Mexico65 kirjoitti:As an initial setting, turn the Force Transfer Link until the spring Stop Bolt just contacts the upper surface of the spring, then turn the Force Transfer Link one quarter turn more to establish pre-load. Tighten the Force Transfer Link lock nut. That's it![/b]
Tuossahan tuo on. JLS:n verran velttoa lihaa kuljettajan paikalle, myös vaikka apulantasäkki tms. käy, kunhan painoa tulee kuljettajan verran, 90 kg?

Sitten kummaltakin puolelta lehtijousen yläpuolinen poikittaistanko niin että se tulee juuri kiinni lehtijousen yläpintaan. Siitä sitten "löysä" pois, eli tuossa ohjeessa 1/4 kierros. Tuo löysän pois otto poistaa sen kolinan joka syntyy kun lehti joustaa ja caltracsit työntävät voimakkaasti etukiikkua eteenpäin, jolloin se ylempi tanko kolahtaa lehtijousen yläpintaan.
Teitkös sä ne jls-trackit caltracsien mitoilla kuten, se etukiikku ja tangon kiinnityspiste taka-akselin alta samalle korkeudelle kuin calvertin keksinnöissä? En nyt muista lähetinkö sulle ne leikkauskuvat etulevyistä? Tulee vaan mieleen, että onko geometriassa joku pielessä? Noh anyway, mitä noilla alkuperäisillä caltracseilla ja oikeasti toimivilla iskareilla oon leikisti ajanut, niin cooper cobrakin tarraa asfaltista - nämä siis vähän tehokkaammassa ja painavammassa lehmässä. Iskarit on toki auton spekseillä teetetyt, mutta hyvin se puristi persettä myös jeesuksen vanhoilla taunuksen kuolleilla kaasu kybeillä, niillä kyllä yritti perä vielä vähän po po po pompottaa kun ei iskari tehnyt mitään muuta kuin hengaili pohjan ja lehtijousenalalevyn välissä. Auton käyttäymistä voidaan säätää lisäämällä esijännitystä, niillä voidaan myös säätää auton suuntaa jos se kampeaa jommalle kummalle puolelle. Sitten ne orggis pikkurillin paksuiset taka-akselin u-pultit kannattaa päivittää mikäli säätöongelma ratkeaa, sillä esim. tuossa mun kipossa ne orggikset menivät hyvin solmuun jopa 195/55-15 takarenkailla ja caltracseilla. Minulle teki Punkan paja alias Vallilan takomo 14mm U-pultit - eivät muuten flexaa tai veny.