V12 Cammer?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
cougar67
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:38

V12 Cammer?

Viesti Kirjoittaja cougar67 »

Onko tuollanenkin ollu olemassa? Olisiko jollakin jotain tietoa kyseisestä koneesta?
http://cadunkle.kicks-ass.net/pics/Car% ... 12SOHC.bmp
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

No on kyllä miehekkään näköinen pata :P
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuossahan on venakopassa korveten ruutuliput, olisko GM tuote. Eikös linkolnissa ole ollu joskus ajanlaskun alussa V12 pata, muistelen jostakin sattuneen lehdykän jossa olis ollu jotain kirjoitusta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
cougar67
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:38

Viesti Kirjoittaja cougar67 »

Kyllä tuo on Fordin käyttämä logo. Ja muutenkin tyylistä näkee että se on sukua V8 Cammerille, niin ja tuo logo on myös V8 versiossa.

V8 Cammer
http://www.me.mtu.edu/~prater/cammer.html

Fordmusclesta löytyi tollanen keskustelu koneesta.
http://www.fordmuscle.com/phpBB/viewtop ... 78&forum=2
surmanajaja
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 08:17
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja surmanajaja »

siis nuo ruutuliputhan on orgis kammerikopissakin, ja aika monen 60-luvun alun fordin kyljessä, esim galaxie 427 ja falcon 427 fx vehkeissähän noita näki. muistelen että vanhoissa t-birdeissäkin oli vastaavia logoja?

kone on kyllä kuvan perusteella feikki, photoshop aprillipila. siltä ainakin näyttää vahvasti, ja eipä nyt muistikuvia ole tuollaisesta protosta vaikka artikkeleita erilaisista ford koneista on tullut nähtyä vuosikymmenten aikana. tuplanokka virityksiä ja muita mielenkiintoisia kokeiluja kylläkin.

peruscammerissa muuten on koneen ulkonäköön suhteutettuna vaisut soundit, oli paha pettymys kun ensimmäisen kerran kuuli sen käynnissä.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Joo.. Toi kuva on entuudesta tuttu Kopan päällä on alkuperäinen
HI-PERF FE tunnus 406-427
muuten kuva on manipuloitu.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tapsa kirjoitti:muuten kuva on manipuloitu.
Aamen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
cougar67
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:38

Viesti Kirjoittaja cougar67 »

Cammerin soundit. Ei ne ne nyt huonot ainakaan ole.
http://www.musclecarcalendar.com/fp62galaxie2.htm
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

cougar67 kirjoitti:Cammerin soundit. Ei ne ne nyt huonot ainakaan ole.
http://www.musclecarcalendar.com/fp62galaxie2.htm
Vakuuttava joutokäynti, Cammerihan karjuu parhaimmillaan yli 6000rpm, joten sillon on soundi on varmaan huumaavaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
surmanajaja
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 08:17
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja surmanajaja »

Fastback kirjoitti:
cougar67 kirjoitti:Cammerin soundit. Ei ne ne nyt huonot ainakaan ole.
http://www.musclecarcalendar.com/fp62galaxie2.htm
Vakuuttava joutokäynti, Cammerihan karjuu parhaimmillaan yli 6000rpm, joten sillon on soundi on varmaan huumaavaa.
tarkoitat varmaan 9000rpm:) ainakin sen verran kiersi tuo eka luonnossa näkemäni vapaasti hengittävä cammeri. soundi vaan oli liian "siisti", kuin ompelukone, kun vertasi esim. peltisarja viilattuun 289 koneeseen..menoa kyllä löytyi.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

surmanajaja kirjoitti:tarkoitat varmaan 9000rpm:) ainakin sen verran kiersi tuo eka luonnossa näkemäni vapaasti hengittävä cammeri. soundi vaan oli liian "siisti", kuin ompelukone, kun vertasi esim. peltisarja viilattuun 289 koneeseen..menoa kyllä löytyi.
Cammer kyllä kiertää, mutta missä olet nähnyt Cammerin ottavan yli 9000 rpm? Näitkö kiekkamittarista vai mistä? Hurjaa jenkutusta!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Tiettävästi AINOA rapakon Tällä puolella mustang 67-ht korisella 427
cammerilla kilpaillut on ruotsissa asuva Reino Rauhala
olen nähnyt herran edesottamuksia kilpailuissa , nähnyt kuis keulii ja karjuu, harva kärry nostaa
kakkosvaihteellakin (manual) vielä samaan tahtiin eli potentiaalia kyllä löytyy
Harmi vaan kun herra vetäytyi kisailu touhuista , sitä olis nähnyt enemmänkin!
SOHC 427 kyllä rokkaa kun käsketään.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tapsa kirjoitti:Tiettävästi AINOA rapakon Tällä puolella mustang 67-ht korisella 427
cammerilla kilpaillut on ruotsissa asuva Reino Rauhala
olen nähnyt herran edesottamuksia kilpailuissa , nähnyt kuis keulii ja karjuu, harva kärry nostaa
kakkosvaihteellakin (manual) vielä samaan tahtiin eli potentiaalia kyllä löytyy
Harmi vaan kun herra vetäytyi kisailu touhuista , sitä olis nähnyt enemmänkin!
SOHC 427 kyllä rokkaa kun käsketään.
Reinon Mustangin minäkin muistan, auto ja kone edelleen samalla jepellä - tosin ruotsissa. Eräällä ranskalaisella harrastajalla on H&M crate SOHC jemmassa, tosin ei autossa. '97 Norjassa eräässä swapissa oli myynnissä vastaava tehdaslainen crate SOHC - 12.000 USD. Eräs jeppe osti 429 cj '80 luvun lopulla ruotsista, kun siellä asusteli. Kertoi samassa pajassa lepäilleen pukissa moisen Cammerin. Tähän loppuvat minun havainnot ko. koneesta. Tiedä sitä oliko ruotsin ja norjan Cammeri sama yksilö, mutta ei se maailma niin iso ole.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
surmanajaja
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 08:17
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja surmanajaja »

Fastback kirjoitti:
surmanajaja kirjoitti:tarkoitat varmaan 9000rpm:) ainakin sen verran kiersi tuo eka luonnossa näkemäni vapaasti hengittävä cammeri. soundi vaan oli liian "siisti", kuin ompelukone, kun vertasi esim. peltisarja viilattuun 289 koneeseen..menoa kyllä löytyi.
Cammer kyllä kiertää, mutta missä olet nähnyt Cammerin ottavan yli 9000 rpm? Näitkö kiekkamittarista vai mistä? Hurjaa jenkutusta!
joo ei tarvinnut mennä kotiovelta kuin 25km:D ihan parhaassa iskussa auto ei ehkä silloin ollut, mutta puhtaasti kiersi.

kyllä noita cammer-koneita ainakin vielä 90-luvulla oli ruotsissa kolme kappaletta tiedossa, yksi tosin osina ja taitaa olla samalla hepulla vieläkin osissa. yksi hieno peli oli 68 shelby cammerilla, näyttelyvoittaja 80-luvulla, autolla tosin ajettiin vain yksi reissu jonka jälkeen purettiin.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin