Alustan korkeusero

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
kuningaspultti
Hiljaisempi

Alustan korkeusero

Viesti Kirjoittaja kuningaspultti »

Pitkin kesää olen huomioinut, että minun s197 GT kulkee oikea kylki korkeammalla. Eroa on noin 1.5 cm takana ja noin 1 cm edessä.
Vaihdoin autoon jouset sekä iskarit, mutta tilanne on edelleen sama.
Vielä en ole mitan kanssa alustaa läpikäynyt, mutta jos jollain on jo selkeä näkemys, mistä moinen voisi johtua?
Pertti
Mega-addikti
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra

Re: Alustan korkeusero

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Auto on suunniteltu morsiammen kanssa ajeluun oikeanpuoleisessa liikenteessä.

Arvaus 1: Valmistaja on ottanut huomioon sen, että naisia on jonoksi asti tulossa Mustangin kyytiin.
Arvaus 2: Amerikkalainen ajatus voisi olla tien kalteva profiili, jota hiukan kompensoidaan auton asennolla.

Kummastakaan asiasta ei minulla ole mitään faktaa, saati sitten omakohtaisia kokemuksia.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Juke66
Addikti
Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95

Viesti Kirjoittaja Juke66 »

Mietin kanssa tuota kolari vaihtoehtoa? Joko isompana, jolloin sielä voi olla jotain vääntymisiä jne, tai sitten pienempänä jolloin autoon on soviteltu uutta puskuria / lokasuojaa jne. Varmaan kannattaa viedä auto johonkin nosturille tai muuten tasaiselle paikalle ja mitata jostain selkeästä paikasta niin kuin Kaarakin totesi.

PS. Pelkkää arvailua, ei tietoa :)
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"

Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
NoNeed4Boost
Addikti
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Perus juttu, mutta oletetaan että alustasarjasi on madaltava, onhan sulla säädettävä Panhard tanko tai Watts link?
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
kuningaspultti
Hiljaisempi

Joo eihän auto ole mulla uudesta ollut, joten mahdollisista väkivaltaisista tapahtumista mulla ei ole tietoa. Mihinkään isompiin korin paikkauksiin en ole onneksi vielä törmännyt. Kaikki tosin viittaa siihen, että autolla on ajettu muutakin kuin kirkkomatkaa.
Korkeuden mittasin vain lokasuojan kaarista etäisyyden maahan, mutta kyllä se takaakin katsottuna kenollaan kulkee.
Alustaa on "paranneltu?"
-Säädettävät ala -ja ylätukivarsi
-Alatukivarsien siirtokorvakkeet
-Apurungon jäykisteet
-Säädettävä panhard tanko
Iskarit on Konit ja taakse laitoin Roushin noin tuuman madaltavat jouset.

Ameriikan malliin autosta oli poistettu edestä kallistuksenvakaaja. Sen sijaan siinä oli BMR:n jäähdyttäjän tukirauta. Varmaan riittävä, jos tiessä ei ole mutkia. Suomi kun on tuhansien mutkien maa, niin vakaaja oli eteen saatava. Oli muuten satsaukseen nähden parasta mitä autolle on ajettavuuden osalta tehty!
kuningaspultti
Hiljaisempi

Tuota asiaa oon hieman mielessäni miettinytkin. En oo vaan halunnu itelleni myöntää!
Ilman vähän tarkempia mittauksia asia ei taida selvitä. Miehekkäitä videoita oon autosta joskus nähnyt, eli varttia on vedetty. Niihin aikoihin kun joskus pääsis!!!
kuningaspultti
Hiljaisempi

Tuntuu olevan tuo apparin puoleinen korkeus suht yleinen ominaisuus Mustangeissa mallisarjasta riippumatta. Ainakin jos on Amerikan foorumeihin uskomista. Mun autossa on nuo subframe connectorit kuitenkin laitettu jo uutena ja s197 on ilman niitäkin suht jäykkä koriltaan. En siis jaksa uskoa (vaikka ehkä vähän haluaisinkin), että moottorissa olis niin paljon ruutia, että sillä kori korkkiruuville vääntyis.
Mittaillaan ny kuitenki, niin tulee tuohonki varmuus.
Vastaa Viestiin