1968 302 startin vaihto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: 1968 302 startin vaihto

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kiitos kaikille neuvoista. Sen verran on huonosti itsellä tuota korjaamotilaa, että ajattelin tukea paikallista autokorjaamoa ja viedä sinne vaihtoon. Hirvittää aina mennä tunkin varassa keikkuvan auton alle vaikka laittaakin pukit alle. Nyt on sitten uusi akku, laturi ja startti.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: 1968 302 startin vaihto

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Tahavo kirjoitti:Kiitos kaikille neuvoista. Sen verran on huonosti itsellä tuota korjaamotilaa, että ajattelin tukea paikallista autokorjaamoa ja viedä sinne vaihtoon. Hirvittää aina mennä tunkin varassa keikkuvan auton alle vaikka laittaakin pukit alle. Nyt on sitten uusi akku, laturi ja startti.
Suosittelu Tuusulan Autosähkö tai sitten Adita Helsingissä. Kerro kerhoterveisiä Vesa M:ltä Startaxista.
Voi ja saa käyttää muutkin pääkaupungin kerholaiset.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: 1968 302 startin vaihto

Viesti Kirjoittaja Pertti »

OT-HT68 kirjoitti:Huomasin vasta viestiketjun ja kävin tarkistamassa että miten tuo uusi startti oikein tuli laitettua. Tuon linkitetyn ohjeen mukaan se on laitettu, eli vanhalta startilta tullut johto siirrettiin releellä puolelta toiselle (samaan napaan kuin akulta tuleva piuha). Siihen vapautuneeseen napaan sitten kytkettiin uudelta startilta tuleva ohuempi piuha. Rele poikkeaa tuosta ohjeen kuvasta, eli on ainakin minulla tämännäköinen:
WP_000988.jpg
Vasemmassa navassa akun ja startin paksut piuhat ja oikeassa navassa uuden startin ohut piuha.

t. Olli
Tässä onkin kotkattu hiukan järeämpi "starttirele".
Kuvassa oleva alkuperäinen solenoidi on muutettu virtalukon starttinastaa suojaavaksi releeksi. Turhan riski kapistus tuohon hommaan. Saman asian ajaisi normaali on/off lisävalorele, jonka vetopiiri tulisi suoraan noista solenoidin kylkeen tulevista pikkujohdoista ja tuon paksun kaapelin saisi korvata saman vahvuisella kuin on toinenkin "isosta" liittimestä lähtevä.
Kuvan kytkentä on toimiva, mutta siinä on turhan raskaasti toimiva komponentti, joka on tarkoitettu alkuperäisessä järjestelmässä hoitamaan koko käynnistysvirran akulta startille.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: 1968 302 startin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pertti kirjoitti:Siitä saa jättää sen oman erillisen solenoidin välistä pois.
Lainaan hieman valmista topikkia.. :sorry13:

Mitä kaikkia johtoja tulee Foxin alkuperäiseen solenoidiin, akulta tulevaan napaan?
-Jukka-
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: 1968 302 startin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jukka »

kaara91 kirjoitti:kuva V8 91-mallista eteenpäin.
Kiitos.
Taitaa olla että tulevat laturilta ja joku on napsinut nuo fuse linkit pois välistä?
-Jukka-
Vastaa Viestiin