Kaasarin vipu säädetty -kylmäkäynnistys hävisi (4v Autolite)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Kaasarin vipu säädetty -kylmäkäynnistys hävisi (4v Autolite)

Viesti Kirjoittaja Poro »

Hep.

Dynoillassa säädettiin kaasarin vipu kohdilleen, että saadaan autosta oikeammat tehot irti. Tästä iso kiitos Jyrille(?)!

Pieneksi ongelmaksi on muodostunut sen jälkeen kylmäkäynnistys, joka ei ole onnistunut kertaakaan. =) Muistaakseni alunperin autossa ostaessa oli näitä ongelmia, jotka sitten American Powerissa saatiin jotenkin kuosiin. Olisikohan siellä sitten myös säädetty tuo kaasarin vipu väärin samasta syystä?

Normaalisti käynnistys kylmänä onnistuu "avainta näyttämällä" kun kahdesti rauhallisesti polkasee pedaalin pohjaan ja sitten poljin puolivälissä kääntää avainta. Nytkin kone hörähtää nätisti, mutta ei jää millään ilveellä käyntiin. Tämän jälkeen sahailee startilla ilman mitään lupauksiakaan, ja kuten arvattavaa hetken päästä tuoksahtaa bensa miehekkäästi.

Hyviä vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä? Bensaa suoraan kaasariin? ;) Entäpä jotain pidempiaikaisia ratkaisuja? Syttyähän ei tietenkään ole mitattu...

Talli on suht viileä missä musse majailee, n. 15 astetta, mikäli tällä on mitään tiedollista arvoa...
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Sillon dyno iltana siitä kaasarista lukittiin ryyppy läppä aukiasentoon nippusiteellä, niin otappa se nippuside lukitus pois. Tämä saattaa autta kylmäkäynnistykseen. Siinä ryypysysteemissä oli mielestäni (niinkuin yhdessä todettiin) jotain häikkää, ainakin kovasti kuluneita osia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
81 Foxbody
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Marras 2004, 14:16

Viesti Kirjoittaja 81 Foxbody »

Sähkö avusteinen ryyppykö lie kyseessä?? Jos on niin omassa 2v Motorcraftissa (lienee "kehittynyt" autolite?) oli sellainen maadotusvika että se ryyppykoppaa kiinni pitävä metalli rengas (3 ruuvilla kiinni) oli hapettunut niiltä osin mistä se otti kiinni sähköryypyn maadotukseen ja näin ryyppy ei auennut paljon yhtään vaikka kone oli lämmin.

Kuva Motorcraftin ryyppyyn http://home.earthlink.net/~bubbaf250/gr ... oke_01.jpg
Vastaa Viestiin