Holley Sniper ruiskusetti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...

Valvojat: Arto65FB, Firebolt, starsky

Avatar
pete66
Addikti
Viestit: 402
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 17:20
Auto: Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja pete66 » 11 Huhti 2019, 08:51

Mä päätin laittaa tuohon mun -66 HT:n 302 perustuvaan moottorin päälle tuollaisen Holleyn Sniper kaasarin tilalle tulevan ruiskusetin.
Toissapäivänä sain sen käyntikuntoon joten ajokokemusta ei vielä ole mutta asennuksesta ja siinä käytetyistä osista voin vähän kertoa jos joku tällaista on miettinyt.
Ajokokemuksiakin kyllä päivitän lähiaikoina.

Kokoonpanossa on tuo tietenkin tuo Sniperin perusyksikkö jossa pieni näyttö, johtosarjat, happitunnistin pakoputkeen ja lämpötila-anturi imusarjaan.
Erikseen oli ostettava Holleyn tankin sisään asennettava polttoainepumppu joka tulee bensamittarin anturin tilalle (setissä myös anturi) ja Holleyn Hyperspark jakaja ja Hyper Spark sytytysyksikkö joista viimeksi mainitut ei ole pakollisia
Asennus oli helpohko tein bensalinjat kuparista ja eteen ja taakse liittymäkohdat kumiletkulla ja AN-liittimillä. Tämä oli työläin osa koko hommassa.
Happitunnistimelle hitsasin paikan alle 10 tuuman päähän kollectorista.
Lämpötila-anturin laitoin originaalin paikalle originaali mittarin anturin laitoin termarin koppaan jonka tilasin rokkiautosta.
Johdotukset meni hyvin ohjeiden ja youtube videoiden mukaan joita on hyvin saatavilla Holleyn ja muiden rakentelijoiden toimesta.
Sähköflektillekin sai ohjauksen suoraan sniperin johtosarjasta ja sai heittää vanhat anturit alavesiletkun välistä pois.
Asetukset jotka tehdään pieneltä näytöltä ja joka on setissä mukana (tai läppärilläkin voi tehdä) on hyvin kuvattu netissä ja asennusohjeissa. Sinne asetellaan vaan moottorinkoko, sylinterimäärä, nokan luokka ja muutamia muita tietoja.
Ohjelmiston päivityksenkin tein ennen käyttöönottoa ja sekin meni kuin Strömsössä:)
Käyntiinlaitto sujui ongelmitta ja sytkän ennakot oli kohdillallaan kätevän läpinäkyvän jakajan päälle laitettavan esiasennuskupin ansiosta. Pientä bensavuotoa tosin oli kun yksi liitin oli jäänyt löysälle.
Kone on todella kierrosherkkä kun kaikki neljä kurkkua aukeaa kerralla, ajossa ehkä liiankin herkkä mutta tilasin siihen pienen osan jenkeistä joka muuttaa sen progresiiviseksi.

Päivitellään lisää käyttökokemuksia kun saan leimattua auton.


Viimeksi muokannut pete66, 11 Huhti 2019, 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2588
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Auto: Ford Mustang -95 GT "Japan Edition"
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Topias74 » 11 Huhti 2019, 15:39

Tätä seuraan mielenkiinnolla! 👍 Millainen se pumppu on mikä tulee orkkis anturin reiästä sisään? Onko siinä jotain loiskelevyä vai onko siinä se hydramat suodinmatto pumpussa kiinni?
Ford Mustang GT -95 "Japsi" 351w

Avatar
pete66
Addikti
Viestit: 402
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 17:20
Auto: Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja pete66 » 11 Huhti 2019, 16:00

Topias74 kirjoitti:Tätä seuraan mielenkiinnolla! Kuva Millainen se pumppu on mikä tulee orkkis anturin reiästä sisään? Onko siinä jotain loiskelevyä vai onko siinä se hydramat suodinmatto pumpussa kiinni?
Mukavaa kun kiinnostaa, itse olen Sniperista pelkkää positiivista kuullut siksi päädyin tähän.
Joo tämä on juuri sillä hydramat suodatinmattolla, on kuulemma veneissä käytetty menestyksekkäästi.
Tämmönen:
Kuva

Kuva
Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2588
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Auto: Ford Mustang -95 GT "Japan Edition"
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Topias74 » 11 Huhti 2019, 17:24

Tuoko ei tarvitse bensan paluu linjaa?
Ford Mustang GT -95 "Japsi" 351w

Avatar
pete66
Addikti
Viestit: 402
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 17:20
Auto: Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja pete66 » 11 Huhti 2019, 18:44

Kyllä se tarvii, porasin sen erikseen tuon yläpuolelle. Helppo homma sellaisella valmiilla läpivientikappaleella.

En muuten ymmärrä mikseivät ole laittaneet sitä kun noita pelkkiä antureita on saatavana sellaisia missä on paluulinjan paikka. Olisi se tuohon vielä mahtunut.
Edit: Holleyn pumppu ei tarvitse erillistä paluulinjaa olenkaan.
Viimeksi muokannut pete66, 11 Huhti 2019, 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2588
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Auto: Ford Mustang -95 GT "Japan Edition"
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Topias74 » 11 Huhti 2019, 21:18

Paljonko pumpussa tuotto?
Ford Mustang GT -95 "Japsi" 351w

Avatar
pete66
Addikti
Viestit: 402
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 17:20
Auto: Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja pete66 » 11 Huhti 2019, 23:11

Näkyi olevan 255LPH riittää Holleyn mukaan 550hp asti.

Kuva
Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2588
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Auto: Ford Mustang -95 GT "Japan Edition"
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Topias74 » 11 Huhti 2019, 23:53

Mistä ostit kaikki osat? Paljon tuo bensapumppu ja anturiosa maksaa? Ja minkä imusarjan päälle tuo tuli?
Ford Mustang GT -95 "Japsi" 351w

Avatar
pete66
Addikti
Viestit: 402
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 17:20
Auto: Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja pete66 » 12 Huhti 2019, 08:00

Ostelin tuolta Helsinkiläisestä Vauhtiputkasta. Hinta tuolle anturi-pumppusetille oli jotain vähän alta 400€.

Imusarjana mulla on Edelbrocin Aircap.

Eilen sain ekat ajot vedettyä kun kävin katsastuksessa. Ihan perus säädöilläkin toimii moitteetta ja paremmin kuin yksikään mun aikaisempi kaasari. Tyhjäkäynnin olin laittanut vähän liian kovalle niin oli mukava muuttaa se vain softasta:) aikaa meni minuutti bussipysäkillä.
Autokin meni läpi huomautuksitta!
Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2588
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Auto: Ford Mustang -95 GT "Japan Edition"
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Topias74 » 12 Huhti 2019, 11:42

Hieno homma, onnea leimasta! 👍
Ford Mustang GT -95 "Japsi" 351w

Avatar
pete66
Addikti
Viestit: 402
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 17:20
Auto: Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja pete66 » 12 Huhti 2019, 11:44

Thanks
Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1143
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja FFreak » 12 Huhti 2019, 15:30

No tuo vaikuttaa ainakin hyvältä ostokselta. Mulle on tulossa Fiteckin power adder 8. Saa nähdä miten jekkasee. Tai siis on jo, mutta kunhan joskus saa sen uuden koneen päälle. Rakentamista kun ei ole vielä edes aloitettu. Voishan sitä tietysti testata jo tuon nykyisenkin kanssa. :roll:
Millaisen läpiviennin laitoit bensa-anturiin? Pitäis tehdä sama homma eli paluulinja.
Kahta en vaihda, Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Volovo V60 D6 AWD hybrid - 14

Avatar
pete66
Addikti
Viestit: 402
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 17:20
Auto: Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja pete66 » 12 Huhti 2019, 17:09

Joo kyllä olen tosi tyytyväinen ostokseen.
Tuo sun on vissiin se Fitechin 8 piste ruisku.

Läpivienti ei taida jälkiasennuksena mahtua siihen anturiin, itse laitoin sen tankkiin siihen anturin yläpuolelle. Siihen on saatavana sellainen läpivientinippa joka on tiivistetty ja kiristetään vain molemmin puolin. Se on noiden AN-Liittimien kanssa samaa sarjaa. Merkki on muistaakseni Earl’s.

Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1143
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja FFreak » 12 Huhti 2019, 18:47

Sellanen 4 kurkkuinen se on. Tuo ymmärtää lisäksi ahtojen päälle. Otin kerralla sellasen, että varaa nostaa tehoja jos hulluus iskee. Mulla on erillinen säiliö missä on pumppu ruiskulle(command center2). Säiliöön pumpataan omalla pumpulla. Eka versiossa ei ollut paluulinjaa, mutta tuossa mun versiossa on. Täytyy töissä kysyä olisko siellä taitavaa hitsaria, joka juottaisi paluu putken. En tiedä onnistuisko itseltä kaasulla. Täytyy olla varovainen, ettei pilaa uutta anturia.
Kahta en vaihda, Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Volovo V60 D6 AWD hybrid - 14

Avatar
pete66
Addikti
Viestit: 402
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 17:20
Auto: Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja pete66 » 12 Huhti 2019, 19:55

Voisko ton tinalla tehdä, bensatankkeja ainakin sillä menestyksekkäästi korjataan.
Tietysti jos taitava hitsaaja niin onnistuuhan se niinkin. Tai sitten tilaat semmoisen anturin missä valmiina paluuputki.
Ford Mustang C-Code 1966 HT Coupe

Vastaa Viestiin