FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvojat: Firebolt, Ville K, starsky

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost » 10 Kesä 2018, 09:20

Screenshot_20180610-091542.jpg
Viimeksi muokannut NoNeed4Boost, 10 Kesä 2018, 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT

Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4344
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: FoMoCo Day 2018 28.6 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Homer65 » 10 Kesä 2018, 11:14

On kaiketi otsikon päiväys ihan päin :pehva:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey

Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost » 10 Kesä 2018, 12:03

Fixattu :drum:
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT

Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1482
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja starsky » 10 Kesä 2018, 22:18

Linkkasin ketjun tapahtumakalenteriin.

Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost » 19 Elo 2018, 09:01

Se olis vajaa viikko! Viime vuonna Cosworth vei ykkös pystin. Eiköhän yritetä sitä Mustangeille tänä vuonna?
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT

Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4344
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Homer65 » 25 Elo 2018, 19:21

Kiitos taas hyvästä tapahtumasta :blackman: järjestäjille!! Kivaa oli vaikka jotain pieniä takaiskujakin tuli, ei tosin omalle kohdalle. Kiitos myös kaille kerholaisille jotka olivat paikalla. Sprintin voitto tuli varmaan mulle :krooh: :LMAO: :LMAO: tai ei, mutta lukekaa tulokset takaperin :peukku: . Joku varmaan laittaa ne tulokset tännekin.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey

Avatar
svt1finland
Addikti
Viestit: 239
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 22:48
Auto: '66 Shelby Cobra CSX 4000
'67 Shelby G.T.500
'96 Mustang Cobra SVT
'07 Shelby GT500
'12 Shelby GT350
Paikkakunta: Teisko
Viesti:

Re: FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja svt1finland » 25 Elo 2018, 20:48

Tulokset - löytyy FB sivulta tästä linkistä.

https://www.facebook.com/mustangclubfi/ ... =3&theater
:::::
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com

Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4344
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Homer65 » 25 Elo 2018, 21:23

Tiukkaa oli kärjessä. Onneksi voitto tuli tällä kertaa Mustangille :bileet: , luki listaa sitten kummin päin tahansa :devilhehe: :devilhehe: . Läheltä piti, ettei Mondeo nauttinut radasta vielä minuakin kauemmin :krooh: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey

Avatar
kaara91
Over The Top
Viestit: 6354
Liittynyt: 12 Kesä 2009, 21:10
Auto: 2kpl GT-91 5.0charged, LX-91 5.0
Toyota Corona Cab 2.0 Turbo-69
Hiace-99, Volvo V40 -00.
Paikkakunta: Vihti

Re: FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kaara91 » 25 Elo 2018, 23:20

Syvä kumarrus sprinttiradan tekijöille. Selväpiirteinen kuten adellisvuosinakin. Ja onnea Mustangien voitolle. Simohan heitti hatun ilmaan...Onnea!Oma suoritus meni ilman suurempia mokia, mutta parin vuoden tauko ilman yhtään ratapäivää näkyy ajassa armotta. Hoksottimet ja ajotaito ruostuu, siinä missä kuskin runkokin ikääntyy. kyllä te nuoret ajatte lujaa.

Vapaa rataharjoittelu meni ihan mukavasti, paitsi, että jostain vuotaa öljyä. Aluksi luulin, että se tuli ohjaustehostimesta, kun perästä tuli sininen pöly, joka roiskutti pakosarjoille, mutta jostain alhaalta se sylkee, kun kietaisin rätin täyttökorkin päälle. Kävin kotiin tullessa Porvoo Cruisingissa ja sieltä kotiin tullessa hävis 2L öljyä koneesta. Oli motarilla turbo Porchen kanssa peni kisa ja pölytys vain lisääntyi tämän session jälkeen. Ei se Porche saanu kyllä jätettyä yhtään, mutta kotona montun päällä huomasin, että koko auton pohja on tankkiin asti öljyssä. Öljy tulee ilmeisesti öljynsuodattimen jäähdyttimen välilaipasta. Tärkeintä ja parasta tässä on kuitenkin se, että moottori toimii kuin kello ja vetää "Perkeleesti" eikä moottori todennnäköisesti myöskään huohota. Öljy tulee onneksivain jostain muualta kuin koneen sisältä, koska koko auton pohja on öljyssä.

Mukava päivä pitkästä aikaa. Sai perhoset mahasta kuitenkin pois ja oli oikeesti hauskaa, vaikka hieman murheita. Kotia pääsin kuitenkin kiitettävästi, vaikka öljytikussa ei ollut päässä kuin helmi jäljellä. Kamuja moikattiin ja juteltiin mistäs muusta kuin autoista. Pääsis vaan pois näistä orjan kaavuista, niin pääsis oikeesti harrastamaan, ennekuin tulee liikaa ikää... :peukku:

Niin ja tähän sitten jälkikäteen lisäys tuon öljyn vuodon syykin selvisi.
Vaihdoin vastapäivään pyörivälle vesipumpulle tarkoitetun jakopään kopan talvella kansisoun yhteydessä. Ja kuinkas ollakkaan kaksi öljypohjan pulttia on näköjään pohjannut kierrereiässä juuri viimeisillä kierroksilla, jolloin öljyä pääsee valumaan tiivisteen välistä ulos. Ja tietysti vielä enemmän moottorijarrutuksissa. Visko sitten on levittänyt mukavasti öljysumun koko auton pohjaan. Ja kun antoi koneelle kunnolla happea, niin tietysti peltisarjat ja pakoputkisto poltti kuumana öljyä suoraan savuksi. Sitä mä ihmettelinkin, kun aina pitkän kuormituksen jälkeen takana tullut savu oli sakeaa. Eihän se normiajossa savuttanut, kun tiputteli öljyt kadulle. Melkein teki mieli laittaa tää ilonaiheisiin, koska motti on kuitenkin edelleen kunnossa. Tietysti huohotus kasvaa ahtopaineet päällä ja helpommin vielä puhaltaa kampikammiosta tiivisteiden kautta täys kuormalla öljyä ulos.
Aika helppo näin jälkikäteen oivaltaa toi vuoto. Miettii vain mitä muutoksia on edelliskesän jälkeen tehy.
Liitteet
Ahvenisto.JPG
Viimeksi muokannut kaara91, 27 Elo 2018, 01:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: FoMoCo Day 2018 25.8 Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost » 26 Elo 2018, 08:08

Upea ratapäivä! Sprintissä 18 autoa joista 13 Mustangia. Kertoo paljon meidän yhteisömme halusta rakentaa ja käyttää kalustoa siihen mihin niitä on jalostettu!

3 Mustangia 0.7 sekunnin sisällä, sijoilla 1-4.

Onnittelut Pohjavirralle tulin, näin ja voitin henkisestä suorituksesta ja Asellille huikeasta kolmos sijasta!

Radalla oli kyllä turvallista ajella ihan kuin meidän slalomeissamme. Leveyttä ja välimatkaa radan reunoihin riitti hyvin ja nopeus pysyi radan luonteesta johtuen ihan meidän nopeimpien slalomiemme tasolla.

Ens vuonna sitten taas uudestaan :)
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT

Vastaa Viestiin