
Kyllä on nyt paljon vakaampi Pony.
Etupään puslat on vuorossa myöhemmin.
Miksi Ford on asentanut Gt-malliin noita löysiä kumipuslia?
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Niitä löysiä on laitettu mukavuuden takia kaikkiin, ja hintaki on halpa. Suurempi kysymys on et miksei ne oo IRS perällä kun kaikki olis jo ollu valmiina mut ei...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Raitzi
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 27 Marras 2015, 12:19
- Auto: 2013 GT automatic + brembo pack
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Noh tämä johtuu siitä että Mustang on ollut Drag Racing yhteisön suosiossa. Ja kun Ford kokeili erillisjousitusta 90-luvulla, niin palaute oli sitä että live axle on saatava takaisin ja monen mustangin erillisjousitus vaihdettiin jäykkään kiihdytysautoilijoiden toimesta. Ford kuunteli vaatimuksia ja S197 oli taas live axle.Firebolt kirjoitti:Niitä löysiä on laitettu mukavuuden takia kaikkiin, ja hintaki on halpa. Suurempi kysymys on et miksei ne oo IRS perällä kun kaikki olis jo ollu valmiina mut ei...
Nyt kun muscle car segmentti on työntynyt ajo-ominaisuusvaatimusten osalta urheiluautojen suuntaan, niin ostajakunta oli valmis ottamaan erillisjousituksen vastaan(S550)
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Joo ei se itelle oikeen ihmetystä tuota, jossain artikkelissa Fordin insinööri oli selittäny että säästyy rahaa ku laittaa jäykällä... Semmosta se on, puolivalmisteita tässä on jo muutenki tottunu harrastamaanRaitzi kirjoitti:Noh tämä johtuu siitä että Mustang on ollut Drag Racing yhteisön suosiossa. Ja kun Ford kokeili erillisjousitusta 90-luvulla, niin palaute oli sitä että live axle on saatava takaisin ja monen mustangin erillisjousitus vaihdettiin jäykkään kiihdytysautoilijoiden toimesta. Ford kuunteli vaatimuksia ja S197 oli taas live axle.Firebolt kirjoitti:Niitä löysiä on laitettu mukavuuden takia kaikkiin, ja hintaki on halpa. Suurempi kysymys on et miksei ne oo IRS perällä kun kaikki olis jo ollu valmiina mut ei...
Nyt kun muscle car segmentti on työntynyt ajo-ominaisuusvaatimusten osalta urheiluautojen suuntaan, niin ostajakunta oli valmis ottamaan erillisjousituksen vastaan(S550)

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Ei mennyt ihan suunnitelman mukaan. Takapäästä kuuluu pieni vitinä aina kun ajaa jonkun töyssyn yli.
Pahiten kuuluu kun ajaa pilatun (lue korotetun) suojatien yli.
Vikaa on haettu, mutta ei ole löytynyt. Epäilykset kohdistuvat takapään ylätukivarren vaihdettuun puslaan.
Jos jollain on kokemusta asiasta, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.
Pahiten kuuluu kun ajaa pilatun (lue korotetun) suojatien yli.
Vikaa on haettu, mutta ei ole löytynyt. Epäilykset kohdistuvat takapään ylätukivarren vaihdettuun puslaan.
Jos jollain on kokemusta asiasta, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Siinä taas yksi syy miksi tehdas käyttää kumi puslia.My Little Pony kirjoitti:Ei mennyt ihan suunnitelman mukaan. Takapäästä kuuluu pieni vitinä aina kun ajaa jonkun töyssyn yli.
Pahiten kuuluu kun ajaa pilatun (lue korotetun) suojatien yli.
Vikaa on haettu, mutta ei ole löytynyt. Epäilykset kohdistuvat takapään ylätukivarren vaihdettuun puslaan.
Jos jollain on kokemusta asiasta, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.
Noiden uretaanien taipumus on hieman vikistä jos asennus rasvaa ei ole käytetty riittävästi tai kun pusla pääsee kuivumaan.
Tosta IRS perästä voisin sanoa teille sen verran, ettei se juuri autoa nopeammaksi tai helpommaksi ajoltaan tee, mutta vaikeammaksi säätää. Opetellaan ensin säätämään etupäätä niin siirrytään siten jäykän akselin säätöön ja siten IRS akselin säätöön.
Joo Biimerin kahta eri tyypistä perää on säädetty samoin jäykkää akselia. Eikä tuon perän säätäminen pelkästään kulmien säätöä ole jotain muutakin tulisi ottaa huomioon.
Tosin jos paukkuvampia henkseleitä haetaan on syytä hankia IRS perä, siitä syntyy kivasti jutun aihetta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Siis ylätukivarren akselinpuoleinen pusla on vaihdettu uretaaniseen (FR500C pusla)? Onhan tukivarsi sitten mallia jossa on ns. spherical rod end tai uniball korin päässä joka mahdollistaa akselin vapaan liikeradan?My Little Pony kirjoitti:Ei mennyt ihan suunnitelman mukaan. Takapäästä kuuluu pieni vitinä aina kun ajaa jonkun töyssyn yli.
Pahiten kuuluu kun ajaa pilatun (lue korotetun) suojatien yli.
Vikaa on haettu, mutta ei ole löytynyt. Epäilykset kohdistuvat takapään ylätukivarren vaihdettuun puslaan.
Jos jollain on kokemusta asiasta, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.
Jos ei ole niin silloin pitää olla ehdottomasti kumipusla, koska tuossa pisteessä olevan puslan pitää kestää akselin kallistelua/kiertoliikettä kiihdytyksessä ja jarrutuksessa mutkissa ja uretaani ei kestä.
Tai jos etummainen pusla on alkuperäinen kuminen, niin sitten sen pitää tuplata kiertoliikkeensä takimmaisen ollessa uretaania ja se hajoaa..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Ongelma ratkaistu.
Uusi pusla irrotettu, tukivarren sisäosa hiottu hiomapaperilla puhtaaksi kaikesta liasta ja alkuperäisen puslan jättämästä mustasta jäljestä.
Alkuperäinen pusla on mallia vulkanoitu, joten siitä oli jäänyt pieniä jälkiä, jotka eivät edes tuntuneet sormeen, mutta näkyivät.
Lisäksi pusla oli osittain kuiva, rasva ei ollut levinnyt riittävästi joka paikkaan.
Riittävästi oikeanlaista rasvaa puslaan ja pusla paikoilleen tukivarteen. Tukivarsi paikoilleen ja ajoon.
Nitinää ei kuulu enää.
(The suspension bushings included with this part can only be lubricated with PTFE grease, also referred to as "Marine Grease". PTFE grease is a very sticky, opaque grease that is water proof and will not degrade the bushing material. If lubed properly at installation, these bushings will not need to be lubricated again. Use of any other grease on these bushings will cause the bushing to fail and any bushing warranty to be voided.)
Kiitos neuvoista
Uusi pusla irrotettu, tukivarren sisäosa hiottu hiomapaperilla puhtaaksi kaikesta liasta ja alkuperäisen puslan jättämästä mustasta jäljestä.
Alkuperäinen pusla on mallia vulkanoitu, joten siitä oli jäänyt pieniä jälkiä, jotka eivät edes tuntuneet sormeen, mutta näkyivät.
Lisäksi pusla oli osittain kuiva, rasva ei ollut levinnyt riittävästi joka paikkaan.
Riittävästi oikeanlaista rasvaa puslaan ja pusla paikoilleen tukivarteen. Tukivarsi paikoilleen ja ajoon.
Nitinää ei kuulu enää.
(The suspension bushings included with this part can only be lubricated with PTFE grease, also referred to as "Marine Grease". PTFE grease is a very sticky, opaque grease that is water proof and will not degrade the bushing material. If lubed properly at installation, these bushings will not need to be lubricated again. Use of any other grease on these bushings will cause the bushing to fail and any bushing warranty to be voided.)
Kiitos neuvoista
- Liitteet
-
- Ylätukivarren pusla
- Pusla.jpg (10.54 KiB) Katsottu 8207 kertaa
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Nyt on kohta kuukausi ajeltu sekalaista talviajoa uudenoloisen alustan kanssa. Kyllä, Pony on normikäytössä ympäri vuoden. Koskaan aiemmin Pony ei ole käyttäytynyt noin vakaasti. Jokainen alustaan uhrattu euro on ollut kyllä saavutetun ajonautinnon arvoinen. Kevättä ja kesärengaskelejä odottaen.
- J ja T, nuo Pony-hullut Porista -
- J ja T, nuo Pony-hullut Porista -
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Etualatukivarret ovat nyt mallia Ford Racing ja raidetangon päät ovat Moogin.
Nelipyöräsuuntaus tehtiin osien vaihdon jälkeen. Nyt vain raakaa ajoa.
Nelipyöräsuuntaus tehtiin osien vaihdon jälkeen. Nyt vain raakaa ajoa.