Upea entisöinti
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Upea entisöinti
Törmäsin tollaseen sivuun etsiessäni googlella valokuvia konehuoneesta. Aika intensiivistä entisöintiä, olispa joskus tulevaisuudessa rahaa, tilaa ja mahdollisuus vetästä toi meitin HT nippeleiksi ja tehdä samoin.. mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi
http://65kresto.blogspot.com/2009_12_01_archive.html
sieltä kun selaa aina sivun alas, niin oikeassa alanurkassa on older posts.
http://65kresto.blogspot.com/2009_12_01_archive.html
sieltä kun selaa aina sivun alas, niin oikeassa alanurkassa on older posts.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Upea entisöinti
Jep, siinä on niin sanotusti paneuduttu asiaan. Lottovoittoa odotellessa...
Mustang -67HT
-
- Addikti
- Viestit: 432
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 351w+th700
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Upea entisöinti
Hemmetin hienoa jälkeä.
Mulla on tallissa vastaava vekotin väriä myöden.
Tosin kunto ei ole ihan tuo kun tuossa autossa.
No tosta on hyvä ottaa mallia ja painua talliin duunin.
Juha
Mulla on tallissa vastaava vekotin väriä myöden.
Tosin kunto ei ole ihan tuo kun tuossa autossa.
No tosta on hyvä ottaa mallia ja painua talliin duunin.
Juha
Re: Upea entisöinti
Rohkenen epäillä, että Suomen maalta löytyy montakaan henkilöä, joka vastaavaan juttuun ryhtyisi.
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
-
- Addikti
- Viestit: 432
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 351w+th700
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Upea entisöinti
Moro
Juu ei mullakaan tarkoitus ole ihan tolle tasolle mennä.
Mutta yritetään tehdä mahdollisimman alkuperäinen kun nuo k koodit on aika harvinaisia.
Juha
Juu ei mullakaan tarkoitus ole ihan tolle tasolle mennä.
Mutta yritetään tehdä mahdollisimman alkuperäinen kun nuo k koodit on aika harvinaisia.
Juha
- Joe Cool
- Addikti
- Viestit: 169
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang Convertible 289 , vm. 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Turhaa ylientisöintiä?
Just just, en jaksanut juttua kahlata, mutta ihan tuo poimintasi perusteella sanosin, että mieluummin kuin upeaa entisöintiä, niin turhaa nysväämistä ja älytöntä ylientisöintiäVille K kirjoitti: intensiivistä entisöintiä..mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi
.
On syytä pitää mielessä, että näitä tuli tuohon aikaan suuruusluokkaa 2000 autoa päivässä parhaimmillaan, joten siitä voi vetää vähän johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta
Re: Turhaa ylientisöintiä?
Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä. Toisaalta on hyvä, että joku tekee tuollaista, ettei minun tarvitse.Joe Cool kirjoitti:Just just, en jaksanut juttua kahlata, mutta ihan tuo poimintasi perusteella sanosin, että mieluummin kuin upeaa entisöintiä, niin turhaa nysväämistä ja älytöntä ylientisöintiäVille K kirjoitti: intensiivistä entisöintiä..mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi
.
On syytä pitää mielessä, että näitä tuli tuohon aikaan suuruusluokkaa 2000 autoa päivässä parhaimmillaan, joten siitä voi vetää vähän johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- Joe Cool
- Addikti
- Viestit: 169
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang Convertible 289 , vm. 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Turhaa ylientisöintiä?
Mutta edelleen noin periaatteesta jos tuon ajan suurimmissa sarjoissa miljoona kappaletta valmistettua autoa aletaan rakentaa käsityönä uudestaan, ollaan mielestäni jo vähän hakoteillä... Jos tehtaan asentaja käytti silloin kellokallen painostuksesta sekunnin jonkun osan valitsemiseen ja 2-10 s sen sovittamiseen, niin missä mennään, jos nyt vastaavaan hommaan käytetään päivä tai viikkoArto65FB kirjoitti:Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä.Joe Cool kirjoitti: 2000 autoa päivässä ... johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta
Tuossa hemmo on saanut kohtauksen, kun autosta löytyi yksi pultti, jollaisia ei tuohon aikaan käytetty kyseisellä tehtaalla. Ja hirveää oli, kun yhdessä pultissa S-kirjain hieman poikkesi toisesta. Joopa joo, varmaan sinne pultit tilattiin tietystä paikasta, mutta tarkastettiinko kaikki erät, ettei laatikkoon ollut lipsahtanut yksi väärä pultti tai toisen kannassa ollut stanssaus hieman lipsahtanut. Entäpä jos toimittajalta olivat pultit tilapäisesti loppu, pantiinko linjat seis, kunnes pultteja saatiin, vai tilattiinko toisaalta, ettei jäänyt 10 000 autoa tekemättä pultteja odotellessa...
Jos tuo mies ei entisöisi autoa, hän vaihtoehtoisesti varmaan etsisi pyöreästä huoneesta nurkkia vainoharhojen hoitolaitoksessa
No jollainhan se ihmisen on aikansa kulutettava, minä mieluummin kyllä ajan, kuin konservoin pistehitsauksia ja tutkin luupilla pulttien kantoja
Re: Upea entisöinti
No anteeksi jos pahoitin mielesi postaamalla linkin sivulle jota et halunnut katsoa.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Joe Cool
- Addikti
- Viestit: 169
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang Convertible 289 , vm. 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Upea entisöinti
Älä hyvä mies ota liian raskaasti saati henkilökohtaisesti. Hyvä linkkihän se oli ja perusteellista työtä tyyppi tekee. Ilman tuota linkkiä en olisi osunut koskaan näkemään kyseistä sivua.Ville K kirjoitti:No anteeksi jos pahoitin mielesi postaamalla linkin sivulle jota et halunnut katsoa.
Loistava keskustelun avaus täydellisestä entisöinnistä ja sopii hyvin tähän osioon.
Silti pitää tuoda esille myös vastakkainen näkemys siitä, mikä on kenenkin mielestä järkevää entisöintiä. Mielipiteiden vaihtoahan tämä on minulla on joskus vähän kärjistäväkin tyyli ilmaista asioita. En ole tällä palstalla paljoa kirjoitellut, mutta välillä pitää käydä täälläkin vähän myrkyttämässä ilmapiiriä kärjistetyillä mielipiteillään
Pakko kertoa tähän erään "hyrysysyklubin" jäsenen loistava kommentti vuosioen takaa. Hän ajaa erästä toista merkkiä ja sattumoisin tunsin yhden kaverin, jolla oli sama merkki intohimona. Kysyin, että tunteeko hän tätä hopeaseppä Hotakaista (nimi muutettu). Kaveri huokasi syvään ja sanoi tuntevansa ja jatkoi, että kaikki "hyrysysyklubin" kesäjuhlat alkavat sillä, että Hotakaiselle ojennetaan palkinto parhaasta entisöinnistä ja sitten aloitetaan juhlien muu ohjelma
Re: Upea entisöinti
Joe Cool kirjoitti: En ole tällä palstalla paljoa kirjoitellut, mutta välillä pitää käydä täälläkin vähän myrkyttämässä ilmapiiriä kärjistetyillä mielipiteillään
-Jukka-
Re: Turhaa ylientisöintiä?
Tässäpä esimerkki mimmosia vesipäitä tämä maailma päällänsä kantaa, kaikenlaisia höpelöitä voi helevatta.Joe Cool kirjoitti:Mutta edelleen noin periaatteesta jos tuon ajan suurimmissa sarjoissa miljoona kappaletta valmistettua autoa aletaan rakentaa käsityönä uudestaan, ollaan mielestäni jo vähän hakoteillä... Jos tehtaan asentaja käytti silloin kellokallen painostuksesta sekunnin jonkun osan valitsemiseen ja 2-10 s sen sovittamiseen, niin missä mennään, jos nyt vastaavaan hommaan käytetään päivä tai viikkoArto65FB kirjoitti:Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä.Joe Cool kirjoitti: 2000 autoa päivässä ... johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta
Tuossa hemmo on saanut kohtauksen, kun autosta löytyi yksi pultti, jollaisia ei tuohon aikaan käytetty kyseisellä tehtaalla. Ja hirveää oli, kun yhdessä pultissa S-kirjain hieman poikkesi toisesta. Joopa joo, varmaan sinne pultit tilattiin tietystä paikasta, mutta tarkastettiinko kaikki erät, ettei laatikkoon ollut lipsahtanut yksi väärä pultti tai toisen kannassa ollut stanssaus hieman lipsahtanut. Entäpä jos toimittajalta olivat pultit tilapäisesti loppu, pantiinko linjat seis, kunnes pultteja saatiin, vai tilattiinko toisaalta, ettei jäänyt 10 000 autoa tekemättä pultteja odotellessa...
Jos tuo mies ei entisöisi autoa, hän vaihtoehtoisesti varmaan etsisi pyöreästä huoneesta nurkkia vainoharhojen hoitolaitoksessa
No jollainhan se ihmisen on aikansa kulutettava, minä mieluummin kyllä ajan, kuin konservoin pistehitsauksia ja tutkin luupilla pulttien kantoja
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302