Minkälaiset pakosarjat katuautoon
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Omassa on BBK lyhyet sarjat enkä siitä osaa kommentoida sen ennempää kun tehtiin kansi vaihdos samalla et mikä ois hyöty (tai plus miinus nolla) mut mielen kiitoinen topiikki ,mukava lukea ja asiallisia vastauksia ja kommentteja
.Ehkä tämmöinen tasamaan tallaajakin oppii jotain 
live fast die young and have fun
- miksu11
- Addikti
- Viestit: 152
- Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
- Auto: Mustang 1966 HT
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Kiintoisa aihe
Itsellä juuri Peltisarjojen ja putkiston hommaus edessä.
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Itsellä on tullut nyt sellainen kysymys mieleen että, mites esim. tuo minun tapaus, Puolipitkät peltisarjat, melkein shortyt, putkien yhdistymisen jälkeen paksumpaa suoraa putkea noin 10cm, sitten on laippa, tämä siis 2 1/2" ja siitä jatkuisi suoraan putkisto saman paksuisena loppuun asti. Olisiko hyvä jatkaa tuota pakosarjan paksun putken osaa jonkun verran ja tehdä johonkin kohti jonkinlainen supistus ja sen jälkeen jatkuisi taas 2 1/2" loppuun. Vai onko mitään hyötyä suuntaan tai toiseen? Maksaako vaivan? 
-
Pertti
- Mega-addikti
- Viestit: 704
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Tehtaalla ovat valurautaiset laittaneet meidän autoon, liekkö vittuilua.
Ainakin savua tulee kahdesta putkesta, kun on valusarjoista kahdella viety takapuskurin alle.
Varmasti on katuauto, rataympäristöön en sillä uskaltaisi mennä, sen verran epävakaata kyyti on...kuopiikin vaan toisell pyörällä
On ihan kiva ajella, kun ei aivan kaikkia vaihtoehtoja näin persaukisena noteeraakkaan.
VR:n malliin, niin kauan kuin liikkuu ja ääni kuuluu, nautitaan....
Ainakin savua tulee kahdesta putkesta, kun on valusarjoista kahdella viety takapuskurin alle.
Varmasti on katuauto, rataympäristöön en sillä uskaltaisi mennä, sen verran epävakaata kyyti on...kuopiikin vaan toisell pyörällä
On ihan kiva ajella, kun ei aivan kaikkia vaihtoehtoja näin persaukisena noteeraakkaan.
VR:n malliin, niin kauan kuin liikkuu ja ääni kuuluu, nautitaan....
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Veikkaisin, että voivat olla paremmat mitä monet peltisarjat - painavat tosin. 427 cid FE Nascar/drag racingiin kohdistetut sarjat, näitä oli sarjatuotanto R-koodi Galaxieissa. Kotimaassakin näitä on useammat parit.


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Olikohan tämä likki jo laitetu?
Erinomainen testi erilaisten pakosarjojen vaikutuksesta tehoon ja vääntöön.
Tri-Y vs. long tube
Large- vs. small tube
http://www.hotrod.com/how-to/engine/140 ... ctor-tech/
Erinomainen testi erilaisten pakosarjojen vaikutuksesta tehoon ja vääntöön.
Tri-Y vs. long tube
Large- vs. small tube
http://www.hotrod.com/how-to/engine/140 ... ctor-tech/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Muistan ajan jolloin pakosarjoista puhuttaessa Jyri kertoi tri-y ja normi 4-1 sarjojen erot ja kaikki oli tyytyväisiä. Se oli helppoa aikaa se.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Tieto lisää tuskaa...
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Sport 65
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 21:44
- Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9" - Paikkakunta: Orimattila
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Tälläiset 4-4 sarjat näyttäisi toimivan ainakin katurenkaalla aika mukavasti, bonuksena tulee katu-uskottava tyhjäkäyntiräpätys.
Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
aijai-ai, ei ole yhtään vastapainetta putkistossa, millä noi nyt voi toimia noin hyvin. Veikkaan että on vaan feikki putkenpäät, jotta saadaan vietyä huomio pois 1,75" pakoputkiston loppupäästä, jolla saadaan imuefekti aikaiseksi putkistoon ja sitäkautta suoranainen ahtopaine imupuolelle.Sport 65 kirjoitti:Tälläiset 4-4 sarjat näyttäisi toimivan ainakin katurenkaalla aika mukavasti, bonuksena tulee katu-uskottava tyhjäkäyntiräpätys.![]()
![]()
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
ja tietämättömyys pitää olon rentona.Mexico65 kirjoitti:Tieto lisää tuskaa...
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Mä olen istunut tuollaisen 360 Modenan kyydissä Alastaron radalla, luiston esto pois päältä ja päällä, ratissa tunnetusti nopea jalkainen ja harteinen kaveri. Mutkaan mentiin melko kurmootusta, mutta ei noilla pakosarjoilla paikata sitä voimattomuuden tunnetta joka jylläsi pääsuoran auetessa.kaara91 kirjoitti:Tämmöset kait on kuitenkin toimivammat kadulla cruisaillessa ilman ahdinta.
http://scargoracing.ypguides.net/page/1 ... aders.html
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Ei voi paljoa vaatia jos tehoa vain 400 hp ja kosla painaa lähes 1400 kg tyhjänä, ilmeisesti teitä oli kaksi henki-löä vielä autossa eli 80 + 60kg extraa. Ei siinä paljoa luistonestoja tarvita kun ei se juuri sudi muutenkaan.Fastback kirjoitti: Mä olen istunut tuollaisen 360 Modenan kyydissä Alastaron radalla, luiston esto pois päältä ja päällä, ratissa tunnetusti nopea jalkainen ja harteinen kaveri. Mutkaan mentiin melko kurmootusta, mutta ei noilla pakosarjoilla paikata sitä voimattomuuden tunnetta joka jylläsi pääsuoran auetessa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Nuo parissa edeltävässä viestissä olleet valmissarjat kun vielä käyttää yhdessä ( 2-1), niin lopputulos on hyvä. Siis rakentaa, tai teettättäisi toimivan 2-1 kollektorin, niin tulos on parempi kuin esim x-putkella. Jatkaa yhdellä suuremmalla putkella esim. vaikka puolesta metristä metriin ja haaroittaa sitten kahteen riittävän suureen putkeen.
Äänet kyllä muuttuvat hitusen siivommiksi ( alkavat jotensakin hiukan kuulostaa 180 asteisilta sarjoilta), mutta muutos vaikuttaa tehoon ja vääntökäyrän laajuuteen. Imuääni voimistuu ( johtuu siitä, että pakoäänet tulevat kuuluviin imupuolelta jälkitäytöksen parannuttua), joka on varma merkki siitä, että pakosarja putkistoineen tekee sille asetettua/haettua hyötyä, etteivät sarjat putkistoineen ole vain reitti kaasujen ulos johtamiseen koneen sisältä, sekä mäntä ainut mikä sysää kaasut mäkeen sylintereistä.
Näitä valmiina olevia peltisarjoja saa kyllä kollektorien osalta muokata paljon ( tehdä siis ne täysin tyhjästä uusiksi), mutta pienemmällä vaivalla kuitenkin pääsee, kuin että ottaa kasan putkea ja alkaa tekemään alusta asti uusia pakosarjoja. Valmiissa sarjoissa monesti järkevästi valiten eri vaihtoehdoista, löytyy sopivan kokoiset sarjat muuten, lukuunottamatta sitä kollektoria.
Tosiaan näiden juttujen toimiessa, esim. max vääntökäyrä+ tehokäyrä voi jatkua vaikkapa 1000rpm pidempään hyvin loivasti laskemalla loppua kohden. Nämä jutut näyttelevät suurta osaa esim. varttimaililla. parempi aika, kovemmat loppunopeudet.
Äänet kyllä muuttuvat hitusen siivommiksi ( alkavat jotensakin hiukan kuulostaa 180 asteisilta sarjoilta), mutta muutos vaikuttaa tehoon ja vääntökäyrän laajuuteen. Imuääni voimistuu ( johtuu siitä, että pakoäänet tulevat kuuluviin imupuolelta jälkitäytöksen parannuttua), joka on varma merkki siitä, että pakosarja putkistoineen tekee sille asetettua/haettua hyötyä, etteivät sarjat putkistoineen ole vain reitti kaasujen ulos johtamiseen koneen sisältä, sekä mäntä ainut mikä sysää kaasut mäkeen sylintereistä.
Näitä valmiina olevia peltisarjoja saa kyllä kollektorien osalta muokata paljon ( tehdä siis ne täysin tyhjästä uusiksi), mutta pienemmällä vaivalla kuitenkin pääsee, kuin että ottaa kasan putkea ja alkaa tekemään alusta asti uusia pakosarjoja. Valmiissa sarjoissa monesti järkevästi valiten eri vaihtoehdoista, löytyy sopivan kokoiset sarjat muuten, lukuunottamatta sitä kollektoria.
Tosiaan näiden juttujen toimiessa, esim. max vääntökäyrä+ tehokäyrä voi jatkua vaikkapa 1000rpm pidempään hyvin loivasti laskemalla loppua kohden. Nämä jutut näyttelevät suurta osaa esim. varttimaililla. parempi aika, kovemmat loppunopeudet.
Anti -Histamiini 65
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
En tarkoittanut, mutta tokihan se voidaan piilottaa tuommoisenkin sisään. Tarkoitin niin, että tehdään 2-1 kollektori heti niin pian kuin mahdollista ( laatikon/kytkinkopan tuntumaan). Mutta sekin niin, että se käy sopivassa koossa ( pieni osa hiukan ohuempaa putkea), jonka jälkeen pätkä suurempaa putkea perään lähtemään kartiona ja yhdistys 2:een putkeen kuten tyyliin kuuluu.
Ts. siis otetaan kaikki mahdollinen hyöty vaikka katuautossa. Osa ei tälle varmasti lämpene jo pelkästään äänimaailman muuttuessa, mutta ne jotka hakevat suorituskykyä ja hyötyä laittamille euroilleen, saavat kyllä vastinetta. Ja onhan siinä tietysti oma hommansa tehdä osaksi valmiisiin osiin kohtuullisen aikaa vievät muutokset.
Kuivasumppua käytettäessä, tai jos tilaa on riittävästi öljypohjan alla maavaran liiaksi kärsimättä, voi halutessaan askarrella 180 asteiset pakosarjat, siis pistää putket letille
. Sitten ei tartte muuta kuin vetää kumpikin puoli putkista erillisinä taakse ja pistää kumit tonttiin
.
Ts. siis otetaan kaikki mahdollinen hyöty vaikka katuautossa. Osa ei tälle varmasti lämpene jo pelkästään äänimaailman muuttuessa, mutta ne jotka hakevat suorituskykyä ja hyötyä laittamille euroilleen, saavat kyllä vastinetta. Ja onhan siinä tietysti oma hommansa tehdä osaksi valmiisiin osiin kohtuullisen aikaa vievät muutokset.
Kuivasumppua käytettäessä, tai jos tilaa on riittävästi öljypohjan alla maavaran liiaksi kärsimättä, voi halutessaan askarrella 180 asteiset pakosarjat, siis pistää putket letille
Anti -Histamiini 65