67 rumpujarrujen säätö
67 rumpujarrujen säätö
Kumpaan suuntaan säätöratasta pyöritetään, jotta kengät saa lähemmäksi rumpua.
Alaspäin vai ylöspäin?
Kokeilemallahan tuo selviäisi, mutta ei jaksa näpertää turhaan auton alla.
Alaspäin vai ylöspäin?
Kokeilemallahan tuo selviäisi, mutta ei jaksa näpertää turhaan auton alla.
- harrastelija
- Aktiivi
- Auto: 1966 6:cyl
Re: 67 rumpujarrujen säätö
66:sessa sanoisin että jos sieltä huoltoluukusta lähdet vääntämään niin jos väännät ratasta ylöspäin niin jarrut kiristyy.
Pitäisi tehdä saman kun peruuttaa takaperin hiekkatiellä ja jarruttelee. Uskoisin että toimii suht samalla tavalla 67:ssa.
Pitäisi tehdä saman kun peruuttaa takaperin hiekkatiellä ja jarruttelee. Uskoisin että toimii suht samalla tavalla 67:ssa.
jaaha, että näin....
"peruuttaa takaperin hiekkatiellä ja jarruttelee."
Niinkö?!
Sen takia ajattelin kokeilla säätää, kun mielestäni hieman vetää vasemmalle kun reippaammin jarruttaa.
Talven aikana ajattelin jarrut käydä läpi, ja asentaa tehostimen, mutta nyt katsastukseen ajattelin tuon puoltamisen yrittää poistaa ihan säätämällä.
Niinkö?!
Sen takia ajattelin kokeilla säätää, kun mielestäni hieman vetää vasemmalle kun reippaammin jarruttaa.
Talven aikana ajattelin jarrut käydä läpi, ja asentaa tehostimen, mutta nyt katsastukseen ajattelin tuon puoltamisen yrittää poistaa ihan säätämällä.
- harrastelija
- Aktiivi
- Auto: 1966 6:cyl
Itsellänihän ei tällä hetkellä meinaa vasen ottaa lainkaan (toinen topikki vieressä)
Tolleen jarruttamalla mä olen ennen katsastusta noi saanut suunnilleen kohdilleen. En mene takaamaan lopputulosta ja vastaamaan siitä että jarrut tasaantuu. Nopeastihan niitä tuolta säätöluukustakin säätää.

Tolleen jarruttamalla mä olen ennen katsastusta noi saanut suunnilleen kohdilleen. En mene takaamaan lopputulosta ja vastaamaan siitä että jarrut tasaantuu. Nopeastihan niitä tuolta säätöluukustakin säätää.
jaaha, että näin....
- Late
- Aina äänessä
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Kunnossa ollessaan automaattisäätö toimii aina normaalisti jarrutellessa ja kiristää säätöa kulumisen mukaan. Mutta tuo pakittaminen ja jarruttelu pitäisi tehostaa toimintaa esim juuri kenkien vaihdon jälkeen perussäädön aikaansaamiseksi. Mutta nämä on vanhoja laitteita ja varsinkin jos jarruissa on vanhoja osia ei automaattisäädön toiminta mikään varmuus ole. Itse olen perussäädön yleensä tehnyt manuaalisesti, eli kiristellyt säätöpyörästä niin että alkaa laahaamaan ja siitä sitten hampaan-kahden verran taaksepäin että juuri lakkaa laahaamasta Toki ne säädöt on helppo laittaa kuntoon, mekanismi on varsin yksinkertainen ja osat helposti saatavilla.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Juke66
- Addikti
- Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95 - Paikkakunta: Iittala
Kyllä tuo automaattisäätö toimii eteenpäin ajettaessakin. Tosin edellyttää, että kaikki osat on tallella, eikä mitään ole ryytynyt. Omasta autosta puuttui rummuista ne "vaijerit" ja näin ei automaatti säätö aluksi toiminut. Mutta eipä tuo säätö manuaalisestikaan mitään rakettitiedettä ole. Menee noin kuin Late tuossa kertoi.
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21