Kävin kiihtymässä

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Kävin kiihtymässä

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Hyvinkäällä käväisin kiihtymässä elämäni ekaa kertaa. Katsomon puolella olen useinkin pällistellyt, mutta en sentään ajamassa.
Tänään SE sitten tapahtui. Eka vetäisy meni radan tunnusteluun... oli muuten "luikasta". Ajaksikin hikinen 15.968 loppunopeus 149.32. Suti Mustikki varmaan 100 metriä ennen kuin löytyi jotain pitoa persauspäähän. No. Tuli kuitenkin erävoitto (-0.378sek) DTi Passatista. Line upissa Passattimies väitti jätättävän mut. Vastasin, että sehän nähdään... Ja kuinkas kävi... Renkaita lämmittelin "pro" tyyliin, eli kierrän lätäkön ja käytän voimaa lämmitykseen. Oma joulukuuseen asettuminen oli "pala kakkua". Passatilla kesti.... Vihdoin tuli pikaiset keltaiset ja vihreä.... Varovasti liikkeelle ettei jää sutimaan... sitten lappu lattiaan ja matkaan... Pykälätkin meni sisään nätisti... vaihtelin innoissani kolmoselle asti... perillä ajassa 15.065 8) Reaktiot 1.184 ja kyykytin sen Passatin totaalisesti -1.035 sek erolla. Lähti passattimies kannustusjoukkoineen pois paikalta. Taisi olla vanha akka iäkkäällä Mussella niille liikaa.
Melko reilu reaktioaika johtunee siitä, että lähtö suoritettiin ylämäessä. Eli joutuu odottelemaan vihreää valoa jalka jarrulla eikä voi nostaa valmiiksi kierroksia hyvää liikkeellelähtöä ajatellen, vaan äkkiä pitää polkaista kaasua sopiva määrä, eikä se ole helppoa.
Olin ainoa Mustang-kuski paikalla. Missä muut luurasivat?

Pitääpä vielä lisätä, että kyykytin myös SB luokassa ajaneen Belvederen erolla -0.262 :D
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Onnittelut! Varsinkin tuosta eurohimmelin pesemisestä.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Pitää yrittää joskus mennä kokeilemaan, eipä tässä tienny mistään tapahtumista ja kolmen aikaan vasta menin mustia herättelemään parin viikon levon jälkeen, aamulla rantauduin naantaliin.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Paljonko oli loppunopeutta?
-Jukka-
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

153.32
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ensimmäisen kiihdytysvedon radalla muistaa ikuisesti, tai näin mulla kävi! Bonestock '65 fb 289 2v 4 spd. mussella 15.8 ja jotain, puikoissa tuntui että 12 sekendiä meni varmasti rikki... Alastaroon kannattaa mennä koettamaan aikaa, pito on hyvä (yleensä, ei tosin viime V8 päivillä) eikä tarvitse ajaa ylämäkeen kuin vasta paluutiellä. V8 päivillä ei tainnut olla ensimmäistäkään mustangia ajamassa vai täräyttikö Vanhasen Kari '73:lla aikaa?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Fastback kirjoitti: V8 päivillä ei tainnut olla ensimmäistäkään mustangia ajamassa vai täräyttikö Vanhasen Kari '73:lla aikaa?
Kyllähän se Pussihousu siellä kävi...
Kertokoon itse lisää.
-Jukka-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jukka kirjoitti:Kyllähän se Pussihousu siellä kävi...
Kertokoon itse lisää.
No pahus, enpäs huomannut ko. vetoa, 14s vai 15 sekuntia?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Tässä tuloksia selityksineen:


1. lähtö

Moga. Lähdin lappu lattiassa liikkeelle.
Reaktiot 1.463s, ET 15.968, nopeus 149.32 (jätätin Passatin -0.378s)


2. lähtö

Pieni moga. Lähdin siististi, mutta painoin liian nopeasti lapun lattiaan. Suti lähdön jälkeen.
Reaktiot 1.184, ET 15.065, nopeus 153.32 (jätätin saman Passatin -1.035s)


3. lähtö

Paha moga. Lähdin melko hyvin, mutta turasin kakkosen kanssa (ei mennyt päälle) Rullasin nelonen silmässä maaliin.
Reaktiot 1.373, ET 19.443, nopeus 82.66 (luovutusvoitto Stingray Corvetelle 6.176 erolla)


4. lähtö

Lisää omia turailuja. Jäi vaihdekepin nuppi käteen enkä saanut kolmosta nopeasti sisään.
Reaktiot 1.479, ET 16.231, nopeus 127.84 (jätätin Belvederen joka ajoi SB luokassa erolla -0.262)

Tää on oikea laji mulle taitoluistelun lisäksi 8)
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ei noilla reaktioajoilla ole niin tarkkaa, silloin kun haetaan optimiaikaa. Ottaa ihan rauhassa ja kun on valmis niin hanaa. Mukavaa se on sännätä nappireaktioilla matkaan, mutta kun sen ajan saa myös ET vähennettynä, tietääpä ainakin kuinka kovaa kulkee. Sitten kun alusta ja vaihteisto on kunnossa, niin slicksit alle. Kun kaikki toimii niin voi nostaa lähtökierrokset jo valmiiksi korkeammalle. Futuragen lähdöt ovat hubaa katsottavaa, kun on kierrosta koneessa ja pompsis kytkin ylös. Hyvin irtoaa, tosin nyt viimeksi taisi alukartaani sanoa morjenttes. Voima jyllää.

Foxy Lady kirjoitti:Tää on oikea laji mulle taitoluistelun lisäksi 8)
Jep, tosi mukavaa hommaa ja aina on parannettavaa. Mutkaratakin on mukavaa, tosin autoon pitää panostaa jo kunnon jarruihinkin jos meinaa tosissaa tapella sijoituksista. Niin kauan kaikki on mukavaa, kun ei tule verenmaku suuhun. Parasta on kuitenkin se, että pellin alla möyhää sinisen ovaalin sydän!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Mach73
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mach73 »

Fastback kirjoitti:Ensimmäisen kiihdytysvedon radalla muistaa ikuisesti, tai näin mulla kävi! Bonestock '65 fb 289 2v 4 spd. mussella 15.8 ja jotain, puikoissa tuntui että 12 sekendiä meni varmasti rikki... Alastaroon kannattaa mennä koettamaan aikaa, pito on hyvä (yleensä, ei tosin viime V8 päivillä) eikä tarvitse ajaa ylämäkeen kuin vasta paluutiellä. V8 päivillä ei tainnut olla ensimmäistäkään mustangia ajamassa vai täräyttikö Vanhasen Kari '73:lla aikaa?
Kyllä meitä neljä Mussea siellä ajoi: 67-68 mallin HT ja FB, minä sekä viininpunainen GT jotain 90-luvun lopulta. Mulla jäi parhaaksi 15,21. Viime vuonna meni 15,07 / 150km/h. Tarvis varmaan investoida renkaisiin, ei ole noissa yli 10vuotta vanhoissa BF:ssa nuo pidot enää parhaimmillaan.
Hyvä maku suussa...
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

On se hyvä että vielä löytyy kiihdyttelystä innostunutta poniautoilijaa
Olin itsekkin paikalla , kumman vähän vaan oli musteja
paikalla... olihan paikalle saapunut myös saapunut
Musta Paxton-Thande lisäämään voorti edustusta..
mutta kelit ainakin suosi ajajia!
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Vähän OT, mutta mitäs vähimmäisvaatimuksia autossa pitää olla että sinne vartille pääsee radan "katsastussetän" hyväksymänä?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Jukka kirjoitti:
Fastback kirjoitti: V8 päivillä ei tainnut olla ensimmäistäkään mustangia ajamassa vai täräyttikö Vanhasen Kari '73:lla aikaa?
Kyllähän se Pussihousu siellä kävi...
Kertokoon itse lisää.
Näkyhän pussihousun auto moneen otteeseen oikeen televiissiossa. :)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Make67 kirjoitti:Vähän OT, mutta mitäs vähimmäisvaatimuksia autossa pitää olla että sinne vartille pääsee radan "katsastussetän" hyväksymänä?
Tälleen ekana mieleen, ajohanskat, kypärä, turvavyöt kuljettajalla, jonkinnäköinen paisuntasäiliö jäähdytysjärjestelmään tai väliaikainen viritys esim. paisuntaletku juomapulloon ja pullo kiinni autoon. Riippuen ratapäivistä auton pitää olla katsastettu. Nämä tulivat nyt ekana mieleen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin