Syksyksi Poni 4.0 V6

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvoja: Ville K

penaakki
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Kesä 2017, 10:23

Syksyksi Poni 4.0 V6

Viesti Kirjoittaja penaakki »

Hei Kaikille,

Olen uusi kasvo tässä porukassa ja en ole oikeastaan Mustangeistakaan kovin paljon tietoinen, mutta tiedän että haluan yhden. Asun tällä hetkellä ulkomailla ja ajatus on syksyllä kun muutta takaisin Suomeen, tuoda yksi poni koska siitä olen kauan haaveillut. Olen alkanut katsomaan autoja mobile.de ja autoscout sivustoilta ja huomio kiinnittyi siihen että suurin osa autoista sijaitsee joko saksassa tai Liettuassa. Lueskelin forumilta että Liettualaisiin ei kannata luottaa, mutta haluaisin kuulla kokemuksia auton muilta mailta hakeneilta miten homma kannattaa hoitaa.

Olin yhteydessäkin jo yhteen tyyppiin kuka myy mobile.de ID 243867981 autoa. Se on muutama vuosi sitten jenkeistä tuotu hieman rikkinäisenä ja korjattu Liettuassa ajokuntoon. Myyjä on ollut todella rehellinen kaiken suhteen ja valmis tinkimään hieman hinnastakin... Nyt kaksi vuotta Liettuassa ajettu ja halutaan myydä eteenpäin.

Tuskin juuri tätä yksilöä tulen ostamaan koska sen aika ei ole aivan juuri nyt, mutta vauriokorjattuja autoja varmasti tulee vastaan jatkossakin joten haluan tietää ammattilaisten mielipiteen asiasta. Ymmärrän toki, että suurin osa ihmisistä haluaa auton jota ei ole ennen kolhittu, mutta onko kenelläkään käytännön kokemusta korjatun auton ostosta ulkomailta ja mahdollisia riskejä? Carfax ja autocheck on tuttuja sivustoja myös mutta kyseisen yksilön kohdalla en ole käynyt katsomassa koko historiaa, mutta tottakai sitten kun tosissaan olen ostamassa niin kannattaa varmasti selvittää taustat.

Onko muuten kovasti eroa ostaako auton Saksasta vai muusta EU maasta, eli poikkeaako säännökset pahasti toisistaan ja tuleeko luultavammin ikäviä yllätyksiä eteen tiettyjen maiden kohdalla.

Kiitos paljon jo etukäteen ja toivottavasti saadaan asiallsta keskustelua aikaiseksi :)

Terveisin,
Mikko
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1339
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Syksyksi Poni 4.0 V6

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Aluksi korjaisin otsikon, syksyksi Mustang 4.6 V8 :wink: , jälleenmyyntimarkkinat on niin paljon paremmat..

2. vältä Balttian palapelit

3. Eu-maat on samalla viivalla tänne tullessa, täällä on omat katsastuskuviot.
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
penaakki
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Kesä 2017, 10:23

Re: Syksyksi Poni 4.0 V6

Viesti Kirjoittaja penaakki »

Kiitos vastauksesta. Pitää pistää tuo GT mietintään, mutta jostain syystä tuo V6 on ollut mielessä tähän asti :roll:

Olen näistä Balttian palapeleistä juuri yrittämässä saada lisätietoa ja olisi kiva saada omakohtaista kokemusta joltain niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä - Kai täällä joku on Baltiasta auton hakenut?

Nyt oli Suomessakin myynnissä hieno yksilö joka oli sittemmin Latviasta Suomeen tuotu. Sitä ennen ollut Jenkeissä vuokra-autona - Vuokra-auto on kanssa yksi näistä tapauksista joka jakaa mielipiteitä...

Pitää jatkaa tiedon etsiskelyä :devilhehe:

Kiitos
M
Avatar
musseGT
Addikti
Viestit: 344
Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
Paikkakunta: Vaasa

Re: Syksyksi Poni 4.0 V6

Viesti Kirjoittaja musseGT »

Ruotsista on myös hyvä katsella. Toki Suomessakin on jonkin verran myynnissä hyviä yksilöitä :)

Varaudu verottajan arpajaisiin, itsellä tuli kova yllätys veroista, joista on oma keskusteluketju foorumilla. 3 vuoden odotteluiden ja kahden oikaisuvaatimuksen jälkeen verot asettuivat kohdalleen, niin kuin olisi pitänytkin olla alunperin :oops:
Vastaa Viestiin