Pistehitsattavien peltien maalaus
Pistehitsattavien peltien maalaus
Niin jotta kun täräyttää tulppahitsillä parit läpykät vastakkain niin millä voisi estää korroosion iskeytymisen niiden väliin? Kaikenlaista mielipidettä on tarjottu mutta, varmaa on ainakin se että jos laittaa epoksimaalia niin hitsaaminen on hanurista.
BTW, valmiit korjauspalat on yleensä maalattu. Voiko tämän maalin jättää alle vai haittaako se myöhempiä maalauksia? Pysyykö edes kiinni jos vaikka rasvaiselle pellille suihkittu?
BTW, valmiit korjauspalat on yleensä maalattu. Voiko tämän maalin jättää alle vai haittaako se myöhempiä maalauksia? Pysyykö edes kiinni jos vaikka rasvaiselle pellille suihkittu?
r
Re: Pistehitsattavien peltien maalaus
Useakin taitaa tarjota weld thru -primereita mutta en ole kokeillut. Ehkä tuohon Pököttiin pitäisi kokeilla, kun laitan pohjaan yhden paikan.
http://www.hotrodders.com/forum/thought ... 84496.html
http://www.hotrodders.com/forum/thought ... 84496.html
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Pistehitsattavien peltien maalaus
Itse ainakin maalaan ne vastakkain menevät läpykät primerilla ja pintamaalilla, kun osa on sovitettu. Pistehitsattavan kohdan ympäriltä sitten hion pellin esiin ennen hitsaamista. Vähän tuo hidastaa, kun pääsee hitsaamaan vasta seuraavana päivänä maalin kuivuttua.
Se musta maali, mikä on korjauspelleissä on e-coatingia. Jotkut sanoo, että käy pohjamaalista, kun hioo pinnan rikki ja jos se ei testaamalla lähde käytettävän maalin ohentimella mukaan. Sen saa kuitenkin aika helposti hiomalla pois (toisin kuin epoksi), joten yleensä hion nekin mieluummin pellille.
Tollasta weld-through primeria amerikan kaverit käyttää paljon. Itseäni siinä ihmetyttää, että miten hyvin se suojaa.
Yleensä kaikki, mikä johtaa sähköä, johtaa myös ruostetta. Artohan voisi uhrata Pökötin testialttarille.
Se musta maali, mikä on korjauspelleissä on e-coatingia. Jotkut sanoo, että käy pohjamaalista, kun hioo pinnan rikki ja jos se ei testaamalla lähde käytettävän maalin ohentimella mukaan. Sen saa kuitenkin aika helposti hiomalla pois (toisin kuin epoksi), joten yleensä hion nekin mieluummin pellille.
Tollasta weld-through primeria amerikan kaverit käyttää paljon. Itseäni siinä ihmetyttää, että miten hyvin se suojaa.
Yleensä kaikki, mikä johtaa sähköä, johtaa myös ruostetta. Artohan voisi uhrata Pökötin testialttarille.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Re: Pistehitsattavien peltien maalaus
Hyvä sinkkispray käy myös hyvin, pari märkää kerrosta, ja antaa kunnolla kuivua. Saumoihin voi laittaa vaikka Por-Patchia, niin sinne ei senjälkeen enään kosteus ja happi piäse.

Re: Pistehitsattavien peltien maalaus
http://www.scanferro.fi/zinga_sinkki.asp Jos sinkkispray käy niin kai tuollainenkin?
r
Re: Pistehitsattavien peltien maalaus
Itse käytän pelitöissä justiin noit hitsaus spreitä, ne ei pala pois hitsin ympäriltä vaa sulaa kuin tina hitsin ympärille. Sinkki sprei palaa pois hitsin ympäriltä ja haisee tosipahalle ja on erittäin myrkyllistä hengitettynä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302