Kokoa 215/225-60-14 olin ajatellut. Eihän noita tahdo löytyä mistään. Suositelkaas nyt jotain liikettä mistä haen uudet kumit. Onko muuten renkaiden yhteydessä mainittu hinta yleensä yhden renkaan vai sarjan hinta
Mistä ostaisin 64½:een renkaat?
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 774
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Mistä ostaisin 64½:een renkaat?
Tyhmän tuntuinen kysymys, mutta ei ole pitänyt "jenkki-renkaita" ostaa aikoihin.
Kokoa 215/225-60-14 olin ajatellut. Eihän noita tahdo löytyä mistään. Suositelkaas nyt jotain liikettä mistä haen uudet kumit. Onko muuten renkaiden yhteydessä mainittu hinta yleensä yhden renkaan vai sarjan hinta
en ole pysynyt hinnoissakaan enää mukana.
Kokoa 215/225-60-14 olin ajatellut. Eihän noita tahdo löytyä mistään. Suositelkaas nyt jotain liikettä mistä haen uudet kumit. Onko muuten renkaiden yhteydessä mainittu hinta yleensä yhden renkaan vai sarjan hinta
-
raunoh
- Addikti
- Viestit: 401
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
64-66:een originaalit renkaat on itse asiassa selvästi kapeampia:
6.50x13" ja 7.00x13" ja 6.50x14", ja vastaa lähinnä 175-rengasta.
Usein olen nähnyt käytetävän kuitenkin 195/70-14 tai 195/75-14 renkaita. Mutta toki itse kukin voi laittaa mitä parhaaksi katsoo, ja auton pyöräkoteloon mahtuu pyörimään.
6.50x13" ja 7.00x13" ja 6.50x14", ja vastaa lähinnä 175-rengasta.
Usein olen nähnyt käytetävän kuitenkin 195/70-14 tai 195/75-14 renkaita. Mutta toki itse kukin voi laittaa mitä parhaaksi katsoo, ja auton pyöräkoteloon mahtuu pyörimään.
Vaihda vannekoko 15 tuumaseen, löytyy heti etullisa ja hyvia ajaa paketteja, ostin ite viime kesänä kumit. En kyllä tinkinyt hintoja tuntui vaan sopivalta kun rengashemmo sanoi hinnan, tuumasin että laitetaan pakettiin eli vanteille etuset 140 ekua ja takaset 200 ekua allelaitetuna. Aion ostaa toiset varastoon pahanpäivän varalta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: Mistä ostaisin 64½:een renkaat?
Tuota samaa kokoa ajattelin laittaa myös, nykyisin 215/70 nurkissa ja aivan liian korkeat,ainakin eteen. tosiaan 14 "jenkkigummi" on vähän hakusalla. Eiköhän tuo hinnan ero yhden ja sarjan välillä ole kuitenkin aika selkeäBW-364 kirjoitti:Tyhmän tuntuinen kysymys, mutta ei ole pitänyt "jenkki-renkaita" ostaa aikoihin.
Kokoa 215/225-60-14 olin ajatellut. Eihän noita tahdo löytyä mistään. Suositelkaas nyt jotain liikettä mistä haen uudet kumit. Onko muuten renkaiden yhteydessä mainittu hinta yleensä yhden renkaan vai sarjan hintaen ole pysynyt hinnoissakaan enää mukana.
Tais mennä mettään, tarkoitin parihintaa etu 195/60/15 140e taka 215/60/15 200e, siis parin hinta on hiljaiset ja mukavat ajella.Tietenkin kun on valmiit vanteet, mitäpä niitä vaihtamaan jos on mieluiset, omasta mielestäni on turhaa laittaa etusiin hirmu leveitä kumeja, ittellä on etu vanteet 7 tuumaset ja takaset 8 tuumaset. Mieluummin hiukan kapeampi kumi antaa paremman tuloksen, näöllisesti kuin ajollisesti tähän löytyy kyllä järkevät perustelut kun hiuka funteeraa
.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 774
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Laakkonen toimittaisi kuormassa BF-Goodrich renkaat tuota kokoa 280€, ilmeisesti se oli sitten sarjan hinta. Siihen pitää tietysti sitten teettää rengastyöt.
Viimeksi muokannut Tahavo, 09 Touko 2005, 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ehkä tämä on tyhmäkysymys, miksi renkaankin on oltava jenkkirengas vaikka yhtähyviä ja parempia kumeja saa Suomesta, ei tarvitse tilailla rapakon takaa. En viittis moiseen ruveta kun on helpompi tapa, ajaa kumifirmaan ja ajella hetken kuluttua pois, hinta erot eivät ole suuria muutama kymppi korkeintaan, eikä odottelua milloin tulee, kuljetukset rahdit paikasta A paikkaan B. Sekään ei ole ilmaista ja ne rengastyöt ja kierrätysmaksut maksaa kumminkin yksiin vetää
.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Mites jos haluaa pitää alkuperäsenä auton?ROKI kirjoitti:Vaihda vannekoko 15 tuumaseen, löytyy heti etullisa ja hyvia ajaa paketteja, ostin ite viime kesänä kumit. .
Samaa teemaa jatkaen: eipä löydy helpolla myöskään alkuperästyylisiä pölykapseleita 15" vanteisiin.
Tuo sama ongelma kuin BW-364:llä oli itellä toisssa keväänä kun piti löytää 205/75 14 valkosivuilla alle.
Amerikoissa oli hyvin tarjolla, Suomessa tosi vähän, ei ole kiinnostava koko ja malli enää suomalaiskauppialle. Oli vielä kymmenen-viistoista vuotta sitten helposti löydettävissä. 15" tarjolla pilvin pimein kun on yleinen piilofarkkukoko.
Aiheesta keskustelua myös tuolla: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=52382
ja sieltä irroitettu linkki: http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1E70.ASP
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
-
raunoh
- Addikti
- Viestit: 401
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Janne260 kirjoitti: "Samaa teemaa jatkaen: eipä löydy helpolla myöskään alkuperästyylisiä pölykapseleita 15" vanteisiin. "
Ei VOI löytyä 15" origis-look-pölykapseleita 64-66 Mustangeihin, sillä sellaisia ei koskaan tehty; oli vain 13" ja 14" vanteille pölykapselit.
Sen sijaan 70-73" Mustangeihin oli harvinaisena optiokokona 15" Sport Wheel Cover-pölykapselit, std:n ollessa 14" (olen nähnyt eBay:n huutokaupassa tuollaisia 15" koossa myynnissä silloin tällöin). En mene valalle, oliko jo 69-Mustangiin saatavissa 15" koossa. Shelbyjen pölykapselit olivat taasen erikseen, ja saattoi olla, että muihin (64-)67-69 FoMoCo-autoihin oli saatavissa 15" peltivanteille pölykapseleita, joita tietysti voitiin laittaa myös Mustangiin, mutta logo ei ollut sitten "oikea", ellei vartavasten itse rakenneltu.
Ei VOI löytyä 15" origis-look-pölykapseleita 64-66 Mustangeihin, sillä sellaisia ei koskaan tehty; oli vain 13" ja 14" vanteille pölykapselit.
Sen sijaan 70-73" Mustangeihin oli harvinaisena optiokokona 15" Sport Wheel Cover-pölykapselit, std:n ollessa 14" (olen nähnyt eBay:n huutokaupassa tuollaisia 15" koossa myynnissä silloin tällöin). En mene valalle, oliko jo 69-Mustangiin saatavissa 15" koossa. Shelbyjen pölykapselit olivat taasen erikseen, ja saattoi olla, että muihin (64-)67-69 FoMoCo-autoihin oli saatavissa 15" peltivanteille pölykapseleita, joita tietysti voitiin laittaa myös Mustangiin, mutta logo ei ollut sitten "oikea", ellei vartavasten itse rakenneltu.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 774
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Mulla on nyt niin komeat 7" leveät vanteetraunoh kirjoitti:64-66:een originaalit renkaat on itse asiassa selvästi kapeampia:
6.50x13" ja 7.00x13" ja 6.50x14", ja vastaa lähinnä 175-rengasta.
Usein olen nähnyt käytetävän kuitenkin 195/70-14 tai 195/75-14 renkaita. Mutta toki itse kukin voi laittaa mitä parhaaksi katsoo, ja auton pyöräkoteloon mahtuu pyörimään.
Minä nyt tilasin Laakkoselta BF-Goodrich Comp/TA. Ne on suhteellisen "vanhanaikaisen" näköiset kuvioinniltaan. 280€/sarja.
http://www.rengas-online.com on juuri noita 215/60-14 68.80 e gumi sis toimituskulut, merkki joku pingpong.. vai olikose nangkang joo. made in aasia. kaippa asiansa ajaa kun on pyöreät ja kumia 