käynti ongelma 302

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
rane
Hiljaisempi
Auto: Ford Mustang 302 HT-68

käynti ongelma 302

Viesti Kirjoittaja rane »

Tervehys.

Tämmöseen ongelmaan pitäs saaha apua. Tässä esitietoa. Moottori on Ford 302 vm. 91. Kone rulla nokalla, rulla keinuvivuilla 1.7. Kansina Tric Flow 170 alumiini kannet. Kaasutin uusi Holley 670 vakumi. Jakaja on alkuperäinen 68vm jakaja johon oon vaihtanu nokalle sopivan rattaan. Virranjakajassa Petronix käretön sytytys. Sytytys järjestyksen muuttumisen oon huomioinu ja se on oikein. Osat uusia jakajaa lukuunottamatta.
Eli ongelmana on, että moottori käy tyhjäkäynnillä nätisti, mutta kun ajamaan lähtee niin pätkii ja röpeltää. Tuntuu jotenki sytytyspuolen ongelmalta. Ennakoita oon kokeillu moneen malliin ja ei oikein millään pelaa. Onko mahdollista, ettei tuo minun jakaja passaa tuohon? vai onko kaasuttimen vakiosäädöt sekkoset, ettei käy. Kokeillu oon alipainesäätäjän kanssa ja ilman, ilmavuotoa ei pitäis olla missään. Vapuksi ois mukava saaha auto liikkeelle ja työtki nyt haittaa tätä harrastusta, joten hyvät neuvot ois arvokkaita.
Arto65FB
Superpölöttäjä

Re: käynti ongelma 302

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

rane kirjoitti:Tervehys.

Tämmöseen ongelmaan pitäs saaha apua. Tässä esitietoa. Moottori on Ford 302 vm. 91. Kone rulla nokalla, rulla keinuvivuilla 1.7. Kansina Tric Flow 170 alumiini kannet. Kaasutin uusi Holley 670 vakumi. Jakaja on alkuperäinen 68vm jakaja johon oon vaihtanu nokalle sopivan rattaan. Virranjakajassa Petronix käretön sytytys. Sytytys järjestyksen muuttumisen oon huomioinu ja se on oikein. Osat uusia jakajaa lukuunottamatta.
Eli ongelmana on, että moottori käy tyhjäkäynnillä nätisti, mutta kun ajamaan lähtee niin pätkii ja röpeltää. Tuntuu jotenki sytytyspuolen ongelmalta. Ennakoita oon kokeillu moneen malliin ja ei oikein millään pelaa. Onko mahdollista, ettei tuo minun jakaja passaa tuohon? vai onko kaasuttimen vakiosäädöt sekkoset, ettei käy. Kokeillu oon alipainesäätäjän kanssa ja ilman, ilmavuotoa ei pitäis olla missään. Vapuksi ois mukava saaha auto liikkeelle ja työtki nyt haittaa tätä harrastusta, joten hyvät neuvot ois arvokkaita.
Pertronix on kanssa aika tarkka anturistaan. Onko sulla vielä kärjet tallella, kokeile niillä, niin voit yhden vikakohdan eliminoida, jos pelaa kärjillä.
rane
Hiljaisempi

Kärkiä ei oo mulla olemassa. Jakajan oon käyttäny osina. Oiskohan sitte mulla Petronixin asennuksessa joku ongelma, täytyy sitä selvitellä huomenna, nyt täytyy lähteä töihin vaikkei joutaiskaa.
rane
Hiljaisempi

Morjes.
Nyt on päivä rassattu autoa ja näyttää jo valosammalta. Petronixin välys on laitettu kohdilleen. Petronixsille tuleva virta oli matala, sammuksissa 6v, käydessä nousi kierrosten mukana lähelle 12v. Nyt laitettu virta tulemaan releen kautta akulta. Näillä käynti jo parani jonkinverran. Lisäksi suuttimet vaihdettu isompiin nyt takana 71 ja edessä 68, tälläkin hieman merkitystä. Vakuumi jousi vaihdettu kaasuttimen mukana tulevista löysimpään ja tämän jälkeen autoa alkoi pelata selvästi paremmin ja on jo ajokelponen. Kuitenkin edelleen ilmeisesti pensaa ei saa riittävästi kun reilusti kiihdyttää niin tules veltto vaihe ja taas kierrosten noustua reilusti jotenkin virkistyy. Rauhallisesti kiihdyttäessä toimii hyvin. Vaikuttais siltä että kaasuttimelle pitää vielä jotain tehdä. Vai oisko viisainta viedä vaan penkkiin säädettäväksi kun nyt tuntus jo kohtuudella toimivan. Tyhjäkäynnillä ja paikallaan kaasutellessa kone käy nätisti ja ottaa kierroksia puhtaasti. Kiitokset vinkeistä.
BRV
Hiljaisempi
Auto: Mustang HT 289 4V -67 Brittany Blue

Viesti Kirjoittaja BRV »

Hei! Mulla oli tuon kaltaisia ongelmia jotka poistui kun irrotin virrajakajan alipainesäätäjän käyttämän kiertolevyn (sen jossa kärjet tai petronix on kiinni akselillaan; putsasin ja öljysin sen herkäksi. Oli nimittäin aika jäykkäliikkeinen. Sen jälkeen käyntihäiriöt 1500-2000 kierr. katosi.
Mustang HT 289 4V -67, museorekisterissä, Brittany Blue
venni100
Aktiivi
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Moro. Näistä rampeista vois kans olla hyötyä. Eri värinen "ramppi" muokkaa eritavalla kiihdytyspumpun toimintaa.

http://www.holley.com/20-12.asp
rane
Hiljaisempi

Moro. Kiitokset vinkeistä. Mulla tuntus ennakonsäätö toimivan ainakin paikallaan lampulla katellen hyvin. Auto lähtee nyt hyvin käyntiin ja toimii ihan ok. Nuita ramppeja vois kyllä kokeilla vaihtaa. Taidan kuitenkin viedä auton johonkin säädettäväksi kun kerkeän. Hyviä paikkoja Oulun suunnalta sais vinkata jos on tiedossa.
JrAkRr
Aktiivi
Auto: 1967 Ford Mustang HT 289+C4

Viesti Kirjoittaja JrAkRr »

Ainakin Kempeleen autohuoltoa voin suositella. Yrittäjä on puuhannut paljon jenkkiautojen kanssa. Laitellut minunkin autoa useamman kerran. Sitten Oulunsalossa on yksi vanhempi Fordin korjaaja, voin antaa yhteystiedot vaikka huomenna kuukausimiitissä.

-Jani-
Vastaa Viestiin