Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Mexico65 kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_335_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Windsor_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_FE_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_385_engine
jne.

Nuo kirjoitukset ei mielestäni ole mitenkään urpojen tekemiä.
Enemmän tällä palstalla Urpoillaan.
Jyrille kiitokset näistä linkeistä. Noista löytyy varmaan monelle hyvää Fordin V8 moottorioppia.
Ja sovitaan että lohkojako pidetään vanhassa totutussa, Aamen ja piste.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

jebu Jebu, sanos Johannesburgin työläisluokanedustaja

isolohko ja pikkulohko vertailussa ei kannata takertua dekki korkeuteen, vaan paljon oleellisempaan poraukseen, joka pikkulohkoissa on 4.000 ja isolohkoissa ENEMMÄN. Tuo puolituumaa lisää tekee melko ison eron venttiilien tilassa.

Terveisin SB mies
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Small Block
Bore spacing 4.38" Y-Block / Windsoor / Cleveland (USA / Aus) / Modifide: 221, 255, 260, 289, 302 W / C, 351 W /C / M, 400 M
Medium Block
Bore spacing 4.63" FE / FT: 332, 352, 360, 390, 406, 410, 427, 428
Big Block
Bore spacing 4.90" MEL / 385: 383, 410, 430, 462, 429, 460

Oisko tuossa se erottava tekijä Bore Spacing? Bore ja Stroke on siten mitä tuohon väliin sopii.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Mexico65 kirjoitti:Small Block
Bore spacing 4.38" Y-Block / Windsoor / Cleveland (USA / Aus) / Modifide: 221, 255, 260, 289, 302 W / C, 351 W /C / M, 400 M
Medium Block
Bore spacing 4.63" FE / FT: 332, 352, 360, 390, 406, 410, 427, 428
Big Block
Bore spacing 4.90" MEL / 385: 383, 410, 430, 462, 429, 460

Oisko tuossa se erottava tekijä Bore Spacing? Bore ja Stroke on siten mitä tuohon väliin sopii.
Näinhän se tuolla wiki-wiki maailmassa jako menee josta tuo harhaanjohtava käsite Medium Block.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Minä olen tyytyväinen siihen mitä Fordin Henkka on tietoa julkaissut ja siellä FE on isolohko. Kuten Ville tuolla toteaa niin 470 cid windsor on pikkulohko ja 352 FE isolohko, jommassa kummassa on paljon turhaa tilaa ja poraamatonta rautaa tuhlattuna lyhyeen iskuun ja pieneen poraukseen. Jaottelu ei perustu kuutiotuumiin, hevosvoimiin tai paineistukseen, vaan kylmästi lohkon fyysisiin mittoihin. Näistä taidettiin taannoin jo eräässä toisessa topicissa saada mehevät naurut. 385-sarjan moottoreista 4,500" on jotain joka saadaa jo vakio '68-'70 lohkoistakin poraamalla - ei ihan kaikista tosin. Aftermarket lohkot ovat oma lajinsa, eli esim. Eliminator Productsin lohkoista isoin menee 4,700" poraukselle ja sietää sen 4,750" iskua, siitä voi ynnäillä paljonko tulee = paljon ja vakiolla 10,300-10,322 dekkikorkeudella.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja Futurage »

CFR-759 kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:Small Block
Bore spacing 4.38" Y-Block / Windsoor / Cleveland (USA / Aus) / Modifide: 221, 255, 260, 289, 302 W / C, 351 W /C / M, 400 M
Medium Block
Bore spacing 4.63" FE / FT: 332, 352, 360, 390, 406, 410, 427, 428
Big Block
Bore spacing 4.90" MEL / 385: 383, 410, 430, 462, 429, 460

Oisko tuossa se erottava tekijä Bore Spacing? Bore ja Stroke on siten mitä tuohon väliin sopii.
Näinhän se tuolla wiki-wiki maailmassa jako menee josta tuo harhaanjohtava käsite Medium Block.
Tämähän on selkeää: 4,38" ja sen alle ( modular on 3,97") bore spacing : pikkulohko ja sen yli isolohko :)
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

OT.
Eilen mittailin yhden sylinterinkannen ventiileitä imu 68 mm pako 50 mm. Sylinterin tilavuus 1.5 litraa, lienee iso lohko?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mexico65 kirjoitti:OT.
Eilen mittailin yhden sylinterinkannen ventiileitä imu 68 mm pako 50 mm. Sylinterin tilavuus 1.5 litraa, lienee iso lohko?
Tai sitten edustaa jotain muuta kuin 60-luvun bulkki tuotteita?
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Voisiko tuo erottelu olla tämä:

Voorti ei koskaan tehnyt "pikkulohkoon" (Windsor) urheilullisia tuotantokansia vaan ne olivat aina perusmoottoreita. Porttaamattomilla Ford rautakansilla ei näistä kummia tehoja varmasti saa.

Kaikki "performance oriented" vehkeet olivat "isolohkoja".

Jos näin ajatellaan Clevelandit ovat "välilohkoja", pieni tilavuus mutta tarjolla oli selvästi performance oriented vehkeet.

Uudet modulaarit ovat tietenkin pikkulohkoja, syystä että Ford ei ole seurannut Letukkaa ja uutta tehnyt seittemän litran kattilaa.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja Fastback »

MONTTU kirjoitti:Voisiko tuo erottelu olla tämä:

Voorti ei koskaan tehnyt "pikkulohkoon" (Windsor) urheilullisia tuotantokansia vaan ne olivat aina perusmoottoreita. Porttaamattomilla Ford rautakansilla ei näistä kummia tehoja varmasti saa.

Kaikki "performance oriented" vehkeet olivat "isolohkoja".

Jos näin ajatellaan Clevelandit ovat "välilohkoja", pieni tilavuus mutta tarjolla oli selvästi performance oriented vehkeet.

Uudet modulaarit ovat tietenkin pikkulohkoja, syystä että Ford ei ole seurannut Letukkaa ja uutta tehnyt seittemän litran kattilaa.
mikäs vanha boss 302 sitten on - 302 lohkoinen ja hiperf Cleveland tyylin kansilla eli kannet tehty Boss 302 mottiin? Onko sekin medium motti vai isolohko. Entä uudet sbf stroukkerit ford racingilta?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Kylläkun nyt on päässyt livenä zoomaamaan FE:tä Fairlanen nokalla niin tunnustetaan ON SE ISOLOHKO :sorry2:

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä aiheeseen pikku - isolohko

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Futurage kirjoitti:
CFR-759 kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:Small Block
Bore spacing 4.38" Y-Block / Windsoor / Cleveland (USA / Aus) / Modifide: 221, 255, 260, 289, 302 W / C, 351 W /C / M, 400 M
Medium Block
Bore spacing 4.63" FE / FT: 332, 352, 360, 390, 406, 410, 427, 428
Big Block
Bore spacing 4.90" MEL / 385: 383, 410, 430, 462, 429, 460

Oisko tuossa se erottava tekijä Bore Spacing? Bore ja Stroke on siten mitä tuohon väliin sopii.
Näinhän se tuolla wiki-wiki maailmassa jako menee josta tuo harhaanjohtava käsite Medium Block.
Tämähän on selkeää: 4,38" ja sen alle ( modular on 3,97") bore spacing : pikkulohko ja sen yli isolohko :)
Hoplaa Ville, tänään Se Hieno Hetki koitti että sain kotitalliin tuon Fairlanen. Vieläkin tuo hymy niskassa asti :D
Oletko huomenna illasta menossa mihinkään? Mulla varmaan jostain 16-17 jälkeen olis aikaa sille sun kysymälle
koe-ajolle. Samalla olisin kysynyt sulta apuva tuon padan säätöihin kun olen ihan "peukku keskellä kämmentä"
näissä asioissa.

Vesa 040-5855130
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Vastaa Viestiin