Viskoflektin oikea toiminta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viskoflektin oikea toiminta

Viesti Kirjoittaja Late »

Kuinkas tuollaisen '72 FoMoCo-tuotteen viskoflektin pitäisi pelata, kuinka sen voi tarkistaa? Mersuforumilla neuvottiin noiden tähtikeulien vastaavan laitteen tarkastamiseksi pistämään tyhjäkäynnillä lehti flektin siipien väliin ja sen pitäisi normaalilämpöisenä pysäyttää siivet. Ja näin tuossa käyttiksessä tapahtuikin, kuumana sitten alkaa humisemaan kunnolla ja vähäinenkin voimantunne häviää... :mrgreen:

Jos Mercuryn siipien väliin menen Jallun työntämään niin varmasti menee laatulehti silpuksi... :roll: Eli onkohan visko jo ehtoopuolella kun aina pyörii melko lujaa? Viileänä ja normaalilämpöisenäkin flekti selvästi imee ilmaa aika voimakkaasti. Lämpöongelmia ei ole ollut ja kone myöskin lämpiää käyntilämpöön hyvinkin nopeasti.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Viskoflektin oikea toiminta

Viesti Kirjoittaja hannu »

Late kirjoitti:Kuinkas tuollaisen '72 FoMoCo-tuotteen viskoflektin pitäisi pelata, kuinka sen voi tarkistaa?
Jos Mercuryn siipien väliin menen Jallun työntämään niin varmasti menee laatulehti silpuksi... :roll: Eli onkohan visko jo ehtoopuolella kun aina pyörii melko lujaa? Viileänä ja normaalilämpöisenäkin flekti selvästi imee ilmaa aika voimakkaasti. Lämpöongelmia ei ole ollut ja kone myöskin lämpiää käyntilämpöön hyvinkin nopeasti.
Juuri tuolla tavalla se toimii, kun se on muuttunut "kiinteäksi" flektiksi, eli on rikki.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Viskoflektin oikea toiminta

Viesti Kirjoittaja Late »

Näin vähän arvelinkin. Täytyypä lisätä talven ostoslistaan.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Viskoflektin oikea toiminta

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Oisko sähkönen mitään?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Viskoflektin oikea toiminta

Viesti Kirjoittaja Drummer »

MouTine kirjoitti:Oisko sähkönen mitään?
Jos sähköiseen tuulettimeen päätyisit niin pistäppä samalla vakavasti harkintaan uusi syyläri... Jos ei ole valmiiksi paikallaan nelirivistä :wink:
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Viskoflektin oikea toiminta

Viesti Kirjoittaja Late »

MouTine kirjoitti:Oisko sähkönen mitään?
Ei kai sitä pussihousumobiiliin mitään sähköhärpättimiä laiteta :nenu:
Late

-84 Mustang SVO
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Viskoflektin oikea toiminta

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Onko visko kovin jähmeä kylmänä vai "miltei kiinteä vai hyrrä..
multakin vois löytyä ehjä jallu silppuri, eikun visko. :wink:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Viskoflektin oikea toiminta

Viesti Kirjoittaja Jukka »

hannu kirjoitti:
Late kirjoitti:Kuinkas tuollaisen '72 FoMoCo-tuotteen viskoflektin pitäisi pelata, kuinka sen voi tarkistaa?
Jos Mercuryn siipien väliin menen Jallun työntämään niin varmasti menee laatulehti silpuksi... :roll: Eli onkohan visko jo ehtoopuolella kun aina pyörii melko lujaa? Viileänä ja normaalilämpöisenäkin flekti selvästi imee ilmaa aika voimakkaasti. Lämpöongelmia ei ole ollut ja kone myöskin lämpiää käyntilämpöön hyvinkin nopeasti.
Juuri tuolla tavalla se toimii, kun se on muuttunut "kiinteäksi" flektiksi, eli on rikki.
Lainaan Laten topikkia tällä kertaa. :nenu:

Foxin visko on juurikin muuttunut Hannun mainitsemaksi kiinteäksi.
Sähköflektiäkin mietin, mutta taidan laittaa uuden ehjän viskon risan tilalle.
Nyt onkin enää vai yksi pulma.
Mikä ero viskoissa on ilmastoinnilla varustetun auton ja ilman ilmastointia välillä?
-Jukka-
Vastaa Viestiin