5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Oolrait, tarviikkeessa katottiin numerolla ja tosiaan mondeosta löytyy samanlainen lämpötunnistin, mutta tuote oli niin lopuksissa, ettei tukkurikaan ole saanut sitä tehtaalta.

Kaaran varaosaan löytyi muuten hieno musiikkivideo: :mrgreen:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Äh! nyt on sensoria vaihdettu, ja aivot nollattu ohjeen mukaan. Tyhjäkäynti seilailee hetken,sitten tasoittui hetkeksi..auto kävi pihassa n.10min ja sitten hummas kiekat parikertaa ylös, ja sammui. No taas käyntiin, ja käynti heijaa lievästi. Tasoittui kun otin bensapaineen säätimeltä letkun irti, ja tulppasin sormella pään,ettei suotta vedä lisäilmaa. Mutta käynti ei silti ole tasainen,vaan vavistaa lievästi konetta satunnaisesti. Sammutus ja starttaus, käynnistyy mutta sammuu heti, toisella starttauksella jää käymään. Kerpele!
:krooh:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja Jukka »

PeteP kirjoitti:Sammutus ja starttaus, käynnistyy mutta sammuu heti, toisella starttauksella jää käymään. Kerpele!
Jepjep, kuullostaa tutulta!
Sitten kun löydät tuon aiheuttajan niin allekirjoittanuttakin kiinnostaa!
-Jukka-
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Parempi näihin ois virittää pommi alle, ja puf! No nyt sain jo tasaintumaan, kun putsasin ja voitelin tyhjäk.moottorin. ilmavuotoja jo tutkin perinteisellä pilottimenetelmällä. Mutta tuo Kylmäkäyntikäynnistyksen hetken heijaaminen vaivaa,ja toi ettei ekalla jää kuumana käymään. Pitäis päästä tielle ajamaan, ja antamaan saapasta, jos vähän notkistuis :) mutta kun enoo vielä tehnyt käyttööottoa :?
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ootko Jukka mitannut TPS:sän voltit ? Mulla näyttää läppä kiinni 0.03V Eli toihan on ihan päin peetä :shock:
:krooh:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja Jukka »

PeteP kirjoitti:Ootko Jukka mitannut TPS:sän voltit ? Mulla näyttää läppä kiinni 0.03V Eli toihan on ihan päin peetä :shock:
En ole mitannut mutta laitetaas tuo asialistalle.
-Jukka-
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Juu, läppä selällään jännite n. 4.74v eli se oli ihan ok -- Joo, kävin taas mittailemassa, nyt näytti 0.1V ja volttimäärä ei nouse tasaisesti, vajaassa puolessävälissä jännite putosi taas ja vasta loppumatkalla jännite nousi tasaisemmin.
:krooh:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja Jukka »

68e uusi Motorcraftin TPS. :roll:
-Jukka-
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... st.698148/

Tuolla myös ohjeita jos jaksaa suomentaa 8)
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mää tässä hyppään auton ja tietokoneen välillä, ja raportoin salamannopeasti diagnooseja :lol:

NYT! Tutkailin taas mahd imuvuotoja, ja suihkasin tarttipiloottia suoraan yhdestä noista EGR-reijästä,josta näkyy kalvo, ja kuinka ollkkaan, kierrokset nousi välittömästi ! Jumalauta riemuvoitto :drum:
:krooh:
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja Late »

No niin, hyvä kun löytyi. EGR historiaan niin jos se olis sitten siinä. Itse tein saman ja hävisi satunnaiset käyntihäiriöt :bye:
Late

-84 Mustang SVO
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Toivotaan näin! Ajattelin jättää egr:rän paikalleen, laitan vaan sokean laipan väliin.
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Joo entiiä mitäne jenkkivoorumeilla noista deletoinneista kirjoittaa, neuvotaan sitä tätä, laita lätkä, ota kokonaan pois ja levy tilalle, ja sitten pistokkeeseenplugi joka huijaa boksia, äh. Täytyy huomenna lukasta vikakoodeja jos jaksaa vielä huomiselle herätä.
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

No onhan se niin kun mä ajattelinkin, väsymys vaan sekoitti ajatuksia, eli kalvo on ehjä, mutta se imuvuoto täytyy tulla siitä karasta, eli letkun irrottaminen ja tulppaaminen ei pelasta ongelmaa. Näkyy olevan aika karstaiset reijät, ehkä vois olla viisasta puhdistaa läppäkotelo.
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 5.0 GT Tyhjäkäynti ja seokset

Viesti Kirjoittaja PeteP »

No minä taas!! Kuten mittaus, niin vikakoodikin näytti TPS-vikaa. Tänään tuli Rokkiautosta uusi motorcrafti, eikun paikalle ja säätö 0.94V Kone tulille, heti kylmäkäynnistys toimi niinkuin pitääkin. Ajossa auto toimi hyvin,ja risteyksissä sammuminen loppui myös! Mutta kuumakäynnistys teki sen että vasta toisella jäi käyntiin,ja hetken heijaili. Samoin nyt kun lähes jäähtyneellä koneella, huonosti käyntiin ja heijausta, perkele! No sitten kaasuläpän kimppuun, läppä oli aivan totaalisen kiinni, ja huomasin että se myös takertuu .. Ei muutakuin säätö löydetyn ohjeen mukaan, eli kympin liuska väliin ja läppää auki,niin että liuska lähti tahmeasti välistä, siihe kierros päälle! Tötteröt kiinni ja käyntiin, niin se vaan jäi heti nätisti käymään! Käytin koneen kuumaksi, ja sammutus, jonka jälkeen käynnistys, ei ongelmia! Laakista käyntiin ja nyt käy kuin kello :shock:
:krooh:
Vastaa Viestiin