Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Sattuneesta syystä mun ajokausi päättyi ja siksi kyselen moottoreista.
Onko kellään kokemuksia näistä uudemmista US Partsin myymistä Ford Racingin moteista? Hinta on jotenkin kohtuullinen, mutta huhuja liikkuu paljon eivätkä ne ole pelkästään positiivisia. Myyjä kuitenkin vakuuttaa ongelmien olevan historiaa niiltä osin kun niitä on ollut. Nykyisten koneiden kanssa ei kuulemma ole ollut mitään vaivoja yhtä tapausta huomiomatta johon siihenkin löytyi ratkaisu tehtaan toimitettua omasta aloitteestaan uuden koneen.
Kertoilkaapa jos olette näistä uudemmista moottoreista kuulleet hyvää tai pahaa
Itselläni on mustangissani tuollainen moottori.Hyvin on toiminut. Tehot ei ole ihan sitä mitä ilmoitetaan esitteessä.Myös Riihimäen suunnasta kannattaa kysyä konetta,
Sieltä saa sellainen paketin kuin haluaa.
Valitettavasti minä asetan nuo crate moottorit kategoriaan hyvä rakennussarja, pura ja kokoa.
Kokoamisen yhteydessä voi korjata aiemmin tehdyt virheet.
Mutta tuohon hintaan saa hyvän rakennussarjan. Eipä ole savea sisällä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mexico65 kirjoitti:Valitettavasti minä asetan nuo crate moottorit kategoriaan hyvä rakennussarja, pura ja kokoa.
Kokoamisen yhteydessä voi korjata aiemmin tehdyt virheet.
Mutta tuohon hintaan saa hyvän rakennussarjan. Eipä ole savea sisällä.
Tähän Jyrin kommenttiin helppo yhtyä. Kokemusta yhdestä Ford Racingin 347:sta joka nyt on pelittänyt erittäin hyvin senjälkeen kun muokattiin nykykuosiin tuolla Riihimäen suunnalla.
Itsekin harkitsin eri vaihtoehtoja ja päädyin Riihimäen ratkaisuun. Mukaan saa tarkan dokumentin mistä osista kone on kasattu ja halutessaan niihin pääsee vaikuttamaan.
Ford Racingin crate on osiltaan aikas käypänen. Ford Racing ulkoistaa koneiden kasauksen ja näillä pajoilla laatu vaihtelee. Tälläinen paja oli joskus Cummins, jossa Fordin koneet rakennettiin väärillä momenteilla ja tuhoa tuli sitä kautta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kuutti kirjoitti:Riihimäelle otan ehdottomasti yhteyttä ennen lopullista päätöstä. On siellä sen verran paljon asisantuntemusta noista koneista.
Onhan tässä koko tuleva talvi aikaa rakennella vaikka sitten vanhaakin kasaan.
Fordin pikkulohkoja on rakennettu aika monessa suomalaisessa alan yrityksessä aikana jolloin Riihimäellä ei vielä Fordin koneita kasattu. Varmasti koneen teko siellä onnistuu, mutta eniten kiinnittäisin huomiota asuinpaikkakuntaan joka ei profiilistasi paljastu. Ennen käyttäisin sitä lähintä luotettavaa koneenrakentajaa kenellä on näyttöä toimivista Fordin pikkulohkoista ja jos Rmäki on lähimpänä niin sitten sinne.
Mitäs muuten sanotte, olisiko paikallaan Frapr tyylinen kartta FMOC jäsenyrityksistä jossa koneen kasaus&rakennus onnistuu??
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Viimeksi muokannut Mexico65, 19 Elo 2014, 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Juu kyllä ehdottomasti. Täällä on nyt vaan äänessä ihmiset kenellä on tuumacidin tarrat lokasuojissa tai tuulilaseissa (minä+Antti66ht+hannu pois lukien ainaskin).
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Takuu varmaan on, tarvitseeko sitä erikseen uudestaan rakentaa.
Sen tiedän v-2 puolelta, että aivan kaikki ei tuollaisissa aftermarket-koneissa aina ole tuhannesosan päälle, mutta jos kilpamoottoria ei tehdä, kiinni laittaisin toimivana ostetun uuden moottorin.
Takuun ehdot kannattaa lukea tarkasti siksi, että onko voimassa, jos itse koneen asentaa. Joillakin valmistajilla on aika tarkat kriteerit asennuksesta ja sen tekijästä.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Juu kyllä ehdottomasti. Täällä on nyt vaan äänessä ihmiset kenellä on tuumacidin tarrat lokasuojissa tai tuulilaseissa (minä+Antti66ht+hannu pois lukien ainaskin).