Yukon duragrip lukko

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...

Valvojat: Arto65FB, Firebolt, starsky

Avatar
Deckel
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Elo 2017, 18:43
Auto: Fastback -65

Yukon duragrip lukko

Viesti Kirjoittaja Deckel » 13 Tammi 2020, 15:05

Minkälaisia kokemuksia tuosta Yukon duragrip lukosta? Onko ns. pala vai kitkalukko?

Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3097
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Yukon duragrip lukko

Viesti Kirjoittaja Mexico65 » 13 Tammi 2020, 15:48

Kitkalukko!

Ei kokemuksia, mutta vaatii aina huoltoa tietyn matkan jälkeen, että toimii niin kuin on haluttu. Muuttuu ajan saatossa avoimeksi ilman huoltoa.
Perus kauraa.
Liitteet
s-l640.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
1/2 79 Mustang pace car
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.

Avatar
kaara91
Over The Top
Viestit: 7448
Liittynyt: 12 Kesä 2009, 21:10
Auto: -91 GT charged, -91 LX, -89 GT Convertible
Toyota Corona Cab 2.0 -69 Turbo
Hiace-99, Volvo V40 -00.
Paikkakunta: Vihti

Re: Yukon duragrip lukko

Viesti Kirjoittaja kaara91 » 13 Tammi 2020, 16:25

Käytännössä Ford 8.8 perä on vastaava ja rakenteeltaan levykitkalukko. Erona Fordiin 4 kiristysjousta, Fordissa yksi Z jousi, joka antaa lukolle erikiristyksen.
Pitkäikäinen ja oikeilla öljyillä/(lisäaineella tarvittaessa) hyvin toimiva.. Ajan mittaan levypintojen kukuminen löysentää lukkoa ja lopussa sitten muuttuu lähes lukottomaksi. Normiajossa lähes ikuinen..
Näköjään 4llä kitkalevyllä, kun Fordilaisessa leyjä on 3. Eli lisää kitkapintaa ja pitoa ainakin teoriassa enemmän.
Liitteet
B3B12D55-F9C5-42A3-BAB8-6C52398B781C (1).gif
5E6AA636-CD0F-4103-8C2E-5F89DA115E00.jpeg

Avatar
Deckel
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Elo 2017, 18:43
Auto: Fastback -65

Re: Yukon duragrip lukko

Viesti Kirjoittaja Deckel » 14 Tammi 2020, 18:27

Kiitos tiedoista!

burton
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 10 Maalis 2017, 00:23

Re: Yukon duragrip lukko

Viesti Kirjoittaja burton » 15 Tammi 2020, 12:34

Mul on earlys yukonin kitka lukko, katu ajoo oikeen passeli. Tiukois käännöksis esim. Parkki ruutuu ajaes ei haittaa ja rengas palaa molemmin puolin et sopivan tiukka. Oon öljyssä käyttäny lisäaineita

burton
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 10 Maalis 2017, 00:23

Re: Yukon duragrip lukko

Viesti Kirjoittaja burton » 15 Tammi 2020, 12:35

Mul on earlys yukonin kitka lukko, katu ajoo oikeen passeli. Tiukois käännöksis esim. Parkki ruutuu ajaes ei haittaa ja rengas palaa molemmin puolin et sopivan tiukka. Oon öljyssä käyttäny lisäaineita

Avatar
kaara91
Over The Top
Viestit: 7448
Liittynyt: 12 Kesä 2009, 21:10
Auto: -91 GT charged, -91 LX, -89 GT Convertible
Toyota Corona Cab 2.0 -69 Turbo
Hiace-99, Volvo V40 -00.
Paikkakunta: Vihti

Re: Yukon duragrip lukko

Viesti Kirjoittaja kaara91 » 15 Tammi 2020, 15:43

Muistakaa, että lisäaineen käyttö ei ole itsestään selvä. Kaikki lukkoperäöljyt sisältää jonkun verran lisäainetta. Määrää ei tiedä ennenkuin kokeilee eri öljylaatuja...Mutta se on varmaa, että lisäaine huonontaa lukon pitoa AINA. Eli jos parkkiruutuihin käännellessä perä paukkaa, niin lisäainetta kannattaa laittaa, jolloin lukon pito heikkenee ja ääntely loppuu. Ei koko pulloa kerralla, vaan ensin esim. 1/3pullon verran kerrallaan ja taas kokeillen.. Kestää jonkun aikaa kun liukasteaine imeytyy levypintoihin..

Vastaa Viestiin