C4 vuosimalli -65 ongelma!

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Hardy » 21 Huhti 2012, 14:09

Kardaani täristää julmetusti 60 nopeudesta lähtien. Tasapainoitus pala on paikoillaan kardaanissa ja nivelet ehjät mutta kun se kardaani lonkkasee pari milliä siellä laatikon sisällä kun sitä heiluttaa. Kait sen kardaanin kuulus olla aika liikkumaton siellä? Vaikka noinkin paljon välystä niin se stefa kuiteskin pitää oljyt sisällä.

Miten tuosta selviää helpoiten vai meneekö laatikko purkuun ja laakereiden vaihto?

Vai onko vika sittenkin kardaanin tasapainoituksessa?
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007

CYG-6
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:00
Auto: Mustang 1966. 289 coupe

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja CYG-6 » 21 Huhti 2012, 16:28

Laatikon jatkeen holkki väljä. Aikasemmasessa elämassä ajettu rikkinäisillä ristkoilla.
itse vaihdoin holkin purkamatta laatikkoa. hieman työlas.

Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Hardy » 21 Huhti 2012, 17:12

Siis sen stefan takanako on vaihdettavissa oleva holkki? Löytäspä sellasen purkukaavion etä näkis tarkemmin millanen.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007

Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1532
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja SamiM » 22 Huhti 2012, 08:50

Hardy kirjoitti:Siis sen stefan takanako on vaihdettavissa oleva holkki? Löytäspä sellasen purkukaavion etä näkis tarkemmin millanen.
Kyllä, tuossapa kuvia:
expc4.gif
c4exp.gif
Itse vaihto on helpompi tehdä jos ottaa hännän irti laatikosta. Silloin joutuu kuitenkin laskeen laatikkoöljyä vähemmäksi ja tukemaan laatikon esim. öljypohjan tiivisteen kohdalta, koska laatikon takakiinnikkeenkin joutuu irrottamaan.

Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Hardy » 22 Huhti 2012, 11:59

Just noin aattelin sen tehä kun on uusi takakiinnikekkin hyllyssä.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007

Avatar
Keränen
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Elo 2004, 21:51
Auto: Ford mustang HT 1970 302cid + c4
Paikkakunta: Kuusamo

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Keränen » 24 Huhti 2012, 11:37

Itsellä myös samanlaista ongelmaa. Löytyiskö mistään liikkestä tuota holkkia ja stefaa hyllystä?
Ford mustang HT 1970

Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Hardy » 24 Huhti 2012, 15:00

Trade Partsista löyty ainaskin mulle.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007

Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Hardy » 26 Huhti 2012, 20:39

Kolkki ja stefa vaihdettu. Joku tuntihan siinä vierähti mutta olen tulokseen todella tyttyväinen. Nyt uskalsi mennä motarillekkin eikä tärrännyt. Pitää kuiteskin seurata tilannetta josko vaihtas eturistikkonivelen ja tasapainottas kardaanin kaiken varalta.

Eturistikko vaihtoa ajtellen näytti jotenkin kinkkiseltä.... :roll-roll:
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007

SKB
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja SKB » 27 Huhti 2012, 11:03

Hardy kirjoitti:Kolkki ja stefa vaihdettu. Joku tuntihan siinä vierähti mutta olen tulokseen todella tyttyväinen. Nyt uskalsi mennä motarillekkin eikä tärrännyt. Pitää kuiteskin seurata tilannetta josko vaihtas eturistikkonivelen ja tasapainottas kardaanin kaiken varalta.

Eturistikko vaihtoa ajtellen näytti jotenkin kinkkiseltä.... :roll-roll:
Mikäköhän tuo osan nimi oli ?
ja onko se kenties tuo 121 numerolla varustettu tuossa kuvassa?

Itselläkin täristää motarilla häiritsevästi siihen myös liittyy sellaista aaltoilevaa jyrinä ääntä.

Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1834
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja ROKI » 27 Huhti 2012, 22:59

Eipä sitä häntää tartte irottaa, minä tein yksinkertaisen tykalun jolla sen holkin saa vedetyksi ulos helposti. 1-1,5 tuntia menee koko hommassa purku ja kasaus, eikä tartte öljyjä laskea pois.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302

hege72
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Elo 2011, 21:59

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja hege72 » 28 Huhti 2012, 21:09

Moro!
Omat vibat on peräisin samoista lähteistä. välystä tuntuisi olevan lähes milli. resonoi kuin ruottin laiva.
hieman huvittaa kysyä mutta missähän kohtaa tuo kardaanin tasapainoituspala mahtaa olla kun ei äsken osunut silmään alla ryömiessäni?
t:h

Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Hardy » 01 Touko 2012, 11:07

Joku Mustiguru vois kyllä käydä tasapainottaan ruottinlaivan kardaanin ja vaihtaa sen holkin sinnekkin :D Eiku siis tuon holkin vaihdon jälkeen tuntuu kuin ajais eri autolla eikä tunnu niinku olis ruottin laivalla :roll-roll:

Jos haluaa vaihtaa sen eturistikon niin onnistuuko kotikonstein vai onko vietävä pajalle missä on prässi?
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007

SKB
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!

Viesti Kirjoittaja SKB » 01 Touko 2012, 18:58

ROKI kirjoitti:Eipä sitä häntää tartte irottaa, minä tein yksinkertaisen tykalun jolla sen holkin saa vedetyksi ulos helposti. 1-1,5 tuntia menee koko hommassa purku ja kasaus, eikä tartte öljyjä laskea pois.
Onko sulla Roki tuosta työkalusta kuvaa vai onko se vain kahdella koukulla varustettu vedin ?

-skb

Vastaa Viestiin