Museoinnista

Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1339
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Museoinnista

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Onko tuo museotarkistus voimassa 15 vuotta? ja sitten pitää uudelleen tarkistaa? ja uudet lausunnot yms?
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 557
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Museoinnista

Viesti Kirjoittaja janne260 »

stangrider kirjoitti:Onko tuo museotarkistus voimassa 15 vuotta? ja sitten pitää uudelleen tarkistaa? ja uudet lausunnot yms?
Saatan olla väärässäkin, mutta mun mielestä se on voimassa kunnes katsastuksessa tai muussa tilanteessa toisin todennetaan.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Museoinnista

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Ennen oli 10 vuotta voimassa, nykyään voimassa siihen asti kunnes joku asiaan puuttuu, esim. katsastusmies.
Nykyään muuten konservoidunkin ajoneuvon piäisi kelvata, ei siis tarvi enää olla säilynyt tai entistetty uudenveroiseksi, patina siis alkaa kelpaamaan. Toki rajansa kaikella..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1339
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Museoinnista

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Tämä ei taida enää ihan patinasta käydä? Kyseessä siis 1995 museokatsastettu auto.
Vuonna 2010 on kuitenkin katsastettu..

Kuvassa siis takalasin alareuna. Toisella reunalla myös ooppelia, ehkä enemmänkin. Ei liene helpoimpia korjattavia?
Liitteet
takalasinreuna.jpg
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Museoinnista

Viesti Kirjoittaja Fastback »

stangrider kirjoitti:Tämä ei taida enää ihan patinasta käydä? Kyseessä siis 1995 museokatsastettu auto.
Vuonna 2010 on kuitenkin katsastettu..

Kuvassa siis takalasin alareuna. Toisella reunalla myös ooppelia, ehkä enemmänkin. Ei liene helpoimpia korjattavia?
Ooppelissa on hieno lasin kromilista.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jaro55
Addikti
Viestit: 297
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Re: Museoinnista

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Jossain vanhassa Automobiili-lehdessä oli hauska nippelitieto:museoajoneuvolaki ei edellytä uudelleentarkastusta, se on ainoastaan SA-HK:n edellyttämä toimenpide. Eli ei ole pakollinen.
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Avatar
JuhaV
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 09:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Museoinnista

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

Eikös sellaista taas ajeta hieman aktiivisemmin että saataisiin laki joka vaatisi museoauton tarkastuskatsastusta tietyin väliajoin? Olisi kyllä ihan paikallaan, välillä näkee kyllä kamalaksi päästettyjä autoja jotka menee sillä museostatuksella vaan vuodesta toiseen eikä normi konttorilla puututa asiaan mitenkään.
-65 HT 289
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Museoinnista

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Tuossapa uusi, tänä kesänä päivitetty museoajoneuvo asetus:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5DE473EC ... ksessa.pdf
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
jaro55
Addikti
Viestit: 297
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Re: Museoinnista

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Eipä vaadita sitä uusintatarkistusta tuossakaan.
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Vastaa Viestiin