pakoputki

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

pakoputki

Viesti Kirjoittaja mika »

onnistuuko tehdä pakoputki/tuplaputket ite.eli onko olemas putkea mistä tehdä ja kestää taivutella.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Toki, kyllähän ne tehtaankin putket taivutellaan, mutta jos ei ole putkentaivutusvälineitä, unohda koko juttu, saat valmiit niin halvalla haluamasi paksuisena, ettei ole mitään syytä alkaa väsäämään kotikeinoin. Esim. http://www.martelius.com/usa/usa.htm
Vaikkei listassa kaikkia Mustangeja olekaan, löytyy monenlaista putkea. Muitakin on, mutta ei nyt tule mieleen.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jenkeissä V8 65-66 dual exhaust kaikki osat pakosarjoista eteenpäin 375USD, mutta siinähän tulee turhaakin osaa (se eka pätkä). Nyt olisi tarjolla el cheapo ratkaisu, kun tsekkailet niin hevosmarkkinoilla on myynnissä suoraan sopivat 2" peränylitykset/loppuputket, hommaat 2" änkkärit ja 3-4 metriä 2" suoraa putkea, muutaman 2" käyrän ja siitähän se alkaa syntyä. Reilulla satasella taidat pärjätä + pari kolme iltaa MIGin kaverina.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

löytyy putkentaivutus lestit ja taivuttajaki
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Viesti Kirjoittaja 91GT »

pahoittelen noviisimaista kysymystä mutta tässä tulee.

väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".

syy näin hulluun kysymykseen on että tää musti on mun eka v8 auto ja en tiedä miten vastapaineniden väheneminen vaikkuttaa tän kokoseen moottoriin jost alavääntöihin. ja toisaalta kun on eka v8 peli niin pitää saada kasin äänet paremmin esiin. tässä vaiheessa en myöskään ole varma säilyykö kone vakiona vai ei.

onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

91GT kirjoitti:Väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".

Onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.
Et tule huomaamaan mitään eroa tehoissa. Suurin muutos tapahtuu äänessä joka saatta aiheuttaa tuntemuksen kasvaneesta tehosta tai väännöstä.

Kaikki vaimentajat jytisee "revittäessä" jos konessa on jytinää.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Dynomaxin super turbot on ollu pari vuotta paikallaan mutta lähtee nyt IRS:sän takia pois. Ääni on asiallinen mutta maantiellä nopeuden ollessa noin 80km/h niistä lähtee aika kumea ääni joka osuu just siihen nopeusrajoituksen paikkeille ja tekis mieli ajaa vähän ylinopeutta kun ääni vaimenee jossain 95km/h paikkeilla. Äänen taajuus on sen verran matala että varmaan kumisee samalla lailla kovakattoisessa kun mulla avossa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Ensiksi,ei ole olemassa mitään noviisikysymyksiä tai huonoja kysymyksiä.. Kaikki on aloittaneet jossakin vaiheessa..
Mielestäni tämä palsta on just sitä varten että voi kysyä ja tieto välittyy kokeneemmilta harrastajilta edelleen, toivottavasti!

Oma kokemus.
Dynomaxin ominaisuus on just toi resonanssi tietyssä nopeuksissa.
Hiljenee sitten kovemmalla nopeudella. Ajettava siis lakipykäliä hipoen
aina +14 :lol: yli rajoituksen..

Marteliuksella esim. lienee useampia vaihtoehtoja pöntöiksi.
Alkuperäisiäkin oli ainakin muutama vuosi sitten , mutta tietysti noista vapaavirtauspöntöistä on useita sovelluksia. Olisko Flowmastereissa
parempi ääni ja vähemmän resoa?
Kellä kokemuksia?
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

Omat kokemukset Dynomaxista ovat mullakin samankaltaiset kuin Stangriderilla ja NoNeed4Boostilla. Hyvät vaimentimet matalalla murinalla, mutta melko voimakkaalla kapean alueen resonanssilla. Vanhassa V8-Mustissa tuo resonanssi osui juuri 80-90 (n. 2000 rpm) nopeuteen, nykyisessä V6-Tauruksessa jyristää välillä 100- 115 (n. 2500 rpm). Kyllä sitä jyrinää aikansa kuuntelee ja pitää "urheilullisena", mutta pitkässä matka-ajossa saattaa ruveta harmittamaan... Korkeilla kierroksilla (5000-7000 rpm) Dynomax saa aikaan sitten tosi komean, kireän soundin.

Marteliuksen läpivirtausvaimenninta voin suositella lämpimästi. Thunderbirdissäni on äänenvaimennus hoidettu yhdellä isolla sellaisella. Ainakin nelisylinteriseen :oops: turbokoneeseen yhdistettynä se saa aikaan mehukkaan, matalan "isomman" koneen soundin (ei mitään tuning-pärinää!). Valitettavasti ei ole kokemusta läpivirtausvaimentimen äänimaailmasta yhdistettynä kasikoneeseen, mutta ainakaan se ei vastusta kaasujen virtausta.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

91GT kirjoitti:pahoittelen noviisimaista kysymystä mutta tässä tulee.

väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".

syy näin hulluun kysymykseen on että tää musti on mun eka v8 auto ja en tiedä miten vastapaineniden väheneminen vaikkuttaa tän kokoseen moottoriin jost alavääntöihin. ja toisaalta kun on eka v8 peli niin pitää saada kasin äänet paremmin esiin. tässä vaiheessa en myöskään ole varma säilyykö kone vakiona vai ei.

onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.

Macin 2,5" H-putki ilman katteja + Dynomaxin 2 1/4" kat-pack-paketti,toimii ja on "komeat" murinat (ei häiritsevät) ja pitäis tuoda n.10-15 hv lisää.Kokemusta on -91 GT:ssä
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Viesti Kirjoittaja 91GT »

pitäs saaha offroad xputki jostakin. kaikki varmaan mitkä on ilmotettu sopimaan lyhkästen pakosarjojen kanssa menee orkkis pakosarjoihin.

dynomax ei taida tehdä olenkaan H/X putkia. merkkejä mitä löysin oli BBK, bassani ja magnaflow. BBK olis järkevän hintanen. olisko jollain heittää vielä muita merkkejä.

mistäköhän esim tota bbk:ta kannas kysellä.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

HH-Performance IKAALINEN. Sinne vaan putkia asentamaan. Omat laitoin siellä. Hyvät tuli! Kiitokset Harrille ja Hannulle.

Jani
95' GTS
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Omaani ostin BBK X putken ja pitkät pakosarja mielestäni sopivalla hinnalla Kajosvaaran Janilta kivitilasta Tampereelta.
Se ukko kyllä hommaa sulel roinaa ku menet ja sanot mitä haluat.

Palvelu mitä loistavinta ja niin edespäin 8)

Ainiin, Terveisiä täälä pohjoisesta, istun nyt Maaninkavaarassa vanhassa kyläkoulussa huomisaamuun saakka.

- Sami Partanen .
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Viesti Kirjoittaja 91GT »

päädyin MAC pro chamberiin.

täytyykin kysästä tuolta tampereelta vielä hintaa. racers place tarjoo kohtuullisesti mutta saa nähä pystyykö kivitila vastaamaan hintaan.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Putkista puheenollen, jos valmiita mutkia haluaa, niin taivuttajia kyllä löytyy. Jyväskylässäkin eräs mestari taivuttaa lähes kaikenkokoista putkea ja häneltä löytyy "kuulataivutin" eli ei tule putkeen ryppyä. 2 mm seinämävahvuus on kohtuu hyvä pakoputkia ajatellen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin