After market putket ja laillisuus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Newbie
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Loka 2013, 21:16
Auto: Mustang GT 2006

After market putket ja laillisuus

Viesti Kirjoittaja Newbie »

Hei, miten on aftermarket pakoputkistot ja niiden äänet suomen kaduilla sallittu. Itse en halua kovaa repivää epätahtista rötinää..korkeintaan smoothia maximi matalaa
pehmeää V8 soundia (itsellä siis 2006 Mustang GT)...ja ilman että maavara vähenee..lisää hevosvoimaa ilman tietokoneen uudelleen ohjelmointia ja ilman että
putki sotkee täydellistä tehdas säätöä.........kannattaako tohon putki sirkukseen ryhtyä
ei ne äänet pelkkänä ole niin tärkeitä mutta jos nyt pompsahtaa 30 hepoo lisää ilman uudelleen ohjelmointia ..niin why not..tosin kaikki vaikuttaa kaikkeen
joten todennäköisesti jos toi asia muuttuu pitää muitakin tekijöitä muuttaa vai miten on ...onko ilman tunea olematon hp ero..?
niin ja vielä mikä putki setti tarjoais tollaiset ominaisuudet...matala pehmeä (ei kova ääni), lisää pollea, ei uudelleen ohjelmointia... 8) :mrgreen: :D
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: After market putket ja laillisuus

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pitäisikö tuon ikäisessä autossa pakoputkiston olla E-hyväksytty?
Tämä ajatus ihan vaan periaatteellisella tasolla. :wink:
-Jukka-
Newbie
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Loka 2013, 21:16
Auto: Mustang GT 2006

Re: After market putket ja laillisuus

Viesti Kirjoittaja Newbie »

Katsellaan ja kuunnellaan mitä klubilaisilla tulee ens kaudella vastaan, ties mitä ideoita putkahtaa mieleen....koitan taistella ahdin himoa vastaan
niin pitkään kun kykenen..... :bileet:
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: After market putket ja laillisuus

Viesti Kirjoittaja jls »

En tiedä Mustangista, mutta e46 M3 äänimaailma muuttui matalaksi ja sopivan möreäksi pelkällä äänenvaimentajalla. Ei mikään bilteman pönttö vaan esim Magnaflown merkkikohtainen. Istuu hyvin ja helppo vaihtaa eikä tule liian äänekäs.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Newbie
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Loka 2013, 21:16
Auto: Mustang GT 2006

Re: After market putket ja laillisuus

Viesti Kirjoittaja Newbie »

Niin ja sitten oli vielä se tunettamisen tarpeellisuus kysymys...mikään ei ole ärsyttävämpää jos eksyy pois ihanne säädöistä ja joutuu taistelemaan niiden uudelleen löytämisestä...onhan niilä putki ja tune laitekauppiailla tune ohjelmia joka lähtöön..mutta itse koitan
välttää siihen puoleen kajoamisesta...been there done that and it aint pretty if you get lost..
Newbie
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Loka 2013, 21:16
Auto: Mustang GT 2006

Re: After market putket ja laillisuus

Viesti Kirjoittaja Newbie »

Näinpä...mutta jos joskus huom ! Joskus !.... sille saralle mielii..niin silloin nämä Mustangi velhojen huolto/korjaamot tietävät varmaan kaikki kommervenkit.
Tässä tulee tämä pitkä "kuivaharjoittelu kausi "..eteen (talvi)..jolloin joutuu tyydyttämään ajotarpeitaan kaiken maailman muscle car sivustoja lukemalla ja suunnitelemalla seuraavan ajokauden varustelua...ties mitä härpäkettä tulee tilattua.... :backtotopic:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: After market putket ja laillisuus

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Newbie kirjoitti:Näinpä...mutta jos joskus huom ! Joskus !.... sille saralle mielii..niin silloin nämä Mustangi velhojen huolto/korjaamot tietävät varmaan kaikki kommervenkit.
Tässä tulee tämä pitkä "kuivaharjoittelu kausi "..eteen (talvi)..jolloin joutuu tyydyttämään ajotarpeitaan kaiken maailman muscle car sivustoja lukemalla ja suunnitelemalla seuraavan ajokauden varustelua...ties mitä härpäkettä tulee tilattua.... :backtotopic:
No niin, toihan alkaa kuulostamaan suunnitelmalta!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin