Moottorin ohjausyksikön optimointi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...

Valvojat: Arto65FB, Firebolt, starsky

Pecca
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Syys 2020, 09:45
Auto: Ford Mustang 4,6 GT, 2008 Manuaali. Punainen
Paikkakunta: Lahti

Moottorin ohjausyksikön optimointi

Viesti Kirjoittaja Pecca » 23 Marras 2020, 20:25

Näillä sivuilla ei löydy optimoinnista keskustelua ja kokemuksia. 500 eurolla optimointifirmat lupaavat 4,6 GT moottoriin + 20 hp lisää ja vääntöä ja taloudellisuutta. Onko jollakulla kokemusta ko optimoinnista?

musfire
Addikti
Viestit: 156
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:35
Auto: Mustang 95 GT cabriolet AODE deep forest green saddle
Paikkakunta: Vantaa

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Viesti Kirjoittaja musfire » 23 Marras 2020, 21:51

Nimimerkki Pappacosworth voi mahdollisesti auttaa.
viewtopic.php?f=9&t=20206
302 GT Convertible -95 Deep Forest Green

Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1323
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Cobra -94
Fiesta ST150
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » 23 Marras 2020, 21:56

20 heppaan haluaisin jo rahat takaisin takuun jos dyno ei anna toivottua lukemaa :lol: . Vakioon voi tulla jokunen heppa, bolt-oneilla viritettyyn jo sitten enemmän. 1996 Cobraan tais tulla 6 heppaa, mutta ajettavuus parani mukavasti. Kyllä S197 muuttuu säädön jälkeen, on yleensä laihalla tehtaalta. Mutta säätäisin vasta kun on jotain muutakin tehty, niin tulee hyötyä enemmän.
Mustang Cobra -94 IRS "Whiteout"
#ECU tuning Ford 1989-2019#
https://texelectric.webnode.fi/

Pecca
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Syys 2020, 09:45
Auto: Ford Mustang 4,6 GT, 2008 Manuaali. Punainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Viesti Kirjoittaja Pecca » 24 Marras 2020, 10:39

Morjens. Nyky autoon on asennettu cold air suodatin systeemi, peltipakosarja ja juuri asennuksessa Motonetista hankitut läpivirtausvaimentimet nykyisten akselintakaisien vakiovaimentimien tilalle. Putkisto tuplaputkilla ja vaimennuksena ainoastaan katalysaattori ja takavaimennin. Ostettaessa mainostettu, että irtoaa 320 hp ??

Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1323
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Cobra -94
Fiesta ST150
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » 24 Marras 2020, 17:00

Peltipakosarjat vaatii että moottori säädetään, ja suurin osa valmissoftista ei ota niitä huomioon. Räätälöidyllä softalla varmaan tulee huomattava parannus tehoon ja ajettavuuteen.
Mustang Cobra -94 IRS "Whiteout"
#ECU tuning Ford 1989-2019#
https://texelectric.webnode.fi/

Pecca
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Syys 2020, 09:45
Auto: Ford Mustang 4,6 GT, 2008 Manuaali. Punainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Viesti Kirjoittaja Pecca » 24 Marras 2020, 19:11

Jo näin olen ajatellutkin. Samoin tuo vapaavirtaussuodatin itsessään vaatii ohjelman viritystä.

Vastaa Viestiin