Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
ko. moottorinohjauksessa tuntuupi olevan ajonesto. No, minä sen arvelin ohittaa megasquirtilla. Versio on joku 3.57. Ruutan olen yhdistänyt alkuperäiseen johtosarjaan diyautotunesta ostamallani johdolla. Tässä yks ja toinen kuva.
Tuo yhdistää suoraan moottorinohjauseen alkuperäisen johtosarjan kautta tuon boxin.
Mutta sitten asiaan:
Ainakin myynti-ilmoitus, tuon johdon, kertoi, että se ei käy automaattilaatikolla olevaan mustangiin laisinkaan. Tuossa on jatkona mitä ilmeisimmin AODE-laatikko. Onko kukaan tehnyt pelkästään tuolla kombinaatiolla, eli mega moottorinohjauksessa ja tuo automaattilaatikko ilman mitään sen kummempaa sähköjä, toimivaa pakettia? Vai kuinka tuossa tulisi nyt edetä? Kaikki mahdollinen neuvo, sekä positiivinen & negatiivinen olisi tervetullutta!! Myös pakosarjojen suhteen ottaisin vinkkiä vastaan. Kardaanin oon saanut ympättyä jonkun GM:n ristikolla AODE:n yoke+ford-o-maticin jatkona ollut kardaani.
Aloittelin eilen tuolla topicissa tuollasilla alkusanoilla. Mut arvelinpas tehä ihan oman aiheen tähän, kun ei taida kaikki tuo meikäläisen puheleminen, miksi auto ei käynnisty, liittyä lopujen lopuks aiheeseen kuitenkaan. Menisi vaan hyvä topicci piloille.
Alkuperäistä Fairlanen johtosarjaa ajattelin käyttää ja laturia myös. Kipinää tulee koko ajan, mut suuttimien avautumista en oo saanu selville. Yleismittarin mukaan virran määrä suuttimen + -johdossa vaihtelee, eli sen pitäisi toimia?
mikkis83 kirjoitti:Ainakin myynti-ilmoitus, tuon johdon, kertoi, että se ei käy automaattilaatikolla olevaan mustangiin laisinkaan. Tuossa on jatkona mitä ilmeisimmin AODE-laatikko. Onko kukaan tehnyt pelkästään tuolla kombinaatiolla, eli mega moottorinohjauksessa ja tuo automaattilaatikko ilman mitään sen kummempaa sähköjä, toimivaa pakettia? Vai kuinka tuossa tulisi nyt edetä? Kaikki mahdollinen neuvo, sekä positiivinen & negatiivinen olisi tervetullutta!! Myös pakosarjojen suhteen ottaisin vinkkiä vastaan. Kardaanin oon saanut ympättyä jonkun GM:n ristikolla AODE:n yoke+ford-o-maticin jatkona ollut kardaani.
AODE vaatii sähköisen ohjauksen, ei toimi ilman. Esim. US Shift -boksi, johtosarja ja TPS-anturi.
mikkis83 kirjoitti:Yleismittarin mukaan virran määrä suuttimen + -johdossa vaihtelee, eli sen pitäisi toimia?
Tarkoitat varmaankin että jännite vaihtelee? No kuitenkin, onko suuttimien impedanssi ja Megasquirtin ohjaus yhteensopivat? Eli suuttimien ohmiluku pitää täsmätä ohjauksen tyypin kanssa (korkeaohminen/matalaohminen).
mikkis83 kirjoitti:Ainakin myynti-ilmoitus, tuon johdon, kertoi, että se ei käy automaattilaatikolla olevaan mustangiin laisinkaan. Tuossa on jatkona mitä ilmeisimmin AODE-laatikko. Onko kukaan tehnyt pelkästään tuolla kombinaatiolla, eli mega moottorinohjauksessa ja tuo automaattilaatikko ilman mitään sen kummempaa sähköjä, toimivaa pakettia? Vai kuinka tuossa tulisi nyt edetä? Kaikki mahdollinen neuvo, sekä positiivinen & negatiivinen olisi tervetullutta!! Myös pakosarjojen suhteen ottaisin vinkkiä vastaan. Kardaanin oon saanut ympättyä jonkun GM:n ristikolla AODE:n yoke+ford-o-maticin jatkona ollut kardaani.
AODE vaatii sähköisen ohjauksen, ei toimi ilman. Esim. US Shift -boksi, johtosarja ja TPS-anturi.
mikkis83 kirjoitti:Yleismittarin mukaan virran määrä suuttimen + -johdossa vaihtelee, eli sen pitäisi toimia?
Tarkoitat varmaankin että jännite vaihtelee? No kuitenkin, onko suuttimien impedanssi ja Megasquirtin ohjaus yhteensopivat? Eli suuttimien ohmiluku pitää täsmätä ohjauksen tyypin kanssa (korkeaohminen/matalaohminen).
Siis joo, tuo oli vielä sillä vanhalla, mustangin omalla, boxilla. Ei mulla oo ollu vielä ku kerran tuo mega edes kiinni koko järjestelmässä. Tuli vain koetettua, et mitä tapahtuu, kun sen kytkee. Mitään ohjelmaa siinä ei vielä edes nääs ole, jotta voisi jotain kipinää edes iskeä...
E: kuinkahan muuten tuolla alkuperäisellä eculla tuon voisi saada edes toimimaan oikeaoppisesti, kun oon poistanut sen alkuperäisen nopeusmittarin anturin tuosta laatikosta ja korvannut sen vaijerilla...
mikkis83 kirjoitti:Siis joo, tuo oli vielä sillä vanhalla, mustangin omalla, boxilla. Ei mulla oo ollu vielä ku kerran tuo mega edes kiinni koko järjestelmässä. Tuli vain koetettua, et mitä tapahtuu, kun sen kytkee. Mitään ohjelmaa siinä ei vielä edes nääs ole, jotta voisi jotain kipinää edes iskeä...
E: kuinkahan muuten tuolla alkuperäisellä eculla tuon voisi saada edes toimimaan oikeaoppisesti, kun oon poistanut sen alkuperäisen nopeusmittarin anturin tuosta laatikosta ja korvannut sen vaijerilla...
Nopeusanturi on olemassa myös sellaisena mallina, jossa on paikka vaijerillekin. Motorcraft DY587 tai Standard SC46T tai Dorman 917614
mikkis83 kirjoitti:Siis joo, tuo oli vielä sillä vanhalla, mustangin omalla, boxilla. Ei mulla oo ollu vielä ku kerran tuo mega edes kiinni koko järjestelmässä. Tuli vain koetettua, et mitä tapahtuu, kun sen kytkee. Mitään ohjelmaa siinä ei vielä edes nääs ole, jotta voisi jotain kipinää edes iskeä...
E: kuinkahan muuten tuolla alkuperäisellä eculla tuon voisi saada edes toimimaan oikeaoppisesti, kun oon poistanut sen alkuperäisen nopeusmittarin anturin tuosta laatikosta ja korvannut sen vaijerilla...
Nopeusanturi on olemassa myös sellaisena mallina, jossa on paikka vaijerillekin. Motorcraft DY587 tai Standard SC46T tai Dorman 917614
Fairlanessa ainakin tulee tuon kanssa tilanpuute vastaan, ilman pohjan modausta jollain lyömä-aseella...
Miksi et käyttänyt koko johtosarjaa ja HO:n antureita, ja lyönyt johdot ja liittimet kiinni ja auto tulille, sen jälkeen kokeilee poistaa mitkä ovat tarpeettomia. Tuo tuntuu nyt vähän arpapeliltä että kokeillaan nyt noin ja katotaan mitä tapahtuu!
En tiedä onko tästä nyt yhtään mitään apua, mutta aikanaan piti asennella 2.9i V6:sta (jossa myös EEC-IV) Capriin ja kytkennät Caprin omaan johtosarjaan oli tosi simppelit:
Nelikulmainen 3 x 3 = 9 napainen liitin:
Vihr = Puola miinu (-) / RPM mittari
Vihr/Must = Virtalukko, start
Musta = Virtalukko, virta
Pun/Must = Bensapumppu
Vihr/Rusk = Öljynpainevalo
Valk/Rusk = Vedenlämpötila
Valk/Rusk (pin30) = "Shifteri"
Kelt/Rusk (pin3) = VSS, taikka manuaalina maihin
Kelt/Rusk (pin34) = Ajotietokoneen fuel-flow
Nämä ei varmasti(?) ole 1:1 tuon 5.0HO:n kytkentöjen kanssa, mutta kuvastaa vain sitä, kuinka simppeli tuo EEC-IV on loppupeleissä kytkeä omalla johtosarjallaan classikkoonkin.
Siis miullaha on täydellinen johtosarja. Poislukien virtalukon ympäristössä olevat kytkimet yms ja sulakerasia. Nuo liittimet, mistä kuvat, eivät oo vaan löytäneet itselleen paikkaa.
Onkos sulla kytkentäkaavio siitä vuosimallin autosta josta se ruiskusetti on? Siitähän varmaan sitten näkee mikä johto menee mihinkin ja mitkä värit. Tai sitten joku tulee käymään semmosella autolla jossa sellanen ruisku on, ja ei muuta kuin pellin alle tutkimaan!