Ja sit talvikäyttöön, mihin tää auto on varmasti tehty, suosittelen kyllä joko uudehkoja kitkarenkaita tai kasvavasta ajomelusta huolimatta jopa suoraan nastarenkaita. Jos viikonloppuisin tähtäät jääradalle, näillä tehoilla suosittelisin siirtymään nykyaikaisiin ns. "kitkanastoihin". Niissä on saatu yhteen pakettiin kitka - ja nastarenkaiden parhaat ominaisuudet. Onhan se investointi, mutta ajaahan niillä sitten monta talvea.Antti66HT kirjoitti:No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks
Suomen tehokkain Ford katuisolohko
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Jos talvikäytössä kilometrejä kertyy runsaasti ja unohtuu rakentaa se rajoitin kaasuläppään, voi nastoja tosiaankin irrota niin monta että renkaat menevät menee epätasapainoon.Tällöin ajosta tulee epämiellyttävää kasvaneen tärinän ja vetkutuksen takia, ja kulutuskin kasvaa koska osa moottorin voimasta menee nyt juurikin sen tärinän ja vetkutuksen luomiseen. Ja samalla ohituskiihtyvyyskin luonnollisesti huononee.
Kuten joku edellä kirjoitti saattaisivat uudentyyppiset ns.kitkanastarenkaat olla paras kokonaisratkaisu. Talvi ajetaan ja talven jälkeen nypitään loput nastat pois.Tällöin saavutetaan monta etua:
1. Pyöriä ei tarvitse irrottaa autosta lainkaan renkaanvaihtoa varten.
2. Kiusallinen epätasapaino poistuu.
3. Ei tarvitse erikseen investoida kahteen rengassarjaan.
4. Kun nastat on poistettu paljastuu asfalttia kohti miellyttävä pehmeä kitkakumi joka pitää kuin tauti.Auto on näetsen kulkenut talvella nastojen varassa ja kumi on siellä nastojen suojaamana säilynyt hyvänä.
Kuten joku edellä kirjoitti saattaisivat uudentyyppiset ns.kitkanastarenkaat olla paras kokonaisratkaisu. Talvi ajetaan ja talven jälkeen nypitään loput nastat pois.Tällöin saavutetaan monta etua:
1. Pyöriä ei tarvitse irrottaa autosta lainkaan renkaanvaihtoa varten.
2. Kiusallinen epätasapaino poistuu.
3. Ei tarvitse erikseen investoida kahteen rengassarjaan.
4. Kun nastat on poistettu paljastuu asfalttia kohti miellyttävä pehmeä kitkakumi joka pitää kuin tauti.Auto on näetsen kulkenut talvella nastojen varassa ja kumi on siellä nastojen suojaamana säilynyt hyvänä.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Sport 65 kirjoitti:Ei mene noi 14 tuuman jarrut heittämällä 15 tuuman vanteisiin, varmaan joutuu sorvaamaan satuloita.Antti66HT kirjoitti:No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks
Höh höh.Tossa on nyt tullut pikku lokiikka-virhe. Kyllähän 14 on pienempi kuin 15 eli mahtuu. Olisi eri asia jos jarrut olisivat 15 ja vanteet 14, silloin joutuisi jostain kyllä ainakin vähän viilaamaan että Prempot mahtuisi.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Minä suosittelisin vanhoja Hakkaapeliittoja, ne on sen verran kovettuneet, ettei nastatkaan heti irtoa, varsinkin kun ovat kuluneet olemattomiksi. Heikompitehoisellakin saa sutimaan, ainakin pehmeällä lumella jos on lunta alla!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Välillä on kyllä käynyt mielessä kun Transit meinaa hyytyä niihin ylämäkiin Motoparkkiin mennessä. Muutoinhan kone olisi aika hyvä katumoottori. Tyhjäkäynti tasainen 1000 rpm:ssä ja vaununvetoon löytyisi riittävästi newtonmetrejä. Ainakin yli viidessä tonnissa.Fastback kirjoitti:Vedättekö te reikäpää dragsterillä vaunua?MrFairlane kirjoitti:Vaununvetoonko noita kaikkia hevosia tarvitaan?
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Mitenköhän jos laittaisi tuhannen tuuman deepshit vanteet ja 15 hv moottorin, sitten vois vetää urku auki mutkaan ja suoralle. Sittenhän voisi ottaa sytytystulpat vallan pois ja ajaa pelkällä starttimoottorilla, kyllä siitä se 15 hv irtoaa. Nascaria ajetaan 15" vanteella, mitä luulette onko olemassa tehokkaita jarruja jotka mahtuvat 15" teräsvanteen sisään? Sanoisin vielä, että tuollainen nascar tason levyjarru, joka mahtuu jarrusatuloineen päivineen 15" vanteen sisään pieksee tuollaisen perus 14" levyjarrun. Hinta on vaan jotain muuta kuin 3 tonnia. Ehkä tämä riittää jarruista, ne ovat vauhdin surma.
Motti tuotti 750 hv ja parhaimmillaan 903 Nm vääntöä vapaastihengittävänä ja se räjäyttää pallot tuleen 120 kmh nopeudesta jos on turbaani tehtävänsä tasalla tai manuaali. 750 hv essonbaarissa ei tuohon riitä, mutta 750 todellista kaakkia repii kuin maanjäristys. Se mikä tässä on vielä eriskummallista, on se, että kone on valmiina lokakuun alussa eikä kuten yleensä heinäkuun alupäivinä juuri natikoita edeltävinä iltoina... Mielenkiinnolla ootan miten Fairlane pöllyttää stripin pintaa, saattaa olla eturenkaat korkealla.
Motti tuotti 750 hv ja parhaimmillaan 903 Nm vääntöä vapaastihengittävänä ja se räjäyttää pallot tuleen 120 kmh nopeudesta jos on turbaani tehtävänsä tasalla tai manuaali. 750 hv essonbaarissa ei tuohon riitä, mutta 750 todellista kaakkia repii kuin maanjäristys. Se mikä tässä on vielä eriskummallista, on se, että kone on valmiina lokakuun alussa eikä kuten yleensä heinäkuun alupäivinä juuri natikoita edeltävinä iltoina... Mielenkiinnolla ootan miten Fairlane pöllyttää stripin pintaa, saattaa olla eturenkaat korkealla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Sport 65
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 21:44
- Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9" - Paikkakunta: Orimattila
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Motti on sen takia jo nipussa, koska sen piti todellakin olla valmiina heinäkuun alussa tänä vuonna. Nythän ton projektin voikin unohtaa, koska vielä ei ole kiire minnekkään. Kattelee sitten taas juhannuksen jälkeen, muuten menee perinteiset natikkavalmistelufiilikset sivu suun.
Jarruista vielä sen verran, että pysyttelen noissa 11 tuumasissa yksimäntäisin satuloin varustetuissa versioissa, ne ainakin mahtuu 15 tuuman vanteisiin.
Niin ja välittäminen on tärkeintä, kuten Antti tuolla aiemmin jo mainitsi.
Jarruista vielä sen verran, että pysyttelen noissa 11 tuumasissa yksimäntäisin satuloin varustetuissa versioissa, ne ainakin mahtuu 15 tuuman vanteisiin.
Niin ja välittäminen on tärkeintä, kuten Antti tuolla aiemmin jo mainitsi.
Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Joo menee tunnelma pilalle jos ei jätä kaikkea natikoita edeltävälle viikolle.Sport 65 kirjoitti:Kattelee sitten taas juhannuksen jälkeen, muuten menee perinteiset natikkavalmistelufiilikset sivu suun.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
jos jätät nii älä ainakaan mulle soita että nyt olis vähän kiire jo..Fastback kirjoitti:Joo menee tunnelma pilalle jos ei jätä kaikkea natikoita edeltävälle viikolle.Sport 65 kirjoitti:Kattelee sitten taas juhannuksen jälkeen, muuten menee perinteiset natikkavalmistelufiilikset sivu suun.

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Samaa mieltä Villen kans. Vaikka ois 15 tuuman levyt ja 14" vanne, ei ole loppujen lopuksi kuin kyse sovittamisesta. Nestemäistä typpeä jarruille ja riittävästi lämpöä vanteelle, niin isotkin jarrut saadaan sopimaan normivanteiden sisään. Ja saavutettu etu on ettei tarvita erikseen mitään lainlokkeja.Futurage kirjoitti: Höh höh.Tossa on nyt tullut pikku lokiikka-virhe. Kyllähän 14 on pienempi kuin 15 eli mahtuu. Olisi eri asia jos jarrut olisivat 15 ja vanteet 14, silloin joutuisi jostain kyllä ainakin vähän viilaamaan että Prempot mahtuisi.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Koska tulee kuminpolttovideota? 

'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Eikö se tuolla uhkaillut että juhannuksen aikaan alkaa leipomaan mottia konttuuriinMrFairlane kirjoitti:Koska tulee kuminpolttovideota?

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
hieno on varmaan hinnaltaankinkaara91 kirjoitti:Tuossa ohjeet muillekin isolohkomiehille. Miten rakennan tehokkaan pienen isolohkon. Hienoja yksityiskohtia ja osavalintoja. Kuten esim. nokka-akseli. Aika ohut perusympyrä ja nokkamuoto yläpäätä painottava. Nostoa ainakin riittää.

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Jos tarkoitus on tehdä huippu hp moottori niin siinä tuo 461 cid onnistui, vääntöä tappavan tylsästi 600 lbft. Isoksi venytetty pikkulohko puolustaa paikkaansa jossain 289 cid autoissa. Muussa tapauksessa tuon koneella hinnalla saisi jo ihan moottorinkin esim. alla olevasta linkistä. Lisätään kuutiotuumia 144 kappaletta ja jengat samaan 7500 rpm mitä tuo 461cid niin mennään 1115 hv ja vääntöäkin kokolailla enempi.
Nyt mun puolesta kaara voi lukea topicin otsikon, se on tehokkain katuisolohko, eli mun puolesta nämä pikkulohkot voi työntää vaikka.... omaan topiciinsa kuten 18" vannesekoilun 14" levyjarruineen.
Nyt mun puolesta kaara voi lukea topicin otsikon, se on tehokkain katuisolohko, eli mun puolesta nämä pikkulohkot voi työntää vaikka.... omaan topiciinsa kuten 18" vannesekoilun 14" levyjarruineen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Kyllä Kaara, pikkulohkon määrittää lohkon fyysiset mitat ei iskutilavuus. Tekstistäsi saa käsityksen, että sinulla on termit sekaisin. Tuo sun youtube linkin 461 cid on pikkulohko ja se pysyy pikkulohkona niin kauan kun se on tehty fyysisesti pikkulohkoon. 470 windsor ei ole isolohko, 352 cid FE on isolohko. Niin, noista tehoista ei huudella, isot kalat uivat syvissä vesissä, jos olet Uho Juhon kyydissä istunut niin sekin on pikkulohko, vaikka on tehoa ja möyhyä en tosin tiedä kenen autoon viittaat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3