Ford mustang -68 mittarit ei toimi ja valot ei toimi

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
jtam289
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
Paikkakunta: Lahti

Ford mustang -68 mittarit ei toimi ja valot ei toimi

Viesti Kirjoittaja jtam289 »

Moi

tuskailen mittariston kanssa. alunperin bensamittari ei toiminut ja valot ei toimineet.. sittemmin on jo vaihdettu rikkinäinen bensa-anturi uuteen, mittaristossa oleva regulatori uuteen, uusi bensamittari..
ainoa mittari mikä toimii on nopeusmittari.. myöskään valot ei toimi..

tänään juuri mittasin mittaristolle tulevat piuhat.. voltteja ja ohmeja riittää, esim bensamittarin anturilta tuleva piuha antaa 15ohmia, eli pitäis näyttää miltein täyttä tankkia (jota se miltein on), mutta mittari ei inahdakkaan..
samoin lämpösenä ohmeja tulee lämpöanturin piuhaa pitkin mutta eipä mittari sitä näytä.. samat volttimittari ja öljyn painemittari eivät näytä mitään, vaikka piuhojen päähän tietoa tulee..
mut nyt lyö itsellä jo yli, kun en sähkäri ole.. mikä hitto vaivaa? kenelläkään ideoita..

onks vika maadotuksessa?? olen huomannut että säkäreitä tulee milloin mistäkin kulmasta ja kohdasta koko autosta, eli onko vika sittenkin jossakin muualla ei ole maadotettu kunnolla? mistä etsin mitäkin?
ideat alkavat loppua... tunteeko kukaan tästä päijät hämeen alueelta musse sähköspecialistia?

jussi
ps. tänään vihdoin aurikon tullut esiin ja ensi viikoksi luvattu kunnon helteet, taitaa vihdoin kunnon ajokelit tulla.. saa HT:stäkin ikkunat alas ja nauttia ajosta..
//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ford mustang -68 mittarit ei toimi ja valot ei toimi

Viesti Kirjoittaja starsky »

Mittaristo näyttänee tältä takaapäin?
mittaristo.JPG
Jos koettaisi haarukoida ensin tuota bensamittaria toimimaan, koska sen kaikki komponentit on vaihdettu.

Oletko mitannut polttoainemittarin taakse tulevista johtimista toisesta tuon polttoaineanturin vastuksen? Onko toisessa johtimessa se regulaattorin vakiojännite 5v?
Avatar
jtam289
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
Paikkakunta: Lahti

Re: Ford mustang -68 mittarit ei toimi ja valot ei toimi

Viesti Kirjoittaja jtam289 »

moro taaas

eli vikaa alkoi löytyä kun pyysin autosähkärin tsekkaaman tuon puolen.. ensinnäkin laturi hönki jopa 17V sisään koko sähköjärjestelmään pienilläkin kieroksilla.. ja kun otin laturin irti huomasin samalla että laakerithan siitä täysin paskana kaiken kukkuraksi.. eli uutta laturia paikalleen valmiiksi jännitteensäätimellä varustettuna, johdotus kuntoon sähkärin toimesta, ja vanha jännitteen säädin välistä pois tuolta konehuoneesta..
toihan on saattanut 'polttaa' noi säätimet, mittarit sököks aikaisemmin.. :shock:

tosin näilläkin toimilla ei vieläkään mittari toiminut.. ihmetytti miksi ei toimi kun on uusi bensa-anturi, bensamittari, mittaristo elektroninen jännitesäädin ja nyt laturikin kunnossa.. ja vikahan on nyt sitten tuossa elektronisessa jännitteensäätimessä, se on aivan mykkä, kuollut, death. :cry: :cry: ... eli uusi säädin tulossa ja sitten taasen testataan ja tarkistellaan.. sähkäri mittaili piuhoja, ym ja totes että kyllähän sinänsä piuhoihin näyttäis tulevan oikeata lukemaan.. mut katsotaan nyt kun saadaan toi säädin paikalleen..

kertoilen kunhan näkee.. :o
//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
Avatar
jtam289
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
Paikkakunta: Lahti

Re: Ford mustang -68 mittarit ei toimi ja valot ei toimi

Viesti Kirjoittaja jtam289 »

:backtotopic:

nyt mittarit toimivat :bileet:

eli vielä kerran vaihdettiin regulaattori.. mut ei toiminu mittarit vielä, mutta nyt jo regulaattori antoi oikeat jännitteet..

sähkäri sitten lopulta löysi oikosulkuja.. jotka näköjään aiheutuivat siitä että laiteltiin mittaria edes takaisin paikalleen ja jossakin vaiheessa oli sitten kaksi mittaria liikahtanut mittarirunkoon kiinni.. viekeää että ovat liikahtaneet, koska mutteri olivat kohtalaisen tiukalla kiinni.. no, pääasia on että nyt mittarit toimivat eikä enää tarvi kiskoa mittaristoa edes takaisin vikaa etsien...
:bye: :bye:
t.jussi
//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
Vastaa Viestiin