Nopeusmittarin ratas
Nopeusmittarin ratas
Moi, Onko kellään näppituntumaa mikä olisi oikea nopeusmittarin driven gear T5 vaihteistoon 3:73 perävälityksen kanssa? 21 hampainen ratas tuntuu antavan palttiarallaa 30 kmh liian suuren nopeuden mittariin. Jotenkin olen antanut itselleni ymmärtää, että tuon korjaamiseen tarvittaisiin ratas, jossa on hampaita enemmän kuin tuo 21 ???
- Late
- Aina äänessä
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Nopeusmittarin ratas
Moro,
Ford Racingin katalogista löytyy taulukko, mistä löytyy nuo sopivat rattaat erilaisille perävälityksille. Saattaisi olla luettavissa Ford Racingin sivuiltakin. Mulla on kyllä luettelo yöpöydällä, yritän muistaa katsoa illalla. Ja Janilta Automaaltahan noita sitten ainakin saa.
Ford Racingin katalogista löytyy taulukko, mistä löytyy nuo sopivat rattaat erilaisille perävälityksille. Saattaisi olla luettavissa Ford Racingin sivuiltakin. Mulla on kyllä luettelo yöpöydällä, yritän muistaa katsoa illalla. Ja Janilta Automaaltahan noita sitten ainakin saa.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- hannu
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
MarkoM kirjoitti:Moi, Onko kellään näppituntumaa mikä olisi oikea nopeusmittarin driven gear T5 vaihteistoon 3:73 perävälityksen kanssa? 21 hampainen ratas tuntuu antavan palttiarallaa 30 kmh liian suuren nopeuden mittariin. Jotenkin olen antanut itselleni ymmärtää, että tuon korjaamiseen tarvittaisiin ratas, jossa on hampaita enemmän kuin tuo 21 ???
Näitä vois olla vaikka Harrillakin, 23 hampainen, väriltään valkoinen.
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... tkey=74-01
- Late
- Aina äänessä
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Fordin tarjonnassa näköjään tuo 21-hampainen ratas on suurin, ainakin Racingin katalogin mukaan, 23 hammasta tarvitaan. Tarvikkeena sitten varmaan hankittava, kysäiseppä Ikaalisten suunnalta.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Thanks! - pitääpä tuollainen 23 hampainen hankkia ja jossain vaiheessa kokeilla kun taas auton alle jaksaa itsensä punnertaa ....hannu kirjoitti:Näitä vois olla vaikka Harrillakin, 23 hampainen, väriltään valkoinen.
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... tkey=74-01