Vortech Fmu

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1760
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Vortech Fmu

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Säätösarjaa tuntuu olevan mahoton löytää Suomikaupoista, saa ilmottaa jos jollain ylimääräsenä .
:krooh:
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1357
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Yamaha Super Tenere XT1200
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Vortech Fmu

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Tarkoitatko kalikkaa joka nostaa bensanpainetta ahdon mukaan. Ei sellaisia saa muutenkaan käyttää. ECM laskee polttoaineen syöttömäärän tiedossa olevan paineen mukaan ja pieleen menee jos se ei vastaa sitä mitä tietokone laskee .
Mulla on tallissa Kenne Bellin oma kyhäelmä asiasta, uusi ja käyttämätön, syystä.
Mustang Cobra -94 IRS "Whiteout"
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1760
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Vortech Fmu

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Joo just semmonen kikkare tähän on joku värkkäillyt. Jenkkivoorumeilta luin, jotkut käyttää, ja toiset sitämieltä ettei tarvi, kun on tarpeeksi tuottava pumppu,ja riittävät suuttimet. Mulla on 550cc viinankestävät kuulemma, eli bensalle vissiin turhankin isot tässä tapauksessa . Tuossa yks megojen ja turbojen kans värkkäilly kaveri kans meinas että lineaarisesti toimiva säädin pelaa parhaiten. Oikiastaan hyvä jos tuon saiskin heittää hevon virittäjien kuuseen.
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1760
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Vortech Fmu

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Pappacosworth kirjoitti: 05 Heinä 2021, 17:56 Tarkoitatko kalikkaa joka nostaa bensanpainetta ahdon mukaan. Ei sellaisia saa muutenkaan käyttää. ECM laskee polttoaineen syöttömäärän tiedossa olevan paineen mukaan ja pieleen menee jos se ei vastaa sitä mitä tietokone laskee .
Mulla on tallissa Kenne Bellin oma kyhäelmä asiasta, uusi ja käyttämätön, syystä.

Ei taida koskea tätä megan ohjausta.
:krooh:
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1357
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Yamaha Super Tenere XT1200
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Vortech Fmu

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Ainahan tietokone laskee kuormituksen mukaan polttoaineen, mega mittaa kuormituksen map-anturilla. Jos polttoaineen paine muuttuu niin samalla suutinajalla tulee erisuuruisia polttoainemääriä.
Mustang Cobra -94 IRS "Whiteout"
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1760
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Vortech Fmu

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kuuntelin tuossa taas yhtä kaveria, joka on tuusaillut paljon megojen ja turbojen kanssa, sitten kaveri puhuu vielä niin nopeasti, että kyllä iso osa menee tuulen mukana . Samoin kun lugee magaharrastajien juttuja, on se suurinosa niin hepreaa että ... :shock:
Tässä mun kikkareessa on kyllä nyt hienosti normiajossa toimivat säädöt, ja kone käy kuin kello. Ennakot on turvallisella alueella. Ainoa ongelma on bensapula ylhäällä, mun täytyy tutkia seuraavaks pumppupuoli, ja jossainvaiheessa joutuu kuitenkin käydä vielä uudelleen säädätettävänä. Tänään kävin pakokaasutestissä, oli hiukan sanomista.. Syyksi paljastui katti ilman sisuskaluja.. Aem:in laajakaista on mittarille käytössä, pitäis vaan jossainvaiheessa yhistää se myös tuohon megaan.
:krooh:
Vastaa Viestiin