Mexico65 kirjoitti:Osaako joku selkeästi kokemuksesta kertoa kuinka paljon halvemmaksi jokin osa tulee verrattuna jonkin alan liikkeen kautta tilattuun?
Minulle ei oikein riitä vastaukseksi kalliimpi tai halvempi, ennen veroja ja rahtia ym. selitykset.
Miten hoituu väärän hankinnan palautus tai takuut, mitä ne maksavat ja kuka maksaa?
Vai onko tämä itse tilaaminen osa harrastusta ja / tai ostamisen riemua ja odotusta mitä paketti sisältää?
Paljon on tullut Rockautoa käytettyä ja syynä yksinkertaisesti raha ja tuotevalikoima. Esimerkkinä viimeisin ostos parin kuukauden takaa (kuitti löytyi sopivasti työpöydältä lojumasta). 2,3 Mustangin kytkinvaijeri paikallisessa liikkeessä muistaakseni n 80 euroa. Rokkiautosta vaijeri ja kaksi Motorcraft virranjakajan kantta 2,3 koneeseen (täällä Standardin tuotteina luokkaa 15 eur/kpl) rahteineen ja veroineen 70,63 euroa. Samoin esim. 2,3 turbomustangin kytkin täällä hinta-arvio n 200 euroa, toimitusaika pitkä, Rokkiautosta LUKin kytkin kotiovella 125 euroa, toimitusaika 5 päivää.
Ja mitä enemmän saa samaan lähetykseen kohtuukokoista tavaraa sopimaan niin ero vaan kasvaa. Tilasin SVO:ta viime syksynä odotellessa kasan huolto-osia, jotka sain tulemaan kahtena pakettina (suodattimia, tulppia, antureita, sytkäjohdot, vesiletkuja, tiivisteitä, jakopää yms.), varovasti laskettuna kasa olisi täällä maksanut 700-800 euroa, Rockautosta kaikkineen 460 euroa. Bonuksena lähes kaikki sähköosat ja suodattimet Motorcraftia, minä kun tykkään käyttää niitä tasaisen laadun takia ja täältä monesti hankala saada.
Toisaalta taas ostan mielelläni Suomestakin kun saatavuus ja hinta hyviä. Esim. viime kesänä jarrulevyt ja laakerit löytyi SWT:ltä kahdessa päivässä ja käytännössä jopa hiukan halvemmalla kuin tilaamalla. Vertailu kannattaa aina. Ja toki näissä omissa ostoksissa vaikuttaa nuo autot, mihin tavaraa ostan. Turbomustangit ja Tbirdit ovat täällä harvinaisia ja niiden osat vielä harvinaisempia => valikoima kapea, tietämyskin rajallista, paljolti tilaustavaraa. Tilanne on varmaan hyvin erilainen tavallisen V8-Mustangin kanssa.
Reklamaatiot amerikkalaisten firmojen kanssa ovat ainakin omalla kohdalla sujuneet todella kitkattomasti. Rockautosta tuli viime talvena kärsinyt vesipumppu, oli saanut kipeää ja siipipyörä oli vääntynyt. Laitoin kuvan ja asiallisen spostin, vastaus parissa tunnissa jossa pahoiteltiin vaivaa ja luvattiin lähettää uusi vastaava tilalle, vanhan sai heittää roskiin. Näin kävi myös oikeaan pakettiin eksyneen väärän mallin jakohihnan kiristimen kanssa. Samoin toimi sekundan vauhtipyörän kanssa muutama vuosi sitten Summitilta.