
Turbo pikkulohkoja?
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Turbo pikkulohkoja?
Onko näitä Suomessa liikenteessä 64-70 musteissa? Remmiahtimilla varustettuja tuntuu olevan varsinkin foxeissa mutta ihan pakokaasuahdinta early kopassa? Itse alottelemassa 351w projektia yhdellä turbolla, olisi mielenkiintoista kuulla toisten toteutuksia ja kokemuksia joten olkaa hyvät! 

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Turbo pikkulohkoja?
Ojalan Jarin ex 65-66 musse oli turbolla ja sittemmin 8/71 blowerilla. Kuvia voisi löytyä Esaleen27:lta eli Liikasen Esalta. Luulen että sama prostreet musse on rakentumassa nyt turboilla uudelleen.
Höylän Arto rakensi 66 ht:n 302 littlefieldin 6/71:llä. Ei mitään tietoa sijainnista. Kolmas ht early mikä vieraili natikoissa pari vuotta sitten ) nopea som faan on kokemassa myös turbotuksen riemua. Projektej toki on, mutta tilasta ei tietoa.
Höylän Arto rakensi 66 ht:n 302 littlefieldin 6/71:llä. Ei mitään tietoa sijainnista. Kolmas ht early mikä vieraili natikoissa pari vuotta sitten ) nopea som faan on kokemassa myös turbotuksen riemua. Projektej toki on, mutta tilasta ei tietoa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Turbo pikkulohkoja?
Minäkin meinasin vähän innostua kun luin tuon!
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... t-1000-hp/
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... t-1000-hp/
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Turbo pikkulohkoja?
Ei taisi kestää kovin kauaa edes seittämää sataa heppaa.Topias74 kirjoitti:Minäkin meinasin vähän innostua kun luin tuon!
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... t-1000-hp/

'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Re: Turbo pikkulohkoja?
Kyllä ne siitä yli tonni repäs ennen räjähdystä!
Mutta sille alakerralle ei tehtykään mitään! Jos vähän panostais niin sais varmaan aika mellevän moottorin!
Se vähän ihmetyttää miten siitä lähti vaparinakin hyvät tehot kun ajattelee miten vähän puristuksia!


Re: Turbo pikkulohkoja?
Mikä etu tuleen tupla vs yksi fööni ? Aika paljon tarjolla noita kiinansettejä tuplana.

Re: Turbo pikkulohkoja?
Periaatteessa kaksi voi herätä alempaa, mutta riippuu paljon myös mitoituksesta ja kokoonpanosta.
Earlyyn joka tapauksessa pakosarjojen teko alkuperäiseen konehuoneeseen melko haastavaa teki yhdellä tai kahdella, tosin ei mahdotonta.
Earlyyn joka tapauksessa pakosarjojen teko alkuperäiseen konehuoneeseen melko haastavaa teki yhdellä tai kahdella, tosin ei mahdotonta.
Mach1 -71
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Turbo pikkulohkoja?
Tuplalla saa yksinkertasemman rakenteen, ei tartte vetää pitkiä putkia ympäri konehuonetta ennen turboo.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Turbo pikkulohkoja?
...mutta sitten taas painepuolella joutuu vetelemään ja yhdistelemään ennen kaasuläppää tai cooleria. Tosin kylmiä putkiahan ne on.Firebolt kirjoitti:Tuplalla saa yksinkertasemman rakenteen, ei tartte vetää pitkiä putkia ympäri konehuonetta ennen turboo.
Mach1 -71
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Turbo pikkulohkoja?
Tällänen setti oli suunnitelmissa:
http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mv ... de=MSLMSTG
Tosin ajatuksissa kävi että menisikö foxin setti pienellä muokkauksella. Luultavasti tuollaisenaan ottaa primäärit jousitorneihin kiinni.
http://www.ebay.com/itm/1000HP-1979-199 ... e1&vxp=mtr
Elämä kyllä helpottuisi jos mustang II etupään laittaisi, saisi jousitornit pois tilaa viemästä.
http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mv ... de=MSLMSTG
Tosin ajatuksissa kävi että menisikö foxin setti pienellä muokkauksella. Luultavasti tuollaisenaan ottaa primäärit jousitorneihin kiinni.
http://www.ebay.com/itm/1000HP-1979-199 ... e1&vxp=mtr
Elämä kyllä helpottuisi jos mustang II etupään laittaisi, saisi jousitornit pois tilaa viemästä.
Re: Turbo pikkulohkoja?
Mulla oli tuollainen Foxin sinkkuturbopakosarjasetti, eikä olisi ihan helpolla istunut earlykoppaan. Jousitornit ja yhdysputki ainakin olisi mennyt uusiksi.cougar1967 kirjoitti:Tällänen setti oli suunnitelmissa:
http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mv ... de=MSLMSTG
Tosin ajatuksissa kävi että menisikö foxin setti pienellä muokkauksella. Luultavasti tuollaisenaan ottaa primäärit jousitorneihin kiinni.
http://www.ebay.com/itm/1000HP-1979-199 ... e1&vxp=mtr
Elämä kyllä helpottuisi jos mustang II etupään laittaisi, saisi jousitornit pois tilaa viemästä.
Mach1 -71
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Turbo pikkulohkoja?
Pääsitkö ihan sovittamaan early koppaan foxi sarjoja? Jousitorneja pystyy kyllä vähän silpomaan kaposemmiksi mutta ei kyllä paljoa...302TT kirjoitti:Mulla oli tuollainen Foxin sinkkuturbopakosarjasetti, eikä olisi ihan helpolla istunut earlykoppaan. Jousitornit ja yhdysputki ainakin olisi mennyt uusiksi.cougar1967 kirjoitti:Tällänen setti oli suunnitelmissa:
http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mv ... de=MSLMSTG
Tosin ajatuksissa kävi että menisikö foxin setti pienellä muokkauksella. Luultavasti tuollaisenaan ottaa primäärit jousitorneihin kiinni.
http://www.ebay.com/itm/1000HP-1979-199 ... e1&vxp=mtr
Elämä kyllä helpottuisi jos mustang II etupään laittaisi, saisi jousitornit pois tilaa viemästä.
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Turbo pikkulohkoja?
Sitä mä vaan että saattaahan se kerran pari kestää tuhatta heppaa, mutta kun vedetään motarin rampista sadatta kertaa puoli minuuttia lutku lattiassa niin valumäntää voi alkaa vituttamaan. Ei ne loputtomasti kestä. Tuossa Hollow Heads rääksterissä halkesi valumäntä omia aikojaan puolessatoissa kilossa vaikka samanlaisia lähtöjä oli jo useampi takana.Topias74 kirjoitti:Kyllä ne siitä yli tonni repäs ennen räjähdystä!Mutta sille alakerralle ei tehtykään mitään!
Eikös yhdellä turbolla ja kunnollisesti mitoitetuilla sarjoilla tule paras kombinaatio kun pakopulssit tulee tasaisesti?
Asia on eri kuka sellaiset sarjat saa tehtyä mutta näin teoriassa. Sitä en tiedä että kuinka paljon tasaiset pulssit vaikuttavat tehoihin mutta joku viisaampi varmaan kertoo.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Re: Turbo pikkulohkoja?
Mittailin aika tarkasti, mitä pitäisi muokata ja yhdeksi ongelmaksi tuli se, että jousitorneja olisi pitänyt leikata ylätukivarren kiinnityspulttien kohdalta. Tai sitten nostaa konetta ylöspäin, mikä ei nyt yleensä ole se suositeltava suunta...cougar1967 kirjoitti:Pääsitkö ihan sovittamaan early koppaan foxi sarjoja? Jousitorneja pystyy kyllä vähän silpomaan kaposemmiksi mutta ei kyllä paljoa...302TT kirjoitti:Mulla oli tuollainen Foxin sinkkuturbopakosarjasetti, eikä olisi ihan helpolla istunut earlykoppaan. Jousitornit ja yhdysputki ainakin olisi mennyt uusiksi.cougar1967 kirjoitti:Tällänen setti oli suunnitelmissa:
http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mv ... de=MSLMSTG
Tosin ajatuksissa kävi että menisikö foxin setti pienellä muokkauksella. Luultavasti tuollaisenaan ottaa primäärit jousitorneihin kiinni.
http://www.ebay.com/itm/1000HP-1979-199 ... e1&vxp=mtr
Elämä kyllä helpottuisi jos mustang II etupään laittaisi, saisi jousitornit pois tilaa viemästä.
Mach1 -71
Re: Turbo pikkulohkoja?
Eli ns. tavallisessa katukoneessa ei kannata liikaa jännittää, vaikka joka putki olisikin eri mittainen 
Aikoinaan sovittelin 67:n konehuoneeseen foxin Flowtechin shortyja "väärin päin" ja niistä voisi pienellä jousitornien modauksella saada joko sinkku tai twinisarjat. Ja helppo hitsata, kun ovat mustaa rautaa

Aikoinaan sovittelin 67:n konehuoneeseen foxin Flowtechin shortyja "väärin päin" ja niistä voisi pienellä jousitornien modauksella saada joko sinkku tai twinisarjat. Ja helppo hitsata, kun ovat mustaa rautaa
Mach1 -71