pakoputki
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Toki, kyllähän ne tehtaankin putket taivutellaan, mutta jos ei ole putkentaivutusvälineitä, unohda koko juttu, saat valmiit niin halvalla haluamasi paksuisena, ettei ole mitään syytä alkaa väsäämään kotikeinoin. Esim. http://www.martelius.com/usa/usa.htm
Vaikkei listassa kaikkia Mustangeja olekaan, löytyy monenlaista putkea. Muitakin on, mutta ei nyt tule mieleen.
Vaikkei listassa kaikkia Mustangeja olekaan, löytyy monenlaista putkea. Muitakin on, mutta ei nyt tule mieleen.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Jenkeissä V8 65-66 dual exhaust kaikki osat pakosarjoista eteenpäin 375USD, mutta siinähän tulee turhaakin osaa (se eka pätkä). Nyt olisi tarjolla el cheapo ratkaisu, kun tsekkailet niin hevosmarkkinoilla on myynnissä suoraan sopivat 2" peränylitykset/loppuputket, hommaat 2" änkkärit ja 3-4 metriä 2" suoraa putkea, muutaman 2" käyrän ja siitähän se alkaa syntyä. Reilulla satasella taidat pärjätä + pari kolme iltaa MIGin kaverina.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
pahoittelen noviisimaista kysymystä mutta tässä tulee.
väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".
syy näin hulluun kysymykseen on että tää musti on mun eka v8 auto ja en tiedä miten vastapaineniden väheneminen vaikkuttaa tän kokoseen moottoriin jost alavääntöihin. ja toisaalta kun on eka v8 peli niin pitää saada kasin äänet paremmin esiin. tässä vaiheessa en myöskään ole varma säilyykö kone vakiona vai ei.
onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.
väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".
syy näin hulluun kysymykseen on että tää musti on mun eka v8 auto ja en tiedä miten vastapaineniden väheneminen vaikkuttaa tän kokoseen moottoriin jost alavääntöihin. ja toisaalta kun on eka v8 peli niin pitää saada kasin äänet paremmin esiin. tässä vaiheessa en myöskään ole varma säilyykö kone vakiona vai ei.
onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.
Et tule huomaamaan mitään eroa tehoissa. Suurin muutos tapahtuu äänessä joka saatta aiheuttaa tuntemuksen kasvaneesta tehosta tai väännöstä.91GT kirjoitti:Väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".
Onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.
Kaikki vaimentajat jytisee "revittäessä" jos konessa on jytinää.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Dynomaxin super turbot on ollu pari vuotta paikallaan mutta lähtee nyt IRS:sän takia pois. Ääni on asiallinen mutta maantiellä nopeuden ollessa noin 80km/h niistä lähtee aika kumea ääni joka osuu just siihen nopeusrajoituksen paikkeille ja tekis mieli ajaa vähän ylinopeutta kun ääni vaimenee jossain 95km/h paikkeilla. Äänen taajuus on sen verran matala että varmaan kumisee samalla lailla kovakattoisessa kun mulla avossa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Ensiksi,ei ole olemassa mitään noviisikysymyksiä tai huonoja kysymyksiä.. Kaikki on aloittaneet jossakin vaiheessa..
Mielestäni tämä palsta on just sitä varten että voi kysyä ja tieto välittyy kokeneemmilta harrastajilta edelleen, toivottavasti!
Oma kokemus.
Dynomaxin ominaisuus on just toi resonanssi tietyssä nopeuksissa.
Hiljenee sitten kovemmalla nopeudella. Ajettava siis lakipykäliä hipoen
aina +14
yli rajoituksen..
Marteliuksella esim. lienee useampia vaihtoehtoja pöntöiksi.
Alkuperäisiäkin oli ainakin muutama vuosi sitten , mutta tietysti noista vapaavirtauspöntöistä on useita sovelluksia. Olisko Flowmastereissa
parempi ääni ja vähemmän resoa?
Kellä kokemuksia?
Mielestäni tämä palsta on just sitä varten että voi kysyä ja tieto välittyy kokeneemmilta harrastajilta edelleen, toivottavasti!
Oma kokemus.
Dynomaxin ominaisuus on just toi resonanssi tietyssä nopeuksissa.
Hiljenee sitten kovemmalla nopeudella. Ajettava siis lakipykäliä hipoen
aina +14

Marteliuksella esim. lienee useampia vaihtoehtoja pöntöiksi.
Alkuperäisiäkin oli ainakin muutama vuosi sitten , mutta tietysti noista vapaavirtauspöntöistä on useita sovelluksia. Olisko Flowmastereissa
parempi ääni ja vähemmän resoa?
Kellä kokemuksia?
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Omat kokemukset Dynomaxista ovat mullakin samankaltaiset kuin Stangriderilla ja NoNeed4Boostilla. Hyvät vaimentimet matalalla murinalla, mutta melko voimakkaalla kapean alueen resonanssilla. Vanhassa V8-Mustissa tuo resonanssi osui juuri 80-90 (n. 2000 rpm) nopeuteen, nykyisessä V6-Tauruksessa jyristää välillä 100- 115 (n. 2500 rpm). Kyllä sitä jyrinää aikansa kuuntelee ja pitää "urheilullisena", mutta pitkässä matka-ajossa saattaa ruveta harmittamaan... Korkeilla kierroksilla (5000-7000 rpm) Dynomax saa aikaan sitten tosi komean, kireän soundin.
Marteliuksen läpivirtausvaimenninta voin suositella lämpimästi. Thunderbirdissäni on äänenvaimennus hoidettu yhdellä isolla sellaisella. Ainakin nelisylinteriseen
turbokoneeseen yhdistettynä se saa aikaan mehukkaan, matalan "isomman" koneen soundin (ei mitään tuning-pärinää!). Valitettavasti ei ole kokemusta läpivirtausvaimentimen äänimaailmasta yhdistettynä kasikoneeseen, mutta ainakaan se ei vastusta kaasujen virtausta.
Marteliuksen läpivirtausvaimenninta voin suositella lämpimästi. Thunderbirdissäni on äänenvaimennus hoidettu yhdellä isolla sellaisella. Ainakin nelisylinteriseen

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
91GT kirjoitti:pahoittelen noviisimaista kysymystä mutta tässä tulee.
väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".
syy näin hulluun kysymykseen on että tää musti on mun eka v8 auto ja en tiedä miten vastapaineniden väheneminen vaikkuttaa tän kokoseen moottoriin jost alavääntöihin. ja toisaalta kun on eka v8 peli niin pitää saada kasin äänet paremmin esiin. tässä vaiheessa en myöskään ole varma säilyykö kone vakiona vai ei.
onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.
Macin 2,5" H-putki ilman katteja + Dynomaxin 2 1/4" kat-pack-paketti,toimii ja on "komeat" murinat (ei häiritsevät) ja pitäis tuoda n.10-15 hv lisää.Kokemusta on -91 GT:ssä
pitäs saaha offroad xputki jostakin. kaikki varmaan mitkä on ilmotettu sopimaan lyhkästen pakosarjojen kanssa menee orkkis pakosarjoihin.
dynomax ei taida tehdä olenkaan H/X putkia. merkkejä mitä löysin oli BBK, bassani ja magnaflow. BBK olis järkevän hintanen. olisko jollain heittää vielä muita merkkejä.
mistäköhän esim tota bbk:ta kannas kysellä.
dynomax ei taida tehdä olenkaan H/X putkia. merkkejä mitä löysin oli BBK, bassani ja magnaflow. BBK olis järkevän hintanen. olisko jollain heittää vielä muita merkkejä.
mistäköhän esim tota bbk:ta kannas kysellä.
Omaani ostin BBK X putken ja pitkät pakosarja mielestäni sopivalla hinnalla Kajosvaaran Janilta kivitilasta Tampereelta.
Se ukko kyllä hommaa sulel roinaa ku menet ja sanot mitä haluat.
Palvelu mitä loistavinta ja niin edespäin
Ainiin, Terveisiä täälä pohjoisesta, istun nyt Maaninkavaarassa vanhassa kyläkoulussa huomisaamuun saakka.
- Sami Partanen .
Se ukko kyllä hommaa sulel roinaa ku menet ja sanot mitä haluat.
Palvelu mitä loistavinta ja niin edespäin

Ainiin, Terveisiä täälä pohjoisesta, istun nyt Maaninkavaarassa vanhassa kyläkoulussa huomisaamuun saakka.
- Sami Partanen .
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Putkista puheenollen, jos valmiita mutkia haluaa, niin taivuttajia kyllä löytyy. Jyväskylässäkin eräs mestari taivuttaa lähes kaikenkokoista putkea ja häneltä löytyy "kuulataivutin" eli ei tule putkeen ryppyä. 2 mm seinämävahvuus on kohtuu hyvä pakoputkia ajatellen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3