Upea entisöinti

Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Upea entisöinti

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Törmäsin tollaseen sivuun etsiessäni googlella valokuvia konehuoneesta. Aika intensiivistä entisöintiä, olispa joskus tulevaisuudessa rahaa, tilaa ja mahdollisuus vetästä toi meitin HT nippeleiksi ja tehdä samoin.. mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi :? :shock:

http://65kresto.blogspot.com/2009_12_01_archive.html

sieltä kun selaa aina sivun alas, niin oikeassa alanurkassa on older posts.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 535
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: Upea entisöinti

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Jep, siinä on niin sanotusti paneuduttu asiaan. Lottovoittoa odotellessa...
Mustang -67HT
1223
Addikti
Viestit: 432
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 351w+th700
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Upea entisöinti

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Hemmetin hienoa jälkeä.

Mulla on tallissa vastaava vekotin väriä myöden.
Tosin kunto ei ole ihan tuo kun tuossa autossa.

No tosta on hyvä ottaa mallia ja painua talliin duunin.

Juha
Avatar
arrakis
Mega-addikti
Viestit: 853
Liittynyt: 05 Touko 2006, 22:25
Paikkakunta: Tre

Re: Upea entisöinti

Viesti Kirjoittaja arrakis »

Rohkenen epäillä, että Suomen maalta löytyy montakaan henkilöä, joka vastaavaan juttuun ryhtyisi. :roll:
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
1223
Addikti
Viestit: 432
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 351w+th700
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Upea entisöinti

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Juu ei mullakaan tarkoitus ole ihan tolle tasolle mennä.
Mutta yritetään tehdä mahdollisimman alkuperäinen kun nuo k koodit on aika harvinaisia.

Juha
Avatar
Joe Cool
Addikti
Viestit: 169
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang Convertible 289 , vm. 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Turhaa ylientisöintiä?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Ville K kirjoitti: intensiivistä entisöintiä..mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi :? :shock:
.
Just just, en jaksanut juttua kahlata, mutta ihan tuo poimintasi perusteella sanosin, että mieluummin kuin upeaa entisöintiä, niin turhaa nysväämistä ja älytöntä ylientisöintiä :roll: :twisted:

On syytä pitää mielessä, että näitä tuli tuohon aikaan suuruusluokkaa 2000 autoa päivässä parhaimmillaan, joten siitä voi vetää vähän johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta 8)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2528
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Turhaa ylientisöintiä?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Joe Cool kirjoitti:
Ville K kirjoitti: intensiivistä entisöintiä..mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi :? :shock:
.
Just just, en jaksanut juttua kahlata, mutta ihan tuo poimintasi perusteella sanosin, että mieluummin kuin upeaa entisöintiä, niin turhaa nysväämistä ja älytöntä ylientisöintiä :roll: :twisted:

On syytä pitää mielessä, että näitä tuli tuohon aikaan suuruusluokkaa 2000 autoa päivässä parhaimmillaan, joten siitä voi vetää vähän johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta 8)
Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä. Toisaalta on hyvä, että joku tekee tuollaista, ettei minun tarvitse.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Joe Cool
Addikti
Viestit: 169
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang Convertible 289 , vm. 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Turhaa ylientisöintiä?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Arto65FB kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti: 2000 autoa päivässä ... johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta 8)
Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä.
Mutta edelleen noin periaatteesta jos tuon ajan suurimmissa sarjoissa miljoona kappaletta valmistettua autoa aletaan rakentaa käsityönä uudestaan, ollaan mielestäni jo vähän hakoteillä... :roll: Jos tehtaan asentaja käytti silloin kellokallen painostuksesta sekunnin jonkun osan valitsemiseen ja 2-10 s sen sovittamiseen, niin missä mennään, jos nyt vastaavaan hommaan käytetään päivä tai viikko :shock:

Tuossa hemmo on saanut kohtauksen, kun autosta löytyi yksi pultti, jollaisia ei tuohon aikaan käytetty kyseisellä tehtaalla. Ja hirveää oli, kun yhdessä pultissa S-kirjain hieman poikkesi toisesta. Joopa joo, varmaan sinne pultit tilattiin tietystä paikasta, mutta tarkastettiinko kaikki erät, ettei laatikkoon ollut lipsahtanut yksi väärä pultti tai toisen kannassa ollut stanssaus hieman lipsahtanut. :twisted: Entäpä jos toimittajalta olivat pultit tilapäisesti loppu, pantiinko linjat seis, kunnes pultteja saatiin, vai tilattiinko toisaalta, ettei jäänyt 10 000 autoa tekemättä pultteja odotellessa... :LMAO:

Jos tuo mies ei entisöisi autoa, hän vaihtoehtoisesti varmaan etsisi pyöreästä huoneesta nurkkia vainoharhojen hoitolaitoksessa :lol: :mrgreen:

No jollainhan se ihmisen on aikansa kulutettava, minä mieluummin kyllä ajan, kuin konservoin pistehitsauksia ja tutkin luupilla pulttien kantoja :wink:
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Upea entisöinti

Viesti Kirjoittaja Ville K »

No anteeksi jos pahoitin mielesi postaamalla linkin sivulle jota et halunnut katsoa.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Joe Cool
Addikti
Viestit: 169
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang Convertible 289 , vm. 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Upea entisöinti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Ville K kirjoitti:No anteeksi jos pahoitin mielesi postaamalla linkin sivulle jota et halunnut katsoa.
Älä hyvä mies ota liian raskaasti saati henkilökohtaisesti. Hyvä linkkihän se oli ja perusteellista työtä tyyppi tekee. Ilman tuota linkkiä en olisi osunut koskaan näkemään kyseistä sivua.

Loistava keskustelun avaus täydellisestä entisöinnistä ja sopii hyvin tähän osioon.

Silti pitää tuoda esille myös vastakkainen näkemys siitä, mikä on kenenkin mielestä järkevää entisöintiä. Mielipiteiden vaihtoahan tämä on minulla on joskus vähän kärjistäväkin tyyli ilmaista asioita. En ole tällä palstalla paljoa kirjoitellut, mutta välillä pitää käydä täälläkin vähän myrkyttämässä ilmapiiriä kärjistetyillä mielipiteillään :roll-roll:

Pakko kertoa tähän erään "hyrysysyklubin" jäsenen loistava kommentti vuosioen takaa. Hän ajaa erästä toista merkkiä ja sattumoisin tunsin yhden kaverin, jolla oli sama merkki intohimona. Kysyin, että tunteeko hän tätä hopeaseppä Hotakaista (nimi muutettu). Kaveri huokasi syvään ja sanoi tuntevansa ja jatkoi, että kaikki "hyrysysyklubin" kesäjuhlat alkavat sillä, että Hotakaiselle ojennetaan palkinto parhaasta entisöinnistä ja sitten aloitetaan juhlien muu ohjelma :LMAO:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Upea entisöinti

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Joe Cool kirjoitti: En ole tällä palstalla paljoa kirjoitellut, mutta välillä pitää käydä täälläkin vähän myrkyttämässä ilmapiiriä kärjistetyillä mielipiteillään :roll-roll:
:lol: :lol: :peukku: :peukku:
-Jukka-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Turhaa ylientisöintiä?

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joe Cool kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti: 2000 autoa päivässä ... johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta 8)
Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä.
Mutta edelleen noin periaatteesta jos tuon ajan suurimmissa sarjoissa miljoona kappaletta valmistettua autoa aletaan rakentaa käsityönä uudestaan, ollaan mielestäni jo vähän hakoteillä... :roll: Jos tehtaan asentaja käytti silloin kellokallen painostuksesta sekunnin jonkun osan valitsemiseen ja 2-10 s sen sovittamiseen, niin missä mennään, jos nyt vastaavaan hommaan käytetään päivä tai viikko :shock:

Tuossa hemmo on saanut kohtauksen, kun autosta löytyi yksi pultti, jollaisia ei tuohon aikaan käytetty kyseisellä tehtaalla. Ja hirveää oli, kun yhdessä pultissa S-kirjain hieman poikkesi toisesta. Joopa joo, varmaan sinne pultit tilattiin tietystä paikasta, mutta tarkastettiinko kaikki erät, ettei laatikkoon ollut lipsahtanut yksi väärä pultti tai toisen kannassa ollut stanssaus hieman lipsahtanut. :twisted: Entäpä jos toimittajalta olivat pultit tilapäisesti loppu, pantiinko linjat seis, kunnes pultteja saatiin, vai tilattiinko toisaalta, ettei jäänyt 10 000 autoa tekemättä pultteja odotellessa... :LMAO:

Jos tuo mies ei entisöisi autoa, hän vaihtoehtoisesti varmaan etsisi pyöreästä huoneesta nurkkia vainoharhojen hoitolaitoksessa :lol: :mrgreen:

No jollainhan se ihmisen on aikansa kulutettava, minä mieluummin kyllä ajan, kuin konservoin pistehitsauksia ja tutkin luupilla pulttien kantoja :wink:
Tässäpä esimerkki mimmosia vesipäitä tämä maailma päällänsä kantaa, kaikenlaisia höpelöitä voi helevatta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin